Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Creativitate pentru o educație de calitate

Diseminare - Vizită de studiu în Lituania

„Creativitate pentru o educație de calitate

În anul școlar 2013 - 2014, în cadrul Programului Life Long Learning al Uniunii Europene, am avut posibilitatea de a participa la o vizită de studiu în Vilnius, capitala Lituaniei.

Proiectul a fost anunțat de Agenția Națională (ANPCDEFP - Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale) pentru anul școlar 2013- 2014,  dedicat cadrelor de conducere, îndrumare și control din domeniul învățământului. Astfel ne-am întâlnit 13 cadre didactice din toată Europa, inspectori, directori de unități de învățământ preuniversitar, formatori, directori de instituții pentru formarea adulților, mentori și conducători de practică pedagogică a studenților, din Anglia, Franța, Belgia, Spania, Italia, Turcia, Germania și România.
Gazdă ne-a fost Modern Didactic Center din Vilnius, o instituție particulară de formare a adulților. Vizita de studiu a fost intitulată „Creativitate pentru o educație de calitate".
Gazdele ne-au prezentat sistemul educațional al Lituaniei, după care fiecare participant a prezentat sistem educațional autohton, cu accent pe elementele din legislație și din sistem care vizează creativitatea. Au fost prezentate două proiecte europene, derulate de instituția gazdă, proiecte care au avut în vizor creșterea calității educației la lecțiile de limba și literatura lithuaniană, la clasele IV, VIII și XI, prin dezvoltarea creativității elevilor și a cadrelor didactice. Am avut întâlniri cu reprezentanții altor instituții care au în derulare proiecte bazate pe creativitate.
Am putea spune că în Lituania tema creativității este una centrală, deoarece țara are o Strategie pentru dezvoltarea creativității până în anul 2030. Această strategie are în centru un individ deschis, creativ și responsabil, inclus într-o societate inteligentă, o economie inteligentă și condus de un management inteligent, într-un mediu sigur și curat. Astfel poate avea loc o dezvoltare sustenabilă.
Toate activitățile la care am participat de-a lungul vizitei, au avut în centru creativitatea. Peste tot unde am umblat, în Vilnius și în împrejurimi, la școlile vizitate, au fost puse în centrul atenției produse ale creativității elevilor, adulților, a întregii societăți, modele care merită să fie văzute și prezentate ca bune practici.
Vizionarea unui video: Shift happens 2013, de Jose Esteves (merită de vizionat!) a avut cel mai mare efect asupra mea: am înțeles, că pregătim elevii noștri pentru locuri de muncă, care probabil încă nici nu există, utilizând tehnologii, care încă nici nu sunt inventate, pentru rezolvarea unor probleme pe care nici nu le cunoaștem încă!!!
Singura soluție pentru această problemă majoră și arzătoare este dezvoltarea creativității elevilor noștri. Se poate ajunge la acest lucru doar prin dezvoltarea creativității cadrelor didactice, ceea ce presupune formarea lor inițială și cea continuă în această direcție, respectiv formarea de formatori în domeniu.
Vad Márta,
directorul Liceului Teoretic „Petõfi Sándor" Săcueni, Județul Bihor

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 03:45:43 Ora de vară a Europei de Est