Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cea de-a 5-a reuniune de proiect s-a desfășurat la Oradea

Proiect Comenius, la Brâncuși

Cea de-a 5-a reuniune de proiect s-a desfășurat la Oradea

În cadrul proiectului de parteneriat școlar multilateral Comenius, în perioada 17-21 martie 2014, Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși” din Oradea a fost gazda celei de-a 5-a reuniuni de proiect.

Au participat profesori și elevi din țările partenere: Human Kozepiskola „Szent-Gyorgyi Albert” Kozepiskolaja din Kecskemet, UNGARIA, Liceum Ogolnoksztalcace w Kamienicy Polskiej din Kamienica Polska, POLONIA, OSNOVNA SOLA LAVA din Celje, SLOVENIA, PMG „Sv. Kliment Ohridski” din Montana, BULGARIA, Mehmet Baydar Lisesi din Istanbul, TURCIA.
Obiectivele întâlnirii
Întâlnirea de la Oradea a avut fixate următoarele obiective: Diseminarea bunelor practici pentru prevenirea și combaterea poluării apei; promovarea importanței protejării mediului înconjurător; dezvoltarea abilităților de comunicare verbală într-o limbă străină; promovarea importanței diversității culturale într-o Europă unită; diseminarea rezultatelor și exemplelor de bună practică ce pot fi de folos altor școli și comunităților școlare; cultivarea prieteniilor internaționale ca punți între comunități; stabilirea obiectivelor principale pentru ultima mobilitate ce va avea loc în Ungaria.
Duminică, 16 martie 2014, delegațiile partenerilor de proiect au fost întâmpinate călduros de profesorii, elevii și părinții elevilor noștri în fața hotelului Aqua Park President unde au fost cazați profesorii delegațiilor străine. Elevii au fost preluați de familiile care i-au găzduit.
Luni, partenerii de proiect au fost primiți în școală cu pâine și sare, fiind conduși în sala festivă unde, în prezența dlui inspector școlar de specialitate Mieluț Florian, a unor cadre didactice de la școli din municipiu, a conducerii colegiului, a echipei de proiect și a altor invitaților, a avut loc deschiderea oficială a reuniunii de proiect. După aceea, oaspeții au urmărit un scurt program artistic, oferit de elevii noștri, după care au vizitat o parte din atelierele școlii.
A doua parte a zilei a fost dedicată prezentărilor PPT ale școlilor și activităților desfășurate de fiecare țară parteneră, precum și desfășurării unor activități practice. Gazdele au pregătit un număr de patru activități legate atât de tema proiectului, cât și de tema mobilității. Marți, le-am oferit oaspeților un tur al orașului. Miercuri, i-am invitat să vadă Salina Turda din județul Cluj. La întoarcere, am făcut un popas la Piatra Craiului. Joi, am vizitat Peștera Urșilor de la Chișcău și Muzeul de etnografie Horea Aurel Flutur din apropiere. Seara s-a încheiat cu o cină festivă, ocazie cu care au fost înmânate certificatele de participare la reuniunea din România. Ultima zi a reuniunii a fost dedicată discuțiilor referitoare la ultimele documente pe care le vom avea de elaborat, depunerea raportului final și încărcarea produselor pe platforma EST.
Proiectul a fost finanțat cu sprijinul Comisiei Europene. Acest articol reflectă numai punctul de vedere al autorului, iar Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informațiilor pe care le conține.
Prof. Sălăgean Anne-Mari,
coordonator de proiect

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 03:25:01 Ora de vară a Europei de Est