Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Pentru un stil de viață sănătos

Activități în cadrul proiectului „VIAÞA

Pentru un stil de viață sănătos

La Școala Gimnazială „Nicolae Popoviciu" Beiuș, elevii au adoptat un stil de viață benefic pentru creșterea și dezvoltarea lor armonioasă.

Activitățile în cadrul proiectului „VIAÞA" derulat în școala noastră, s-au desfășurat pe parcursul semestrului al II-lea al acestui an școlar, în baza Acordului de parteneriat semnat între reprezentații Direcției de Sănătate Publică Bihor și ai Școlii Gimnaziale „Nicolae Popoviciu" Beiuș, proiect inițiat de Direcția de Sănătate Publică Bihor în cadrul Programului Național de Evaluare și Promovare a Sănătății și Educație pentru Sănătate - Subprogramul de promovare   a unui stil de viață sănătos.
Au fost dornice să-și ajute elevii în a adopta un stil de viață sănătos nouă cadre didactice: prof. Bonchiș Marcela, Licuriceanu Claudia, Bodin Corina (care este și coordonatorul proiectului la nivelul școlii), prof. Bărcaș Laura, Ile Catița, Kovacs Catrina, Monea Manuela, Krammer Terezia și Halasz Monika. 179 de elevi din învățământul primar au beneficiat direct de activitățile diverse incluse în proiect.
Proiectul a urmărit formarea deprinderilor de alimentație sănătoasă a elevilor, concomitent cu implicarea activă a părinților pentru consolidarea comportamentelor sănătoase.
S-au organizat activități care au vizat diferite tipuri de comportamente sănătoase cum ar fi: servirea zilnică a micului dejun și creșterea consumului de fructe și legume.
La activitățile din cadrul comportamentului Servirea zilnică a micului dejun, s-au urmărit obiectivele: reducerea consumului de alimente nesănătoase în rândul școlarilor, promovarea unor comportamente alimentare sănătoase, adecvate sănătății fizice și psihice a elevilor și conștientizarea părinților despre efectele alimentației asupra randamentului școlar al elevilor.
În ceea ce privește comportamentul Creșterea consumului de fructe și legume, s-au urmărit obiectivele: cunoașterea și înțelegerea beneficiilor consumului de fructe și legume, a riscurilor lipsei consumului acestora și formarea unei atitudini pozitive față de acest comportament.
În cadrul activităților desfășurate, am primit sprijin și din partea părinților pentru a procura materialele necesare. După prima întâlnire informativă cu părinții, la care le-am prezentat argumentele pro privind consumul de legume și fructe și servirea zilnică a micului dejun, aceștia au conștientizat riscul la care își expun copiii atunci când le oferă alte produse în locul fructelor și legumelor, respectiv a unui mic dejun sănătos. Printr-un efort minim, am reușit să îi determinăm și să îi încurajăm pe copii să consume cât mai multe legume și fructe.
Ca și rezultat al activităților derulate în cadrul proiectului, elevii școlii noastre au învățat că sănătatea și echilibrul fiecăruia dintre noi se află în corelație directă cu hrana pe care o consumăm. Pe parcursul activităților, elevii au dat dovadă de seriozitate și interes față de un stil de viață sănătos, înțelegând importanța fructelor și legumelor, modul în care acestea sunt consumate și beneficiile pe care acestea le au în viața de zi cu zi. Activitățile preferate ale copiilor, în care au pus multă ambiție și pasiune, au fost activitățile practice. În cadrul acestora au reușit să prepare singuri, urmând indicațiile cadrelor didactice, salată de fructe, salată de legume și micul dejun. Cele mai multe activități s-au desfășurat pe grupe, urmărindu-se cultivarea creativității și a spiritului de echipă.
La sfârșitul activităților, elevii au fost apreciați și motivați în a consuma cât mai multe fructe și legume, în a adopta un stil de viață benefic pentru creșterea și dezvoltarea lor armonioasă.
Considerăm ca binevenit  proiectul „Viața", cu atât mai  mult  cu cât el vine în sprijinul elevilor noștri, conștientizându-i de importanța consumului zilnic de  fructe și legume proaspete, care transformă organismul într-o  fortăreață împotriva diverselor boli.
Prof. Corina-Maria Bodin & Adina-Ionela Cioloș
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Pentru un stil de viață sănătos.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 00:31:40 Ora de vară a Europei de Est