Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul eTwinning „Healty lifestyle and Math” (II)

Implementat în perioada ianuarie-iulie 2014

Proiectul eTwinning „Healty lifestyle and Math” (II)

Scopul proiectului „Healty lifestyle and Math", a fost ca elevii să descopere și să îmbine noțiunile de matematică: elemente de statistică, grafice de funcții elementare etc, cu un stil de viață sănătos, cu îndemnul de a practica sportul în viața de zi cu zi.

Proiectul, implementat în perioada ianuarie-iulie 2014, a antrenat elevi cu vârste cuprinse între 16-18 ani, din două țări: Letonia și România.
Etapele proiectului au fost:
1.Planificarea activităților. Orarul. Curriculum național
2.Prezentarea platformei eTwinning
3.„Spargerea gheții" (elevii s-au prezentat, au schimbat mesaje pe subiecte comune etc.)
4.Concurs de Logo cu premii
5.Alimentația sănătoasă (link-uri utile, meniurile de la cantinele școlilor, sondaje, chestionare, interpretări, concluzii)
6.Celebrare 14 Martie, Ziua Internațională a numărului Pi,
7.Ne place sportul. Matematica și sportul. Grafice de funcții elementare descrise prin mișcări sportive. La pas prin Europa
8.Călătorind descoperim că matematica există în jurul nostru. Excursii, trasee turistice
9.Celebrare, diseminare, evaluare.
Proiectul este interdisciplinar, făcând apel la noțiuni de: matematică (interpretarea rezultatelor, grafice de funcții, elemente de statistică, elemente de geometrie), biologie (studiu despre alimentația sănătoasă, chestionare, interviu), istorie-geografie (excursii, drumeții), sport (activitățile sportive), limbi străine (comunicarea cu partenerii și o parte din bibliografie) etc. Proiectul a contribuit la formarea competențelor matematice, interpersonale, de comunicare, de leadership etc.
Activitățile de bază ale proiectului au fost desfășurate în ora de CDȘ „Matematică fără frontiere, proiecte internaționale" și în timpul liber al elevilor și profesorilor. Opționalul a avut ca obiectiv parcurgerea pașilor de scriere a unui proiect și implementarea unui proiect pe platforma eTwinning.
Elevii au lucrat individual și în șapte grupe de câte trei elevi. Au fost activități în care elevii au lucrat în două grupe de câte zece, respectiv unsprezece elevi, fiecare dintre ei având sarcini bine stabilite.
Fondatorii proiectului sunt Iveta Nikolajeva de la Daugavpils Valsts gimnazija, Letonia și Crina Bercovici de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș" Beiuș, Bihor, România. La nivelul Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș" Beiuș am format echipă cu profesorii: Eleonora Grigoraș (diriginte, prof. limba română), Manuel Bercovici (prof. informatică, webmaster pagina școlii), Liana Clop (prof. limba engleză), Edit Szatmari (prof. informatică), alți colegi care au contribuit cu idei și fapte la reușita proiectului.
Elevii clasei a XI-a A, profil matematică-informatică și-au manifestat dorința să inițiem anul viitor un nou proiect, motiv care mă determină să continui ceea ce am început acum cinci ani, implicarea în derularea proiectelor eTwinning. De când am comandat tricourile personalizate, elevii le-au purtat cu responsabilitate la activitățile care promovează sportul și sănătatea.
Detalii despre proiect sunt vizibile la adresele:
Link-ul proiectului: http://new-twinspace.etwinning.net/web/p102231,
Pagina școlii (proiecte eTwinning): http://www.ciordas.ro/proiecte/,
Instantanee foto: plus.google.com/u/0/photos/110943344085360901089/albums/5999641434855955009,
Revistă on-line: http://www.joomag.com/magazine/etwinning-visibility-newsletter-no-4-etwinning-visibility-newsletter-no-4/0916642001406909578?page=118 (pag 52),
Revista „OviDan", partener ISJ Bihor: http://ovidan.ro/?p=articles.16.1026
Prof. Crina B.
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul eTwinning „Healty lifestyle and Math” (II).

Trimite email
duminică, 8 decembrie 2024, 20:29:54 Ora standard a Europei de Est