Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O campanie de susținere și promovare a lecturii în rândul tinerilor

În perioada 24 iulie - 20 august

O campanie de susținere și promovare a lecturii în rândul tinerilor

În perioada 24 iulie-20 august 2014, Consiliul Național al Elevilor, în parteneriat cu librăriile Humanitas, derulează o campanie de susținere și promovare a lecturii în rândul tinerilor.

Campania își propune să aducă tineri din toată țara, pasionați de lectură, la Târgul de Carte Gaudeamus, cel mai mare târg de carte din România. Tinerii vor fi selectați prin tragere la sorți în urma depunerii unei aplicații pe platforma suport a Consiliului Național al Elevilor, Wedu.ro (http://wedu.ro/aplicatii-cne-premiaza-iubitorii-de-carte-2014/lista), în care vor răspunde la o serie de întrebări legate de  preferințele lor în materie de cărți: cărțile citite până acum, lista de lectură pe care o au pentru această vară, la recomandarea cui obișnuiesc să își achiziționeze cărțile și care este cartea lor preferată.
„Lectura este, pentru omul modern, un viciu sau o osândă. Citim ca să trecem examenele, să ne informăm sau citim din profesiune. Mă gândesc însă că lectura ar putea implica și funcții mai nobile, adică mai firești" - Mircea Eliade (Fragmentarium)
Scopul acestei campanii este acela de a vedea care sunt preferințele elevilor în materie de lectură și creionarea unui profil de elev-cititor. Este el cu adevărat mai câștigat decât cei care nu citesc? Ce citește elevul român din această generație? Clasici? Literatură română? Thriller? Ajung elevii la cărțile noi și la scriitorii autohtoni? Câți dintre ei citesc literatură străină contemporană? Și poate, cel mai important, care este factorul decizional care a contribuit cel mai mult la alegerea unui gen sau a unei cărți preferate? Părinții? Școala? Prietenii? Marketingul?
O altă problemă importantă este dată de accesul la carte. Sunt bibliotecile școlilor și liceelor la zi cu fondul de carte? Sunt librării în orașele mici în care liceele nu au noutățile editoriale în fondul de carte? Este nevoie de o suplimentare a bugetelor acestor biblioteci? Sau pur și simplu nu mai există interes din partea elevilor pentru lecturile extra-școlare?
Toate aceste lucruri le vom afla din răspunsurile lor, iar pe unii dintre ei îi vom premia cu cărțile care li se potrivesc cel mai bine. Norocoșii care vor merge la Gaudeamus în noiembrie 2014 vor avea ocazia de a-și întâlni scriitorii preferați, români și străini, față în față.
Partenerii noștri
Librăriile Humanitas, fac parte din Grupul Humanitas, alături de Editura Humanitas, Humanitas Multimedia, Humanitas Fiction și Humanitas Digital. Rețeaua de librării Humanitas, înființată în 1993, a fost prima tentativă privată de a sparge monopolul statului în domeniul difuzării de carte. Ea dispune în prezent de 16 librării care comercializează cărțile Humanitas și ale altor 300 de edituri, audiobook-uri, muzică, filme etc. în centre istorice și universitare din țară: cinci în București (Cișmigiu, Kretzulescu, Librăria din Fundul Curții și Librăria Humanitas Auchan, librăria de la Drept), două în Iași (Librăria Humanitas Piața Unirii și Librăria Humanitas din Centrul Comercial Felicia) și câte una în Alba-Iulia, Brașov, Cluj-Napoca, Galați, Oradea, Piatra Neamț, Ploiești, Râmnicu Vâlcea și Sibiu.
Tudor Găitan

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 01:22:56 Ora de vară a Europei de Est