Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 aprilie 2022

1.Elevii unei școli din Gorj au dat de două ori simularea la Evaluarea Națională 2022 la limba și literatura română, după ce profesorii le-au distribuit subiectele greșite / Elevii au primit subiectele adresate celor care învață în limba maghiară.
O anchetă la Școala Albeni din județul Gorj a fost deschisă de Inspectoratul Școlar, după ce elevii de clasa a VIII-a au primit ieri, la simularea Evaluării Naționale 2022 subiecte dedicate elevilor care studiază în limba maghiară și care învață limba română ca limbă secundară. După terminarea examenului, copiii au fost rechemați în sala de examen pentru a susține din nou simularea cu subiectele destinate lor, potrivit Europa FM.
Aproape 30 de elevi de clasa a VIII-a de la Școala Gimnazială Albeni, școală cu predare doar în limba română, au susținut luni de două ori simularea la Evaluarea Națională. La ora 9.00, când a început examenul, elevii au primit subiectele pentru școlile cu predare în limba maghiară, deși la Gorj nu există nicio astfel de unitate de învățământ.

2. Studenții din România ar putea accesa împrumuturi prin Fondul European de Investiții – temă discutată la Luxemburg de ministrul Sorin Cîmpeanu cu vicepreședintele Băncii Europene de Investiții, Christian Thomsen.
Posibilitățile accesării de către studenți a unor împrumuturi prin Fondul European de Investiții (FEI) au fost discutate de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, cu vicepreședintele Băncii Europene de Investiții, Christian Kettel Thomsen, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro.
„Un subiect important pe agenda discuțiilor a fost sprijinul pe care BEI îl poate acorda procesului de dezvoltare a învățământului superior în România”, scriu reprezentanții ministerului.
„A fost analizată și oferta de suport din partea BEI pentru integrarea refugiaților ucraineni, cu accent pe sprijinul oferit elevilor și studenților. Alte teme atinse au vizat oportunitățile de cooperare în cadrul PNRR și în contextul cadrului financiar multianual (2021 – 2027), precum și posibilitățile accesării de către studenți a unor împrumuturi prin Fondul European de Investiții (FEI)”, potrivit sursei citate.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
10 ianuarie 2022
1.Testele de salivă pentru elevi nu ajung în școli prea curând, contestația depusă abia azi la licitație are 10 zile termen pentru rezolvare / Ovidiu Zară, Consiliul de Soluționare a Contestațiilor: Mai poate exista o întârziere și după aceea, decizia C.N.S.C. va putea fi și ea contestată

Testele de salivă destinate elevilor nu vor ajunge mai devreme de două săptămâni în școli din cauza contestației la procedura de licitație. Procedura prevede că, după ce contestația a fost înaintată, Oficiul Național pentru Achiziții Publice (O.N.A.C.) are la dispoziție maximum cinci zile să pună la dispoziția Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (C.N.S.C.) pentru depunerea dosarului cu toate informațiile necesare rezolvării contestației. Apoi, C.N.S.C. are la dispoziție 10 zile pentru comunicarea unei decizii, însă probabil că nu va dura 10 zile ci mai puțin, având în vedere situația urgentă din sistemul de învățământ, a explicat pentru Edupedu.ro Ovidiu Zară, purtătoruld e cuvânt al instituției.

8 ianuarie 2022
2.Experimente virtuale de Chimie și Biologie și învățarea digitală a ortogramelor, lecțiile create de profesorii Florin Viu și Ramona Drăguț, premiate în Concursul #Digitaliada: „Încrederea în puterile mele de-a face ceva pentru elevii mei a fost un mare câștig”

„Câștigarea unui premiu, știind că materialul a fost jurizat de profesori de prestigiu și cu experiență, înseamnă încredere. Capeți încredere în munca ta, vezi că poți face lucruri de valoare care să-i ajute pe elevi”. Mărturia vine de la învățătoarea Ramona Drăguț, câștigătoare la concursul #Digitaliada de anul trecut cu proiectul „Scriem corect”. Premiant de asemenea anii trecuți și participant acum din nou la ediția 6, Florin Viu, profesor de Chimie și Biologie a povestit pe larg pentru Edupedu.ro cum a început primele experimente virtuale pentru copii, cum s-a dezvoltat relația cu elevii în orele în care digitalul a fost parte, precum și transferul la Casa Corpului Didactic, unde tocmai a promovat examenul de metodiști pentru dezvoltarea de resurse educaționale. „La Casa Corpului Didactic tot în urma performanțelor obținute la concursul #Digitaliada am venit”, a explicat profesorul.

