Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Campania tematică „Verificarea și monitorizarea asigurării accesului neîngrădit al persoanelor cu dizabilități la serviciile publice locale

De la A.J.P.I.S. Bihor

Campania tematică „Verificarea și monitorizarea asigurării accesului neîngrădit al persoanelor cu dizabilități la serviciile publice locale

Referitor la Campania privind respectarea prevederilor Legii nr. 448/2006 cu privire la accesul persoanei cu handicap la mediul fizic, informațional și comunicațional în cadrul serviciilor publice comunitare locale de evidența persoanelor, primăriile municipale și instituțiile de interes județean a cărei desfășurare a fost anunțată de A.J.P.I.S. Bihor printr-un comunicat anterior, vă informăm următoarele:

Elementele de adaptare care au fost urmărite în cadrul controlului sunt următoarele:
1.Accesul la mediul fizic: rampă de acces, ușa de acces în clădire, grup sanitar, ascensor/elevator, coridoare, locuri de parcare, ghișeul de lucru cu publicul, biroul de audiențe.
2.Accesul la mediul informațional și comunicațional: pictograme, interpret autorizat al limbajului mimico-gestual și al limbajului specific persoanelor cu surdo-cecitate, panouri de informare/ sisteme electronice de informare, semne în limbaj Braille și forme ușor de citit, telefoane adaptate cu fax și teletext pentru persoanele cu handicap auditiv, pagină de internet proprie care poate fi accesată de către persoanele cu handicap vizual și mintal, fond de carte în format accesibil pentru persoanele cu dizabilități (sistem Braille, audio-book -uri).
În cadrul campaniei au fost supuse controlului 15 entități, respectiv 4 primării, ale municipiilor: Oradea, Beiuș, Salonta și Marghita; 4 servicii publice comunitare locale de evidență a persoanelor din cadrul municipiilor Oradea, Beiuș, Salonta și Marghita; Instituția Prefectului Bihor, Consiliul Județean Bihor, Tribunalul Bihor, Administrația Județeană a Finanțelor Publice Bihor, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor, Spitalul Clinic Municipal „Dr. Gavril Curteanu" Oradea, Universitatea Oradea, fiind constatate următoarele deficiențe:
La Primăria Municipiul Oradea și la serviciul public comunitar local de evidență a persoanelor nu există rampe de acces. La Universitatea Oradea din 17 clădiri, 8 nu au rampă de acces/elevator. În urma verificărilor efectuate au fost dispuse măsuri în vederea remedierii deficiențelor constatate și au fost aplicate două sancțiuni contravenționale de tip avertisment;
La serviciul public comunitar local de evidență a persoanelor s-a constatat că ușa de acces nu este adaptată pentru persoanele cu dizabilități, fiind dispusă măsura în vederea remedierii deficienței constatate.
La Primăria Municipiul Salonta și la serviciile publice comunitare locale de evidență a persoanelor din cadrul municipiilor Oradea, Beiuș, Salonta și Marghita s-a constatat că grupul sanitar nu este adaptat, fiind dispuse măsuri în vederea remedierii deficiențelor constatate.
La Primăria Municipiului Oradea, serviciul public comunitar local de evidență a persoanelor, la Administrația Județeană a Finanțelor Publice Bihor, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor, Spitalul Clinic Municipal „Dr. Gavril Curteanu" Oradea nu există interpret autorizat al limbajului mimico-gestual. În urma verificărilor au fost dispuse măsuri în vederea remedierii deficiențelor constatate și au fost aplicate 4 sancțiuni contravenționale de tip avertisment.
La Administrația Județeană a Finanțelor Publice Bihor, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor, Spitalul Clinic Municipal „Dr. Gavril Curteanu" Oradea s-a constatat că  nu există pagină de internet proprie pentru persoanele cu handicap vizual și mintal. În urma verificărilor efectuate s-au dispus măsuri în vederea remedierii deficiențelor constatate, fiind aplicate 4 sancțiuni contravenționale de tip avertisment.
Director,
Cozma Felix

Trimite email
duminică, 6 iulie 2025, 06:42:35 Ora de vară a Europei de Est