Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

O nouă reuniune de proiect (M.E.D.I.A.)

În perioada 7 - 11 aprilie 2008, în Burela (Spania)

O nouă reuniune de proiect (M.E.D.I.A.)

Liceul de Artă din Oradea derulează, începând din 2006, un proiect Comenius de dezvoltare școlară, având ca parteneri școli din Franța, Spania și Italia. Este vorba de College „Via Domitia”, Poussan (din Franța), Instituto de Bacharelato „Monte Castelo”, Burela (din Spania), Istituto Comprensivo Statale „Ferrucci”, Larciano (din Italia), Istituto Comprensivo Lamporecchio, Lamporecchio (din Italia).

 Proiectul M.E.D.I.A își propune să analizeze impactul pe care îl au mijloacele media și nu numai, în procesul de formare (autoformare) a elevilor și profesorilor. Până acum s-a analizat impactul pe care îl au ziarele, radioul și televiziunea asupra elevilor Liceului de Artă. Această analiză s-a făcut prin chestionare, desene, caricaturi și diferite articole realizate de elevi și profesori.
În anul școlar 2007-2008, prima temă a fost “Televiziunea...” , temă tratată, ca de obicei, în paginile revistei PRO-ȘCOALA, revistă editată din fondurile U.E.
Una dintre activitățile anului școlar 2007-2008 din cadrul proiectului Comenius, proiect finanțat de Uniunea Europeană, a fost aplicarea unui chestionar în fiecare din școlile participante la proiect (din Poussan -Franța, Burela - Spania, Lamporecchio și Larciano –Italia).
Deoarece titlul este M.E.D.I.A., una din temele dezbătute a fost "Televizorul și influența sa în procesul de educare (autoeducare) a profesorilor și elevilor”.
Chestionarul s-a aplicat pe un eșantion de 190 de elevi de la Liceul de Artă din Oradea (din clase și profiluri diferite -desen, muzică, design vestimentar, arhitectură).
Analizând chestionarele, s-au obținut următoarele rezultate: *un număr foarte mare de elevi au TV acasă (95%)  *dintre aceștia, 95% se uită la TV *45% dintre elevi au TV în camera lor *29% dintre elevi se uită la TV înainte de a-și face temele *părinții interzic vizionarea unor emisiuni *elevii preferă la TV filmele (și serialele), sportul și documentarele.
Putem spune, așadar, că privitul la TV le ocupă elevilor un interval mare de ore pe zi. Acest lucru influențează negativ pregătirea elevilor, astfel că cei care se uită mai mult de patru ore la TV au rezultate foarte slabe la învățătură.
Printre aspectele pozitive ale televizorului, putem include urmărirea la TV, de către elevii Liceului de Artă din Oradea, a documentarelor, a emisiunilor educative, foarte utile pentru ei.
Următoarele teme - jocurile video și internetul
În perioada 7 - 11 aprilie 2008, a avut loc în localitatea Burela (Spania) o nouă reuniune a partenerilor de proiect.
Cu acest prilej, s-au discutat ultimele activități efectuate în fiecare din școlile partenere și s-au propus următoarele teme care vor fi analizate (jocurile video și internetul). Profesorii participanți la reuniune au vizitat sediul cotidianului “El Progreso a Marina”, din Burela, ocazie cu care au aflat modul de redactare a  ziarului. În Santiago de Compostela, domnul Martin Garcia Pineiro, redactorul al ziarului “Metro” le-a vorbit profesorilor despre importanța pe care o au periodicele gratuite din Spania. La Primăria din Burela, primarul le-a vorbit profesorilor (români și nu numai) despre integrarea emigranților români din acea regiune a Spaniei în comunitatea locală. (Ligia CRISTEA)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O nouă reuniune de proiect (M.E.D.I.A.).

Trimite email
vineri, 12 decembrie 2025 la 17:12:10 Ora standard a Europei de Est