Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Olaru David Claudiu – olimpicul de nota 10 al Bihorului!

O primăvară de aur pentru elevul dnei prof. Monica Gale

Olaru David Claudiu – olimpicul de nota 10 al Bihorului!

De ani și ani, doamna profesor Monica Gale de la Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși” din Oradea investește știință și dăruire în pregătirea olimpicilor, iar rezultatele confirmă și o răsplătesc de fiecare dată.

Și în această primăvară, Monica și dna prof. Brad Magdalena (pe partea de instalații) au calificat doi olimpici la națională, la discipline din aria curriculară „Tehnologii”: pe Farkas Iosif Janos, din clasa a XII-a A și pe Olaru David Claudiu, din clasa a XI-a A.
Etapa finală la domeniul Construcții, instalații și lucrări publice s-a desfășurat la Târgoviște, în perioada 8-11 aprilie 2014, elevii brâncușieni fiind însoțiți la Târgoviște de dl prof. Șușu Cătălin.
Dacă Iosif a reușit doar o diplomă de participare (alături de cei 26 de concurenți la clasa a XII-a), Claudiu a dat clasă celor 31 de pretendenți la o medalie, obținând la ambele probe nota maximă 10 - adică o sută de puncte la proba scrisă și tot 100 de puncte și la proba practică, cucerind astfel tot ceea ce se putea Premiul I (absolut) și un Premiu Special pentru cel mai mare punctaj al competiției la lucrarea scrisă, la clasa a XI-a.
Claudiu și povestea vieții sale
Succesul lui Claudiu e cu atât mai răsunător cu cât el învață la „Constantin Brâncuși” doar din toamnă. La vârsta de 7 ani și jumătate, el a plecat în Italia cu părinții, iar în toamnă s-a repatriat împreună cu mama și cei doi frățiori. Tata a rămas să lucreze în continuare în Italia, și tot în construcții. Din toamnă, Claudiu a avut de muncit din greu să-i ajungă pe colegi din urmă cu materia și știința, potrivit pretențiilor profesorilor de la colegiul orădean recunoscut pentru olimpicii pe care i-a dat an de an.
„L-am intuit pe Claudiu ca având stofă și l-am ajutat să depășească handicapul cu care a venit din Italia, unde a făcut o școală tehnică, tot în domeniul construcțiilor, dar nu calificarea aceasta profesională; a făcut mai mult teorie și aproape deloc practică, iar exprimarea în limba română e greoaie, mai cu seamă în termeni tehnici, dar nu numai. Deci, noi am recuperat toată materia și am făcut cu el pregătire chiar la nivel de facultate că așa se cere la olimpiadă”, ne-a spus Monica.
Ambițios, serios și conștiincios, Claudiu a răspuns cu brio tuturor investițiilor, fără să renunțe o clipă la efort. Și iată că răsplata nu a încetat să vină, în chip nesperat: ajungând primul dintre cei mai buni 31 de olimpici din țară la Construcții, instalații și lucrări publice, la clasa a XI-a.
Ovidiu Dan

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 10:46:02 Ora de vară a Europei de Est