Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 16 iunie

Pentru o totală transparență

Ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 16 iunie

Comisia de Relații Internaționale și Interne vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 16 iunie 2014.

O agendă diversă în dezbaterea Senatului universitar
Reunit în ședință ordinară, Senatul Universității din Oradea a dezbătut luni (16 iunie 2014) o problematică diversă, de la actualizarea Metodologiei privind admiterea și școlarizarea cetățenilor străini, a Procedurii de modificare a locului de muncă al cadrelor didactice în universitate, la aprobarea unor planuri de învățământ, a organigramelor unor structuri, a unor propuneri privind drepturi de personal (salarii diferențiate, promovarea personalului didactic auxiliar și nedidactic, prelungirea perioadei de exercitare a funcțiilor de conducere cu caracter temporar). Agenda ședinței a inclus, totodată, analiza fundamentării taxelor, aprobarea unor protocoale pentru susținerea examenelor de finalizare a studiilor, actualizarea procedurii privind elaborarea planurilor de învățământ etc. În grupajul alăturat, vă prezentăm câteva dintre informațiile de interes mai larg.
Un membru al Academiei Regale din Londra, Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea
În cadrul unei ceremonii solemne, luni, Senatul Universității din Oradea a decernat profesorului Kenneth Thomas Victor Grattan, membru al Academiei Regale din Londra, titlul de Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea. Între argumentele care motivează acest demers, menționăm faptul că profesorul Kenneth Grattan este o personalitate marcantă a fizicii contemporane, cu realizări de excepție în studiul laserilor și a senzorilor optici, fiind socotit un adevărat deschizător de drum în organizarea cercetării fundamentale în acest domeniu tehnologic de vârf.
Un nou program de studii
Senatul Universității din Oradea a aprobat înființarea unui program nou de studii de licență - Comunicare și Relații publice - în cadrul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării. Documentația întocmită în acest sens va urma cursul evaluării externe în vederea obținerii autorizării provizorii de funcționare.
Programe postuniversitare
Luni, Senatul Universității din Oradea a aprobat organizarea și funcționarea a două programe postuniversitare de formare și dezvoltare profesională continuă: Educație tehnologică, respectiv, Psihopedagogie specială, ambele gestionate de către Departamentul pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului Didactic.
Acte de studii, eliberate în regim de urgență
În schimbul unei taxe de 200 de lei, absolvenții Universității din Oradea pot obține actele de studii (diplomă, supliment la diplomă) în cel mult șapte zile lucrătoare de la data solicitării. Regulamentul privind regimul actelor de studii în sistemul de învățământ superior precizează faptul că termenul de eliberare a actelor de studii completate „poate fi cel mult de 12 luni de la finalizarea studiilor, respectiv de două luni de la confirmarea titlului științific de doctor".
Încă o examinare. A treia!
Membrii Senatului universitar au aprobat o solicitare a studenților din anii terminali de a putea susține, în sesiunea de restanțe din vară sau toamnă, după caz, o a treia prezentare la examenele nepromovate. Studenții aflați în asemenea situație vor achita o taxă de reexaminare. „Este o șansă în plus oferită studenților de a-și putea finaliza studiile", aprecia Răzvan Tau, președintele studenților în Senatul Universității din Oradea
Tichete de masă pentru mai multe persoane
 La mijlocul lunii aprilie a.c., Senatul Universității din Oradea a decis acordarea, începând cu 1 iunie 2014, a unor tichete de masă pentru personalul cu venituri de până la 700 de lei net/lună, câștig calculat la nivelul anului 2013. De această măsură beneficiază 118 persoane, efortul financiar al instituției fiind de aproximativ 23.000 de lei/lună. În temeiul unei solicitări a Sindicatului „Corpul profesoral universitar", a altor evaluări și propuneri venite din partea conducerii Senatului, luni a fost aprobată o corecție a acestui plafon. Astfel, de la 1 iulie a.c. tichetele de masă vor fi acordate celor cu venituri de până la 800 de lei net/lună, plafon calculat în baza veniturilor realizate în 2013 și confirmate prin fișele fiscale. Corecția este determinată de faptul că salariul minim pe economie în iulie 2013 a fost de 800 de lei, ajungând în ianuarie 2014 la 850 de lei.
Prof. univ. dr. Lia Pop,
președintele CRII

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 06:56:27 Ora de vară a Europei de Est