Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Bilanțul de activitate al doamnei deputat Florica Cherecheș (ianuarie – iunie 2014)

Faptele vorbesc!

Bilanțul de activitate al doamnei deputat Florica Cherecheș (ianuarie – iunie 2014)

În cadrul sesiunii parlamentare ianuarie – iunie 2014, doamna deputat Florica Cherecheș a desfășurat o activitate bogată, susținând zece declarații politice, șase întrebări adresate miniștrilor, 22 de propuneri legislative, a participat la conferințe, seminarii și grupuri de lucru, a avut numeroase întâlniri cu orădenii și a promovat Oradea în țară și în străinătate.

Declarațiile politice au atins subiecte precum: importanța familiei, situația copiilor abandonați și regimul adopției, educație și sănătate.
În urma identificării unor probleme sau sesizărilor primite la Biroul parlamentar s-au formulat întrebări către miniștrii de resort cu privire la finanțarea învățământului, finanțarea serviciilor sociale acordate de asociații și fundații, finanțarea în domeniul sanitar.
Dintre propunerile legislative depuse sau susținute de doamna deputat în această perioadă amintim:
Propunerea de modificare și completare a Legii nr. 273/2004 privind procedura adopției. Principalele modificări vizate sunt:
*prelungirea valabilității atestatului de persoană sau familie aptă să adopte, de la 1 an la 2 ani
*reducerea numărului de rude care trebuie identificate pentru a-și exprima consimțământul pentru adopție, de la gradul al IV-lea la gradul al III-lea
*acordarea concediului de îngrijire a copilului pe o perioadă de un an, indiferent de vârsta copilului, precum și de o indemnizație lunară egală cu media veniturilor nete realizate în ultimele 12 luni, pentru cei care adoptă, astfel încât să se faciliteze adoptarea copilului în noua familie și dezvoltării unui atașament securizant
*încurajarea adopției copiilor de către cetățeni români stabiliți în străinătate astfel încât copiii declarați adoptabili, dar pentru care timp de șase luni (față de doi ani, cât este în prezent) nu a fost identificată o familie adoptatoare din România, să aibă șansa de a fi adoptați de o familie de români stabiliți în străinătate  
Propunerea de modificare a O.U.G. nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, prin care se urmărește includerea serviciilor publice Salvamont / Salvaspeo, în rândul structurilor care au dreptul de a utiliza mijloace speciale de avertizare luminoasă și sonoră (culoarea albastră) în timpul intervențiilor.
Propunerea de modificare a O.U.G. nr. 34/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului național unic pentru apeluri de urgență, pentru includerea Serviciului Public Salvamont în indexul instituțiilor alertate prin serviciul 112.
Propunere legislativă privind Tichetul de servicii destinat prestațiilor casnice la domiciliu și prestațiilor cu caracter ocazional sau sezonier, care are drept scop crearea cadrului legal simplificat în domeniul serviciilor la domiciliu.
Propunere de modificare a articolului 48 alin. 1 din Constituția României, în scopul definirii familiei ca fiind întemeiată pe căsătoria liber consimțită dintre un bărbat și o femeie. Căsătoria este o instituție  care răspunde unui interes public esențial, unei necesități pentru binele comun al societății - garantarea reînnoirii generațiilor, a educației copiilor, a stabilității și securității adulților și a copiilor, asigură „interesul superior al copilului" și respectarea drepturilor acestuia.
Interesul pentru dezvoltarea durabilă a României a determinat acordarea unui vot negativ propunerii legislative inițiată de Guvernul României privind unele măsuri aferente exploatării minereurilor auro-argentifere din perimetrul Roșia Montană și stimularea și facilitarea dezvoltării activităților miniere în România.
În calitate de membru al Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport din cadrul Camerei Deputaților, doamna deputat s-a implicat, în colaborare cu instituții publice, în organizarea de activități adresate tinerilor, menite să contribuie la educarea și dezvoltarea lor pentru viitor, cum ar fi:
