Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Câștigătorii concursurilor naționale „Bune practici în educația pentru protecția mediului

Premii, mențiuni și premii speciale

Câștigătorii concursurilor naționale „Bune practici în educația pentru protecția mediului

Organizatorii celei de-a VII-a ediții a concursurilor naționale „Bune practici în educația pentru protecția mediului" și „Copiii și drepturile lor", domnii inspectori școlari ai ISJ Bihor, prof. dr. Elisaveta Roșu și pr. prof. Florin Negruțiu, ne-au comunicat câștigătorii celor două concursuri desfășurate la Oradea, în perioada 27-29 iunie 2014.

1.Concursul „Bune practici în educația pentru protecția mediului"
La ciclul primar
Pe locul I s-a situat echipajul Școlii Gimnaziale din Roșia (județul Bihor), alcătuit din elevii: Copăcian Florentina, Perț Vlăduț, Simea Bogdan și Tirla Samira, îndrumați de prof. Maria Ujoc și Valentina Silaghi; pe locul al II-lea - echipajul Școlii Gimnaziale „Dacia" din Oradea, alcătuit din elevii: Foltuț Eduard, Dascalciuc Iinca, Său Rareș, Abrudan Mădălina și Pîrlog Andreea, coordonați de prof. Aurelia Popovici.
La gimnaziu
Locul I - echipajul Școlii Gimnaziale „Miron Costin" din Suceava, alcătuit din elevele Săvuț Teodora Andreea și Simon Alina Mihaela, îndrumate de prof. Ignătescu Valerica; loc.II - echipajul Școlii Gimnaziale din Săcădat (Bihor), alcătuit din elevele Burca Andreea Elisabeta și Ciabrun Camelia, coordonate de prof. Mihaela Biriș; loc.III - echipajul Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu" din Oradea, alcătuit din elevele Frese Denisa și Bâgiu Enya, îndrumate de prof. Camelia Timofte; mențiune - echipajul Școlii Gimnaziale Nr. 1 din Cornereva (județul Caraș-Severin).
La liceu
Locul I - echipajul Colegiului Tehnic din Vadu Crișului (Bihor), alcătuit din elevii Mălai Andrei și Leta Melisa, coordonați de prof. Bogdan Bodea;   loc.II - echipajul Liceului Tehnologic din Dobrești (Bihor), format din elevele Dume Andreea Florina și Șulinca Andreea, îndrumate de prof. Ionuț Milian; loc. III - echipajul Colegiului Național „Ana Aslan" din Brăila, alcătuit din elevele Condruț Andreea Liliana și Condruț Raluca, coordonate de prof. Florena Urse; mențiune - echipajul Colegiului Național „Titu Maiorescu" din Aiud (Alba).
2.Concursul „Copiii și drepturile lor"
La gimnaziu
Locul I - echipajul Școlii Gimnaziale „Oltea Doamna" din Oradea, alcătuit din elevele Codorean Ioana, Derecichei Valentina și Torjoc Cynthia, coordonate de prof. dr. Liliana Bocoi (director adjunct) și Patricia Faur; loc. II - echipajul Colegiului Național „Mircea Eliade" din Reșița (Caraș-Severin), format din elevele Scruba Lorena Denisa, Danciu Amalia și Raicu Larisa Mădălina, îndrumate de prof. Gheorghița Fercea; loc. III - echipajul Școlii Gimnaziale „Mircea Eliade" din Satu Mare, alcătuit din elevii Ardelean Daria, Kasa Vivien și Mulcuțan Vlad, coordonați de prof. Rodica Manta; mențiune - echipajul Colegiului Național „Petru Rareș" din Bistrița (Bistrița-Năsăud).
La liceu
Locul I - echipajul Liceului Teoretic „Aurel Lazăr" din Oradea, alcătuit din elevii Tontea Natanael, Tănase Georgiana și Cosma Andreea, coordonați de prof. Livia Ghiurcuța; loc. II - echipajul Colegiului Național „Titu Maiorescu" din Aiud (Alba), format din elevele Paul Cristina, Popa Andreea Maria și Munteanu Paula, îndrumate de prof. Zamfira Costan; loc. III - echipajul Colegiului Național „Petru Rareș" din Bistrița (Bistrița-Năsăud), alcătuit din elevele Rus Bianca, Marica Andreea și Bob Diana, coordonate de prof. Constantin Marian; mențiune - echipajul Colegiului Economic „Nicolae Titulescu" din Baia Mare (Maramureș).
Premii speciale
La gimnaziu
„Cel mai bun eseu" - Școala Gimnazială „Mircea Eliade" Satu Mare
„Cel mai bun afiș" -  Colegiul Național „Petru Rareș" Bistrița
„Cel mai bun pliant" - Colegiul Național „Mircea Eliade" Reșița
„Cele mai reușite fotografii" - Colegiul Național „Petru Rareș" Bistrița
La liceu
„Cel mai bun eseu" - Liceul Teoretic  „Aurel Lazăr" Oradea și Colegiul Național „Titu Maiorescu" Aiud
„Cel mai bun afiș" -  Colegiul Național „Petru Rareș" Bistrița
„Cel mai bun pliant"- Colegiul Național „Titu Maiorescu" Aiud
„Cele mai reușite fotografii" - Colegiul Economic „Nicolae Titulescu" Baia Mare.
Ovidiu Dan

Trimite email
luni, 22 aprilie 2024, 12:00:16 Ora de vară a Europei de Est