Revedere după 40 de ani

„Astăzi chiar de m-aș întoarce,/ A-nțelege ...

Revedere după 40 de ani

Invocându-l pe Poetul Nepereche, sâmbătă, 14 iunie 2014, absolvenții Liceului Pedagogic „Iosif Vulcan" Oradea, promoția 1974, anii V A și V B fete și anul V C băieți, 95 de absolvenți învățători, s-au întâlnit, iar și iară, după 40 de ani de la absolvire.

Gazda a fost clădirea Liceului Greco-Catolic „Iuliu Maniu" Oradea, în vremea aceea, clădirea liceului pedagogic în care ne-am pregătit pentru nobila profesie de dascăl.
Întâlnirea a fost emoționantă, în prima clipă citindu-se nedumerirea și bucuria (re)întâlnirii pe fețele tuturor. Apoi, lucrurile au început să se limpezească: „De ești tu  acela ..."; „Da, îmi aduc aminte"...Și banalele întrebări: „Ce faci?", Pe unde ești?", „Familia?" De fapt, fiecare căutam în noi cei 40 de ani care s-au scurs și nu neapărat colega, colegul, prietenul sau prietena...
Aceasta a fost una dintre generațiile de dascăli pe care „școala de învățători" - Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan" Oradea - le-a promovat ca dascăli cu adevărată vocație și cu o pregătire exemplară. Dascăli, care la vremea respectivă, ca la o comandă, s-au răsfirat prin cătunele, satele și orașele județului sau chiar ale țării, la școli de prestigiu sau în „hăul lumii", într-o sală de clasă cu pereți din pământ bătut și cu lut pe jos, învățând copiii satului. Atunci când învățătorul ajungea într-un sat, bucuria era imensă,  oamenii îl așteptau cu drag și respect pentru că știau că cel care a venit va răspândi „lumină", adică îi va învăța pe copiii lor carte. Dar nu se bucurau numai oamenii, se bucura însuși învățătorul cel tânăr, așa cum spune, atât de frumos, Imnul învățătorului", cântecul simbol al dascălului: „Un tânăr coboară în halta măruntă/ Și ochii-i sorb lacomi sătucul din deal/ Sătucu-l așteaptă și școala-l cheamă/ Și plaiu-l primește c-un cântec de caval".
Câtă bucurie putea să fie în sufletul oamenilor, când însăși natura se binecuvânta de venirea lui, iar plaiu-l primea c-un cântec de caval.
În deschiderea orei de dirigenție, s-a păstrat un moment de reculegere în memoria distinșilor profesori și colegi care au trecut la cele veșnice. În depănarea amintirilor, am aflat că unii (cei mai mulți) au rămas fideli vocației, profesând ca învățători, institutori sau profesori (chiar profesori universitari), ajungând și în funcții de conducere (directori de școli și inspectori școlari), alții (foarte puțini) s-au reprofilat, devenind economiști, juriști sau ingineri etc.
„Din inimă, seamănă-n inimi lumina"
Dascălul a fost un simbol al școlii și al satului; el a rămas ca un exemplu (un model pentru cei mici, dar nu numai), pentru că munca lui nu se încheie odată cu terminarea cursurilor, în mintea și în sufletul lui rămân vii întrebări nepuse, probleme și situații neclare ale copiilor, care îl urmăresc și îl străfulgerează mereu, fiecare gest (greșit) al unui copil îl pune pe gânduri, pentru a găsi o explicație și o rezolvare. Dascălul și-a clădit un statut și un renume, păstrându-și crezul de educator, pentru că el „din inimă, seamănă-n inimi lumina".
Și pentru că clepsidra vieții se scurge atât de neiertător, s-a hotărât ca de-acum, întâlnirea să aibă loc în fiecare an.
Profesor Chiș Gheorghe,
directorul Școlii Gimnaziale „Înv. Gâlgău Iosif" din Păgaia

Trimite email

miercuri, 18 mai 2022