Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Rolul disciplinei Geografie în formarea și educarea elevilor”

Marți, în sala de ședințe a Prefecturii, a avut loc dezbaterea

„Rolul disciplinei Geografie în formarea și educarea elevilor”

Inspectoratul Școlar Județean Bihor și Universitatea din Oradea au organizat marți, 3 iunie 2014, la sala de ședințe a Prefecturii Bihor dezbaterea cu tema „Rolul disciplinei Geografie în formarea și educarea elevilor”.

„Dezbaterea se adresează, în egală măsură, profesorilor de geografie din învățământul preuniversitar, elevilor și factorilor de decizie de la nivel local și central, tuturor celor care doresc să-și exprime opiniile și propunerile în legătură cu necesitatea optimizării statutului disciplinei Geografie în sistemul de învățământ românesc”, a spus inspectorul școlar general  dl prof. Nicolae Avram, în deschiderea reuniunii.
O întâlnire asemănătoare, dar a istoricilor, a avut loc, în același cadru, în 18 și 19 octombrie 2013.
De această dată, în prezidiul au luat loc, alături de generalul ISJ, dna inspector școlar de specialitate Elisaveta Roșu, directorul Calcelariei Prefecturii, dna lector univ. dr. Claudia Timofte, precum și dl lector univ. dr. Mihai Vlaicu, directorul Departamentului de Geografie din cadrul Facultății de Geografie, Turism și Sport a Universității din Oradea.
„Ziua de astăzi (de marți – n.n.) reprezintă încă o zi deosebită pentru corpul profesoral de geografie din județul Bihor, deoarece alături de primele două ghiduri de proiectare didactică scoase sub egida Inspectoratului Școlar și a doamnei inspector Roșu, astăzi se lansează încă o contribuție a colegilor mei, pot să spun, că și eu sunt profesor de geografie, Ghidul profesorului de geografie” a adăugat dl inspector școlar general Nicolae Avram.
Directorul Cancelariei Prefecturii, dna Claudia Timofte, a felicitat profesorii de georafie pentru activitatea didactică și rezultatele obținute. În cuvântul său, directorul Departamentului de Geografie, dl Mihai Vlaicu, a vorbit despre „celebra” oră de geografie (celebră pentru că este doar una pe săptămână), care nu ar trebui să rămână așa (doar una – n.n.). Geografia, ca și alte științe, dar mai ales geografia reprezintă mult mai mult pentru copii, le deschide un orizont local, dar și un alt orizont, ceva mai departe de locul de baștină și pe unii chiar îi ajută acolo unde vor ajunge ei, pentru că, din păcate, România de astăzi nu poate să-i accepte pe cei care termină o școală, nu poate să ofere ceea ce ei și-ar dori și-atunci își caută și pe alte meleaguri un rost. Și poate că geografia îi poate ajuta și acolo. E trist, dar sperăm că lucrurile se vor schimba. Depinde și de noi. Dacă spunem răspicat ceea ce avem de spus, poate vom fi auziți”, e de părere directorul Departamentului de Geografie, Turism și Amenajarea Teritoriului.
„Geografia și istoria unui popor trebuie să constituie priorități în educația tinerei generații”
Doamna inspector școlar Elisaveta Roșu, moderator al dezbaterilor, a mers mai departe cu semnificația zilei: „Vreau să cred că astăzi participăm la o sărbătoare a disciplinei Geografie”. Domnia sa a felicitat geografii (cadrele didactice prezente în număr mare la dezbatere), care „încearcă prin efortul lor să optimizeze poziția pe care disciplina pentru care s-au pregătit, pentru care simt chemare și pe care și-o doresc în continuare valorizată. Ele (cadrele didactice - n.n.) își fac auzit glasul și punctul de vedere vizavi de statutul acestei discipline în acest moment. Suntem într-o perioadă în care noi considerăm că Geografia a pierdut prin planul de învățământ și măsurile ulterioare care au modificat planul de învățământ... „Geografia și istoria unui popor trebuie să constituie priorități în educația tinerei generații. Nu se poate să faci educație dacă nu știi locul în care te afli, dacă nu-ți știi împrejurimile, dacă nu știi ce oportunități îți oferă acestea, dar și ce restricționări. Pentru că noi pledăm pentru dezvoltare durabilă cu tineri pe care geografia poate să-i pregătească în sensul acesta. Noi discutăm despre aplicabilitatea învățământului, dar nu multe discipline pot să concureze cu geografia sub acest aspect”. În continuare doamna inspector s-a referit la (ne)participarea acestei discipline la examenele de finalitate a ciclului gimnazial și liceal...
Înainte de dezbateri, doamna inspector a invitat la „microfon” un olimpic național și profesorul său îndrumător, dna prof. dr. Ioana Codrean (directorul Colegiului Național „Mihai Eminescu”). Despre olimpicul național Moza Sergiu, dna inspector avea să spună că „a transformat această disciplină într-o pasiune”, iar Sergiu avea să ne vorbească despre pasiunea sa - Geografia. Suportul pentru dezbateri l-a oferit dna prof. dr. Ioana Codrean prin prezentarea Evoluției disciplinei Geografie.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Rolul disciplinei Geografie în formarea și educarea elevilor”.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 04:16:44 Ora de vară a Europei de Est