Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Ștefania, Antoniu și Darius, absolvenții de 10 ai Bihorului, au fost premiați cu câte 2.000 de lei fiecare

Marți la ISJ Bihor,

Ștefania, Antoniu și Darius, absolvenții de 10 ai Bihorului, au fost premiați cu câte 2.000 de lei fiecare

„Ministrul Educației Naționale, Remus Pricopie, și ministrul delegat, Mihnea Costoiu, au premiat marți, 15 iulie 2014, la sediul MEN, absolvenții de clasa a VIII-a și de clasa a XII-a, din municipiul București și din județul Ilfov, care au obținut media 10 la Evaluarea Națională și la examenul de Bacalaureat din acest an".

Ceilalți elevi de 10 din țară s-au aflat în videoconferință cu Bucureștiul la sediile inspectoratelor școlare județene. La Evaluarea Națională s-au obținut, pe țară, 225 de medii maxime, iar la Bacalaureat, 108. Premiile au constat în diplome și bani - câte 2.000 de lei pentru fiecare absolvent de clasa a VIII-a și 3.000 de lei pentru fiecare absolvent de clasa a XII-a.
Sumele au fost alocate ca urmare a aprobării de către Guvernul României, în ședința din 9 iulie, a Hotărârii de Guvern care stabilește acordarea de premii în bani tuturor absolvenților de clasa a VIII-a și de clasa a XII-a care au obținut media 10 la Evaluarea Națională, respectiv la Bacalaureat".
Bihorul a avut doar trei absolvenți de 10, și toți la Evaluarea Națională
Videoconferința a fost urmărită în biroului inspectorului școlar general, dl prof. Nicolae Avram, de față fiind dl inspector școlar general Nicolae Avram, doamna inspector școlar general adjunct, prof. Kery Hajnal, cei trei absolvenți de 10 ai Bihorului, Ștefania Curilă și Antoniu Stan, ambii de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu", Darius Haș, de la Școala Gimnazială „Dacia", directorii celor două școli, dna prof. Liana Bako și dl prof. dr. Florian Hava, precum și părinții celor trei absolvenți.
Când s-a încheiat premierea de la sediul MEN, au început premierile în țară.
Dl general Nicolae Avram i-a felicitat și i-a premiat cu diplome de excelență și cu câte 2.000 de lei pe Ștefania, Antoniu și Darius și le-a urat ca peste patru ani, adică la absolvirea liceului, la Bacalaureat, să fie din nou pe lista absolvenților de 10 ai Bihorului.
Dl prof. univ. dr. Sorin Curilă, președintele Senatului Universității din Oradea, tatăl Ștefaniei, a vorbit în numele părinților: „Am convingerea că ei, copiii, se simt deosebit de onorați, fericiți și mulțumiți în aceste momente care vin să încununeze o etapă de pregătire, în care au depus eforturi deosebite. Și experiența aceasta, am convingerea că îi va marca, îi va stimula, ajutându-i să pășească mai siguri în viață, o viață care urmează să le întindă diverse provocări".
Domnia sa a ținut apoi să mulțumească reprezentanților presei pentru participarea la eveniment.
Convinși fiind de importanța examenului, Ștefania și Antoniu s-au mobilizat exemplar pentru a-i acorda toată atenția și a obține rezultate pe măsura pregătirii în cei patru ani de gimnaziu, renunțând adesea la alte plăceri și preocupări, și cu atât mai mult în pregătirea Evaluării Naționale. După opinia lui Darius, dacă te organizezi bine poți să găsești timp atât pentru pregătire, cât și pentru alte preocupări, dacă te-ai pregătit constant, ritmic și cu conștiinciozitate pe parcursul anilor.
Din toamnă, cei trei ași ai Bihorului vor fi colegi de clasă la Colegiul Național „Emanuil Gojdu".
Dacă Bihorul a avut trei absolvenți de 10, Brăila a avut 32, la fel și Iașul, iar Clujul - 30
În clasamentul pe țară la cele două examene naționale, pe primele patru locuri s-au situat, în ordine: județul Brăila, cu 24 de absolvenți de 10 la Evaluarea Națională, Clujul - cu 20,Iașul cu 18 și Suceava cu 14, iar la BAC, pe primul loc - Iașiul, cu 14 absolvenți de 10,urmat de Dolj  (Craiova), cu 12, Clujul, cu10 și Brăila cu 8.
Ai noștri nu au obținut media 10 la Bacalaureat.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ștefania, Antoniu și Darius, absolvenții de 10 ai Bihorului, au fost premiați cu câte 2.000 de lei fiecare.  

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 20:17:24 Ora standard a Europei de Est