Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Reuniune în Portugalia

La finele proiectului Comenius „Unity through diversity”

Reuniune în Portugalia

În perioada 26-30 mai 2014, a avut loc ultima din cele zece reuniuni de proiect Comenius „Unity through diversity” în localitatea Cinfaes din Portugalia.

Acest proiect a debutat în 2012 și este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene.
Școala Gimnazială Nr. 16 din Oradea are ca și parteneri în cadrul proiectului Comenius „Unity through diversity” școli și grădinițe din 9 țări europene: Groupe Scolaire Louis Pasteur din Franța, Sesto Circolo didattico din Italia, Ligoniel Primary School și St. Vincent de Paul Primary School din Irlanda de Nord, OSNOVNA SKOLA STRAHONINEC din Croația, Zespol Szkolno - Przedszkolny w Napachaniu din Polonia, CENTRO DE EDUCACION INFANTIL Y PRIMARIA VALSEQUILLO din Insulele Canare, Spania, Centro Escolar de Santiago de Piaes din Portugalia, Tiistilan koulu din Finlanda și OZEL YENI FIKIR ANAOKULU din Turcia.
Tema acestei reuniuni a fost ilustrarea programului zilnic al copiilor din școlile partenere. Astfel, prin intermediul filmulețelor realizate cu maiestrie de cei mici, coordonatorii din cele 10 țări au prezentat modul de viață al elevilor din diferite colțuri ale Europei.
Agenda întâlnirii din Portugalia a inclus vizitarea școlilor: „Agrupamento de escolas General Serpa Pinta”, „Centro Escolar de Santiago de Piaes”, „Centro Escolar de Santiago de Nespereira”, participarea la ore de curs, ateliere și ședințe de lucru, vizionarea unui program artistic de gimnastică, precum și inaugurarea unei grădini de legume a școlii „Centro Escolar de Santiago de Nespereira”. Elevii din școlile portugheze ne-au primit cu căldură și deschidere, fiind curioși să afle informații despre țările noastre. Atracția principală pentru ei a reprezentat Castelul lui Dracula, din România.
Tot în cadrul acestei întâlniri am asistat la o serbare organizată de elevii și profesorii din Cinfaes, prilej cu care am aflat informații despre istoria locuitorilor zonei, despre tradiții și obiceiuri.  Emoționantă a fost și seara petrecută alături de comunitatea locală. Oamenii au fost foarte comunicativi, prietenoși și bucuroși de musafiri.
Un alt moment deosebit al reuniunii l-a constituit întâlnirea cu primarii din localitățile Cinfaes și Lamego, dar și cu inspectorul pe probleme de învățământ al regiunii. Aceștia ne-au vorbit despre bogăția și frumusețea locului, renumit pentru producția de vin și fructe, dar și despre preocuparea pe care oficialitățile o au față de educația copiilor.
S-au mai organizat vizite de studiu la Biserica Sr. dos Remedios din orașul Lamego, la Catedrala Se și la Mosteiro da Serro do Pilar din orașul Porto.
Reuniunea din Portugalia a avut o încărcătură emoțională deosebită. În acești 2 ani, alături de dascăli și elevi din Școala Gimnazială Nr. 16, am întâlnit copii și profesori din 9 țări, am muncit împreună, am învățat unii de la alții, ne-am îmbunătățit metodele și tehnicile de predare, am schimbat opinii, ne-am învățat elevii să aprecieze și să respecte tradițiile și culturile altor popoare, am legat prietenii și deși suntem diferiți, am învățat să fim uniți: Unitate prin diversitate.
În calitate de inițiator și coordonator al proiectului Comenius  „Unity through diversity” în Școala Gimnazială Nr. 16, țin să mulțumesc tuturor elevilor, părinților acestora, profesorilor și reprezentanților comunității locale care s-au implicat activ în implementarea acestui proiect.
Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Sectorial Comenius al Programului de Învățare pe tot Parcursul Vieții. Toate informațiile pe care le furnizăm reprezintă responsabilitatea exclusivă a echipei de proiect, iar Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conținutul acestor informații.
Prof. Violeta Roman
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Reuniune în Portugalia.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 19:43:45 Ora de vară a Europei de Est