Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Revedere după 40 de ani

„Astăzi chiar de m-aș întoarce,/ A-nțelege ...

Revedere după 40 de ani

Invocându-l pe Poetul Nepereche, sâmbătă, 14 iunie 2014, absolvenții Liceului Pedagogic „Iosif Vulcan" Oradea, promoția 1974, anii V A și V B fete și anul V C băieți, 95 de absolvenți învățători, s-au întâlnit, iar și iară, după 40 de ani de la absolvire.

Gazda a fost clădirea Liceului Greco-Catolic „Iuliu Maniu" Oradea, în vremea aceea, clădirea liceului pedagogic în care ne-am pregătit pentru nobila profesie de dascăl.
Întâlnirea a fost emoționantă, în prima clipă citindu-se nedumerirea și bucuria (re)întâlnirii pe fețele tuturor. Apoi, lucrurile au început să se limpezească: „De ești tu  acela ..."; „Da, îmi aduc aminte"...Și banalele întrebări: „Ce faci?", Pe unde ești?", „Familia?" De fapt, fiecare căutam în noi cei 40 de ani care s-au scurs și nu neapărat colega, colegul, prietenul sau prietena...
Aceasta a fost una dintre generațiile de dascăli pe care „școala de învățători" - Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan" Oradea - le-a promovat ca dascăli cu adevărată vocație și cu o pregătire exemplară. Dascăli, care la vremea respectivă, ca la o comandă, s-au răsfirat prin cătunele, satele și orașele județului sau chiar ale țării, la școli de prestigiu sau în „hăul lumii", într-o sală de clasă cu pereți din pământ bătut și cu lut pe jos, învățând copiii satului. Atunci când învățătorul ajungea într-un sat, bucuria era imensă,  oamenii îl așteptau cu drag și respect pentru că știau că cel care a venit va răspândi „lumină", adică îi va învăța pe copiii lor carte. Dar nu se bucurau numai oamenii, se bucura însuși învățătorul cel tânăr, așa cum spune, atât de frumos, Imnul învățătorului", cântecul simbol al dascălului: „Un tânăr coboară în halta măruntă/ Și ochii-i sorb lacomi sătucul din deal/ Sătucu-l așteaptă și școala-l cheamă/ Și plaiu-l primește c-un cântec de caval".
Câtă bucurie putea să fie în sufletul oamenilor, când însăși natura se binecuvânta de venirea lui, iar plaiu-l primea c-un cântec de caval.
În deschiderea orei de dirigenție, s-a păstrat un moment de reculegere în memoria distinșilor profesori și colegi care au trecut la cele veșnice. În depănarea amintirilor, am aflat că unii (cei mai mulți) au rămas fideli vocației, profesând ca învățători, institutori sau profesori (chiar profesori universitari), ajungând și în funcții de conducere (directori de școli și inspectori școlari), alții (foarte puțini) s-au reprofilat, devenind economiști, juriști sau ingineri etc.
„Din inimă, seamănă-n inimi lumina"
Dascălul a fost un simbol al școlii și al satului; el a rămas ca un exemplu (un model pentru cei mici, dar nu numai), pentru că munca lui nu se încheie odată cu terminarea cursurilor, în mintea și în sufletul lui rămân vii întrebări nepuse, probleme și situații neclare ale copiilor, care îl urmăresc și îl străfulgerează mereu, fiecare gest (greșit) al unui copil îl pune pe gânduri, pentru a găsi o explicație și o rezolvare. Dascălul și-a clădit un statut și un renume, păstrându-și crezul de educator, pentru că el „din inimă, seamănă-n inimi lumina".
Și pentru că clepsidra vieții se scurge atât de neiertător, s-a hotărât ca de-acum, întâlnirea să aibă loc în fiecare an.
Profesor Chiș Gheorghe,
directorul Școlii Gimnaziale „Înv. Gâlgău Iosif" din Păgaia

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 12:14:08 Ora de vară a Europei de Est