Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ședința Senatului Universității din Oradea

Pentru o totală transparență

Ședința Senatului Universității din Oradea

Comisia de Relații Internaționale și Interne vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 26 mai 2014.

AGENDĂ ÎNCĂRCATĂ LA SENATUL UNIVERSITAR
Timp de patru ore, membrii Senatului Universității din Oradea au dezbătut o agendă încărcată și diversă, de la repartizarea locurilor bugetate pentru sesiunea de admitere din iulie și aprobarea numărului minim de studenți pentru funcționarea programelor de studii, la structura anului universitar 2014-2015. O atenție specială a fost acordată situației financiare pe universitate și facultăți, măsurilor de redresare, taxelor de studii. Un alt pachet de probleme a vizat activitatea școlilor doctorale, modificarea unor regulamente și proceduri.
Un număr de 10.043 de locuri pentru admitere
Pentru sesiunile de admitere din iulie și septembrie, oferta Universității din Oradea însumează 10.043 de locuri, din care 2.350 finanțate de la bugetul de stat (1.600 pentru studii de licență și 750 pentru ciclul universitar de masterat). Cifra de școlarizare pentru studii de licență include și 31 de locuri bugetate alocate tinerilor de etnie romă.
DOAR CU CEL PUÞIN 20 DE STUDENÞI
Membrii Senatului universitar au aprobat numărul minim al studenților pentru un program de studiu. Astfel, la debutul programelor de studii universitare de licență cu predare în limba română, un program dintr-un domeniu trebuie să aibă minimum 20 de studenți. În cazul în care în același domeniu se organizează admitere pentru mai multe programe de studiu, celelalte trebuie să aibă cel puțin 25 de studenți fiecare. Prezent la prima parte a ședinței Senatului, rectorul Universității, prof. univ. dr. Constantin Bungău, a precizat că un program de studiu nu poate funcționa în anul II sub 15 studenți. În debutul programelor de studii cu predare în limba engleză, numărul minim de studenți este de 15. În privința studiilor universitare de master cu predare în limba română, un program nu poate demara fără să aibă cel puțin 15 studenți. Dacă există mai multe programe în același domeniu la care se organizează admitere, atunci celelalte trebuie să dispună de cel puțin 25 de studenți pentru fiecare program. La debutul programelor de studii masterale cu predare în limba engleză, numărul minim de studenți este de 15.
TAXELE, ÎNTRE INDEXARE ȘI FUNDAMENTARE
Majorarea taxelor de studii și nu numai pentru anul universitar 2014-2015 a fost aprobată de către membrii Senatului Universității din Oradea după dezbateri nu lipsite de tensiuni. Analiza a evidențiat faptul că o seamă de facultăți, deși înregistrează deficit, motivând că majorarea reprezintă un serios motiv de abandon școlar, nu au propus actualizarea taxelor față de anul precedent, cu indicele de creștere a inflației. În cele mai multe facultăți însă s-a decis majorarea taxelor cu aproximativ 5%, echivalentul estimat al ratei inflației în 2014-2015, excepție făcând Facultatea de Medicină și Farmacie, unde creșterile sunt sensibil mai mari. Actualizarea este necesară – rezultă din concluziile analizei întreprinse – deoarece toate elementele de cost ce trebuie acoperite din taxe (salarii, cheltuieli materiale, regie etc.) s-au majorat în ultimii ani cu cel puțin rata inflației
ÎN PREGĂTIRE, UN MASTER INTERNAÞIONAL
Consiliul de Administrație și Senatul universității au aprobat un proiect de acord multilateral între Universitatea din Oradea, Universitatea din Reims Champagne – Ardenne (Franța) și Universitatea Matej Bel din Banska Bystrica (Slovacia). „În temeiul acestui acord, a procedurilor de avizare urmate de către fiecare universitate parteneră, conform reglementărilor specifice țării respective, se preconizează organizarea unui program comun de master „Dezvoltarea regională și administrație publică în Europa Centrală și de Est”. Masteratul va fi parte a ofertei masterale de la Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării, după cum a  rezultat din documentul înaintat de facultate sub semnătura prof. univ. dr. Ioan Horga, decanul acesteia.
Prof. univ. dr. Lia Maria Pop,
președintele CRII

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:06:31 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).