Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 21 iulie

Pentru o totală transparență

Ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 21 iulie

Comisia de Relații Internaționale și Interne vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 21 iulie 2014.

Admiterea 2014 și pregătirea noului an universitar
Ultima ședință ordinară din acest an universitar a Senatului Universității din Oradea,  condus de domnul președinte Sorin Curilă, a avut o agendă extrem de încărcată, fiind dezbătute atât probleme care vizează Admiterea 2014, cât și revizuirea unor regulamente și proceduri menite să pregătească temeinic noul an universitar 2014/2015. Totodată, legislativul universitar a aprobat înființarea Colegiului Universității din Oradea, precum și a unui Centru de pregătire pentru examenul de bacalaureat.
O nouă structură de servicii educaționale
Colegiul Universității din Oradea
Membrii Senatului Universității din Oradea au aprobat înființarea unui Colegiu care să gestioneze cursuri de nivel postliceal în cadrul instituției orădene de învățământ superior, la o seamă de programe care au corespondent în domeniile de studii din cadrul facultăților. „Nu este vorba de activități universitare, ci doar de servicii educaționale de tipul cursurilor postliceale, care pot fi contractate cu Universitatea din Oradea", precizează rectorul instituției, prof. univ. dr. Constantin Bungău.
33 de posturi scoase la concurs
Senatul Universității din Oradea a aprobat în ședința sa de luni comisiile pentru cele 33 de posturi scoase la concurs. Din acestea, 5 posturi sunt de profesor universitar, 8 de conferențiar, iar 20 de lector și asistent.
Baza sportivă, în gestiunea Facultății de Geografie, Turism și Sport
Membrii Senatului universitar au aprobat transferul Bazei sportive din cadrul Universității din Oradea în gestiunea  Facultății de Geografie, Turism și Sport (FGTS). Această măsură nu schimbă regimul de proprietate și nici cel de funcționare a bazei sportive. Administrația centrală va suporta pe mai departe cheltuielile cu utilitățile și investițiile majore. Patrimoniul bazei sportive - sala polivalentă, sala de gimnastică, sala de atletism, terenul de fotbal, pista de atletism, terenurile de tenis, handbal, baschet, volei, sala de culturism ș.a. - va fi prioritar la dispoziția întregii comunități academice pentru activități didactice, manifestări sportive și culturale, activități ale asociațiilor și cluburilor din universitate. Transferul managementului bazei sportive către Facultatea de Geografie, Turism și Sport vizează restructurarea organigramei, selectarea personalului în funcție de calificarea acestuia și necesitățile activităților specifice, deopotrivă posibilitatea implicării part-time a studenților, implicit acțiunile de voluntariat ale acestora.
Fără condiționări!
Legislativul universitar orădean a aprobat eliminarea unei prevederi restrictive din metodologia de admitere la masteratul de Kinetoterapie organizat de către Facultatea de Geografie, Turism și Sport. Astfel, la admitere se pot prezenta nu doar absolvenți ai specializării Kinetoterapie, ci și ai altor programe de studii, cum ar fi, bunăoară, medicina.
Școlile doctorale, în structura facultăților
La solicitarea conducătorilor de doctorat, cele șase școli doctorale existente în Universitatea din Oradea vor reveni în structura facultăților care gestionează domeniile respective. Prin această măsură, o parte consistentă a veniturilor realizate de către școlile doctorale de istorie, geografie, filologie, inginerie industrială, științe inginerești, științe biomedicale va reveni facultăților din aceste arii.
Prof. univ. dr. Lia Pop,
președintele Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:04:13 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).