Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Povestea ștrumfilor PC

La finalul clasei pregătitoare C (adică PC)

Povestea ștrumfilor PC

Așa după cum e normal, la finalul unui an școlar, elevii prezintă în fața celor dragi o serbare ca cei prezenți să se bucure de ceea ce aceștia știu mai bine.

Și elevii clasei pregătitoare C de la Eco Școala Gimnazială „Avram Iancu", Oradea, s-au pregătit cu o  activitate extrașcolară de acest gen. Aceasta a cuprins patru părți: un colaj de dansuri (instructor Andrei Culda), o suită de poezioare hazlii, specifice clasei pregătitoare (cu litere și cifre), prezentarea poveștii ștrumfilor (cum și unde au apărut, cum arată, care sunt ștrumfii cei mai cunoscuți, unde locuiesc etc) și un colaj format din cele mai îndrăgite cântece învățate în acest an școlar. Serbarea s-a încheiat cu oferirea fiecărui elev a unei medalii de absolvire a clasei pregătitoare, un DVD cu poze de la lecții, activități de peste an și un caiet de jocuri pentru vacanță. În final, elevii împreună cu doamna învățătoare au lansat șapte baloane (șapte fiind vârsta pe care aproape toți o vor avea în următorul an școlar) făcând promisiuni de mai bine pentru clasa întâi.
Și-a fost odată ca niciodată...
că de n-ar fi fost nu v-aș povesti. Au fost odată niște copii, douăzeci și opt la număr, care au venit emoționați, chiar speriați și gălăgioși, ca niște pui de vrăbiuță, la palatul plin de copii, unde au întâlnit lumea copilăriei, dar și a învățăturii. Din prima zi de școală, copiilor li s-au spus ștrumfi de către doamna lor învățătoare, deoarece s-a vrut a fi în primul rând un tărâm de poveste, dar și un colectiv de elevi unit ca personajele din satul ștrumfesc. Și-au trecut zilele și strumfii noștri au crescut ca feții din poveste, fiecare cunoscând foarte bine regulile clasei și îndeplinind cerințele zi de zi. Cuminți și ascultători au învățat cum să se comporte la ore și în pauze, acasă și pe stradă, cum să-și păstreze lucrurile curate și în ordine, să se îmbrace și dezbrace singuri, cum să-și facă prieteni, să coloreze, să deseneze, să scrie și să citească, să socotească și câte altele nu au învățat...Un an de joc și carte a trecut exact ca-n povești, foarte foarte repede, nerealizând parcă scurgerea timpului. A fost dificil (trebuie să recunosc) până ne-am obișnuit unii cu alții și cu ceea ce-nseamnă școala. Încă de la-nceput marele ștrumf a fost mereu preocupat ca sala de clasă să fie una atractivă, primitoare, apropiată dorințelor vârstei copiilor, nelipsind imaginile colorate, lucrările lor expuse de fiecare dată, jocurile și jucăriile atât de îndrăgite, dar și dotările de care aveam nevoie pentru a desfășura în condiții cât mai bune procesul instructiv-educativ. Zilnic, am încercat să le aduc ceva nou, interesant, cât mai multe surprize și recompense ca să vină cu plăcere la școală. Pe parcursul întregului an „super doamna" (vorba copiilor din tabără) s-a bucurat de colaborarea cu părinții, de sprijinul lor, aceștia înțelegând importanța constructivă a primilor ani în dezvoltarea lor ca oameni.
Sperăm că este vizibilă evoluția tuturor copiilor (în plan cognitiv, comportamental și relațional) de la venirea lor la școală. Sunt cu toții pregătiți pentru clasa întâi. De ei depinde cum vor începe noul an școlar. Noi, în clasa pregătitoare, am pregătit terenul pentru a construi ceva de durată în următorii patru ani. Trebuie să recunosc că s-a muncit mult chiar dacă jocul a fost cel predominant. Dovadă este portofoliul fiecăruia, dar și ceea ce pot ei demonstra! Dragi părinți, țin să vă mulțumesc pentru tot sprijinul pe care mi l-ați acordat în desfășurarea activităților școlare și extrașcolare.
Ce-mi doresc acum e să avem cu toții parte de multă sănătate, ca să putem duce la bun sfârșit tot ce avem de făcut și în anul școlar viitor.
Vă felicit pe dumneavoastră, dragi părinți, dar și pe voi, ștrumfii mei, și vă spun sincer că aștept cu nerăbdare să ne revedem pe 15 septembrie ca să ne-mbarcăm pe vaporul clasei întâi.
Vacanță plăcută!
Prof. Monica Toader
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Povestea ștrumfilor PC.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 07:04:22 Ora de vară a Europei de Est