*Marșul pentru prevenirea fenomenului de violență în școli, ediția a II-a, desfășurat în data de 30 ianuarie 2014, sub sloganul „O adolescență fără violență", la care au participat peste 600 de elevi orădeni, purtând pancarte cu mesaje antiviolență, iar la final au asistat la un moment artistic pregătit de elevi pentru elevi în sala mare a Teatrului „Regina Maria";
*Conferința internațională cu tema: „Unde este viitorul? Șomajul în rândul tinerilor și exodul de valori în Europa", organizată în colaborare cu European Christian Political Youth Network (ECPYN) în data de 19 februarie 2014 la Palatul Parlamentului;
*Oradea - centrul Europei pentru o zi", ediția a II-a, eveniment organizat cu ocazia Zilei Europei. Elevi din 32 de instituții de învățământ au realizat standuri de prezentare aferente fiecărui stat-membru al Uniunii Europene, programe artistice, reușind cu originalitate și creativitate să surprindă profilul țării respective.
*Acțiune de colectare de cărți pentru copii și tineret, lansată în data de 02.04.2014 cu ocazia Zilei internaționale a cărților pentru copii. Cele peste 600 de cărți colectate au fost predate Centrului cultural din satul Husasău de Criș, comuna Ineu, gestionat de preotul Ioan Ghitea, pentru a fi completat fondul de carte al bibliotecii înființate anul trecut.
*Sărbătorirea Zilei copilului și a Zilei copilului adoptat, printr-un picnic organizat în 1 iunie în colaborare cu Asociația părinților adoptivi și Asociația Căminul Felix. Au participat peste 150 de copii alături de părinți sau asistenți maternali sau părinți adoptivi, după caz.
În calitate de membru al Grupului ecumenic de rugăciune din Parlamentul României, format din parlamentari creștini cu confesiuni religioase diferite (ortodocși, catolici, greco-catolici, protestanți, neo-protestanți), a participat la:
*Micul dejun cu rugăciune, organizat la Seul, Coreea de Sud, de către Grupul ecumenic de rugăciune din Parlamentul coreean. Evenimentul s-a bucurat de prezența a peste 3.000 de persoane din peste 20 de țări.
*Marșul pentru viață 2014 - „Adopția, o alegere nobilă", eveniment anual, dedicat valorizării și protejării vieții copiilor începând de la concepție.
*Conferința internațională „Traficul de persoane - o amenințare la adresa valorilor familiei". Evenimentul a avut loc în data de 2 aprilie 2014 la Palatul Parlamentului, fiind organizat de Grupul pentru Combaterea Traficului de Persoane și Grupul Ecumenic de Rugăciune din cadrul Parlamentului României, în colaborare cu Federația Europeană a Asociațiilor Familiilor Catolice și Mișcarea Europeană pentru Politici Creștine.
Doamna deputat Florica Cherecheș a participat la mai multe conferințe și evenimente, dintre care amintim:
*Ziua Internațională de Comemorare a Victimelor Holocaustului, organizată de Asociația Tikvah Oradea
*Political Leadership Congress ce a avut loc la Timișoara și a reunit persoane din mai multe domenii de activitate: mediul de afaceri, administrație, politic, religios, non-guvernamental
*Târgul școlilor profesionale 2014 Oradea
*Proiectul „Femina", implementat de Fundația Comunitară Oradea, care a avut ca scop dezvoltarea femeii și creșterii încrederii în sine, în cadrul unor seminarii și programe individuale de coaching și mentorat. Doamna deputat Florica Cherecheș a făcut parte din echipa de 9 lectori și mentori, voluntari ai fundației.
*European Leadership Forum, conferință internațională pe teme de conducere care a avut loc în Wisla, Polonia
*Conferință internațională pe tema familiei organizată la Washington DC.
Pe perioada vacanței parlamentare, doamna deputat are programate o serie de întâlniri cu specialiști în diferite domenii, în vederea clarificării unor aspecte legislative și pregătirii unor inițiative legislative pentru sesiunea următoare.
Fulvia Dumitreanu,
consilier parlamentar
 
Felicitări, doamna deputat!
Nu mă pot abține!
La simpla lecturare a acestui bilanț, toți cetățenii care o cunosc pe doamna deputat Florica Cherecheș vor constata purul adevăr: doamna deputat muncește cât 10, fiind un model de parlamentar bihorean, care ne reprezintă cu cinste, deosebit de activă, devotată alegătorilor, care merită toată admirația orădenilor și bihorenilor!
Nu o spunem noi, o adeveresc faptele, care o caracterizează cel mai bine.
Felicitări, doamna deputat!
Cu aleasă prețuire,
Ovidiu Dan
 

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 07:10:21 Ora standard a Europei de Est