Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

O nouă reuniune de proiect (M.E.D.I.A.)

În perioada 7 - 11 aprilie 2008, în Burela (Spania)

O nouă reuniune de proiect (M.E.D.I.A.)

Liceul de Artă din Oradea derulează, începând din 2006, un proiect Comenius de dezvoltare școlară, având ca parteneri școli din Franța, Spania și Italia. Este vorba de College „Via Domitia”, Poussan (din Franța), Instituto de Bacharelato „Monte Castelo”, Burela (din Spania), Istituto Comprensivo Statale „Ferrucci”, Larciano (din Italia), Istituto Comprensivo Lamporecchio, Lamporecchio (din Italia).

 Proiectul M.E.D.I.A își propune să analizeze impactul pe care îl au mijloacele media și nu numai, în procesul de formare (autoformare) a elevilor și profesorilor. Până acum s-a analizat impactul pe care îl au ziarele, radioul și televiziunea asupra elevilor Liceului de Artă. Această analiză s-a făcut prin chestionare, desene, caricaturi și diferite articole realizate de elevi și profesori.
În anul școlar 2007-2008, prima temă a fost “Televiziunea...” , temă tratată, ca de obicei, în paginile revistei PRO-ȘCOALA, revistă editată din fondurile U.E.
Una dintre activitățile anului școlar 2007-2008 din cadrul proiectului Comenius, proiect finanțat de Uniunea Europeană, a fost aplicarea unui chestionar în fiecare din școlile participante la proiect (din Poussan -Franța, Burela - Spania, Lamporecchio și Larciano –Italia).
Deoarece titlul este M.E.D.I.A., una din temele dezbătute a fost "Televizorul și influența sa în procesul de educare (autoeducare) a profesorilor și elevilor”.
Chestionarul s-a aplicat pe un eșantion de 190 de elevi de la Liceul de Artă din Oradea (din clase și profiluri diferite -desen, muzică, design vestimentar, arhitectură).
Analizând chestionarele, s-au obținut următoarele rezultate: *un număr foarte mare de elevi au TV acasă (95%)  *dintre aceștia, 95% se uită la TV *45% dintre elevi au TV în camera lor *29% dintre elevi se uită la TV înainte de a-și face temele *părinții interzic vizionarea unor emisiuni *elevii preferă la TV filmele (și serialele), sportul și documentarele.
Putem spune, așadar, că privitul la TV le ocupă elevilor un interval mare de ore pe zi. Acest lucru influențează negativ pregătirea elevilor, astfel că cei care se uită mai mult de patru ore la TV au rezultate foarte slabe la învățătură.
Printre aspectele pozitive ale televizorului, putem include urmărirea la TV, de către elevii Liceului de Artă din Oradea, a documentarelor, a emisiunilor educative, foarte utile pentru ei.
Următoarele teme - jocurile video și internetul
În perioada 7 - 11 aprilie 2008, a avut loc în localitatea Burela (Spania) o nouă reuniune a partenerilor de proiect.
Cu acest prilej, s-au discutat ultimele activități efectuate în fiecare din școlile partenere și s-au propus următoarele teme care vor fi analizate (jocurile video și internetul). Profesorii participanți la reuniune au vizitat sediul cotidianului “El Progreso a Marina”, din Burela, ocazie cu care au aflat modul de redactare a  ziarului. În Santiago de Compostela, domnul Martin Garcia Pineiro, redactorul al ziarului “Metro” le-a vorbit profesorilor despre importanța pe care o au periodicele gratuite din Spania. La Primăria din Burela, primarul le-a vorbit profesorilor (români și nu numai) despre integrarea emigranților români din acea regiune a Spaniei în comunitatea locală. (Ligia CRISTEA)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O nouă reuniune de proiect (M.E.D.I.A.).

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

vineri, 21 septembrie 2018