Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Cea de-a 20-a ediție a Concursului Național „Democrație și toleranță"

Mâine, la Liceul Penticostal „Betel

Cea de-a 20-a ediție a Concursului Național „Democrație și toleranță"

În perioada 28-31 iulie 2014, Bihorul va fi gazda celei de-a 20-a ediții a Concursului Național „Democrație și toleranță", care reprezintă o formă complexă de educație civică ce se adresează elevilor din ciclul primar și gimnazial.

Obiectivele generale ale concursului vizează asumarea rolului și statutului de cetățean în cadrul unei societăți democratice, formarea și dezvoltarea spiritului civic critic și constructiv.
Concursul urmărește
*cunoașterea conceptelor: democrație, toleranță, drepturile omului, drepturile copilului și a relațiilor dintre acestea;
*cunoașterea reglementărilor naționale și internaționale referitoare la aceste concepte;
*exersarea de către elevi a atitudinilor și comportamentelor democratice, tolerante, a spiritului civic;
*formarea și dezvoltarea deprinderilor de participare la viața comunității educaționale și locale din care elevii fac parte;
*formarea motivației în vederea promovării și apărării drepturilor omului și ale copilului.
Concursul are trei probe
1.o probă teoretică - scrisă;
2.o probă practic-aplicativă - realizarea unui proiect pentru soluționarea uneia dintre problemele școlii sau a comunității locale;
3.o probă artistică - realizarea unei lucrări plastice care să ilustreze soluționarea problemei prezentate.
La acest eveniment participă un număr de 105 elevi din ciclul primar și gimnazial, 33 de profesori însoțitori și 9 profesori, membri ai Comisiei Centrale.
Deschiderea festivă va avea loc luni, 28 iulie 2014, la 15,00 la Liceul Penticostal „Betel" din Oradea.
Inspector școlar general,
prof. Nicolae AVRAM

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 03:59:05 Ora standard a Europei de Est