Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Câștigătorii concursului de proiectare utilizând Solid Edge

Luni, a avut loc premierea

Câștigătorii concursului de proiectare utilizând Solid Edge

Departamentul de Inginerie Industrială din cadrul Facultății de Inginerie Managerială și Tehnologică de la Universitatea din Oradea a organizat, împreună cu SC Comau România, pe durata anului universitar 2013/2014 cercul științific studențesc „Modelarea sistemelor tehnice utilizând Solid Edge".

În cadrul cercului științific studențesc s-au desfășurat activități menite să dezvolte la studenți abilități specifice cercetării științifice. Aceste activități sunt complementare celor cu caracter didactic.
Obiectivele urmărite au fost: dezvoltarea abilităților de modelare 3D și 2D utilizând Solid Edge; dezvoltarea abilităților de simulare a funcționării sistemelor tehnice utilizând Solid Edge; dezvoltarea abilităților de utilizare a modulelor de tip CAE (Computer Aided Engineering) din Solid Edge.
Au fost desfășurate activități cum ar fi: modelare 3D utilizând Solid Edge; modelare 2D utilizând Solid Edge; simularea funcționării sistemelor tehnice utilizând Solid Edge; utilizarea modulului de tip CAE din cadrul Solid Edge.
Activitatea cercului din anul universitar 2013/2014 s-a finalizat printr-un Concurs de proiectare utilizând Solid Edge. Concursul s-a desfășurat sub auspiciile Sesiunii de comunicări științifice studențești „IMT Oradea" - 2014.
Tematica concursului a fost stabilită împreună cu SC Comau România. Juriul concursului a fost format din: ing. Florea Gheorghe (Comau România) prof. dr. ing. Blaga Florin, prof. dr. ing. Pele Alexandru - Viorel, conf. dr. ing. Stănășel Iulian, conf. dr. ing. Buidoș Traian, cadre didactice de la Universitatea din Oradea.
În cadrul festivității de premiere, care s-a desfășurat luni, 23 iunie 2014, în sala de conferințe a Bibliotecii universitare, au fost acordate următoarele premii:
Locul I - Indre Claudiu-Ioan, anul II/ TCM, Locul II - Cirtea Sergiu-Andrei, anul II/ TCM, Locul III - Pop Bogdan-Daniel, anul II/ TCM, Mențiune I - Deák Zsolt, anul II/ TCM, Mențiune II - Șerb Doru-Constantin, anul II/ TCM.
Toți participanții la concurs au primit diplome de participare și premii oferite de SC Comau România.
Diana Pătru
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Câștigătorii concursului de proiectare utilizând Solid Edge.

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:34:11 Ora standard a Europei de Est