Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„S-au constitui comisiile și s-au repartizat sarcinile pe comisii și catedre”

La Școala Gimnazială „Dacia”

„S-au constitui comisiile și s-au repartizat sarcinile pe comisii și catedre”

Pentru cadrele didactice, noul an școlar 2014 - 2015 a început luni, 1 septembrie 2014.

Marți, în 2 septembrie 2014, am dorit să luăm pulsul pregătirilor pentru începerea cursurilor la Școala Gimnazială „Dacia" din Oradea.
„Ieri, 1 septembrie 2014,  în cadrul Consiliului profesoral, s-au constituit comisiile și s-au repartizat sarcinile pe comisii și catedre. Ne pregătim pentru evaluarea periodică a comisiei ARACIP. După cum ați putut constata, ne-au sosit majoritatea manualelor școlare noi, iar vizitând școala, veți constata stadiul pregătirilor pentru începerea cursurilor. În vară, s-au defășurat lucrări de igienizare și zugrăvire a sălilor de clasă și cabinetelor și acum se mai zugrăvește la ultimul etaj, s-au înlocuit podelele melaminate în câteva săli, s-au făcut reparații la instalația electrică și mobilier, precum și la unele grupuri sanitare. Pentru clasele pregătitoare, am achiziționat în plus 49 de bănci și scaune, care se adaugă celor 126 existente de anul trecut, diferența până la 175", ne-a spus dl director, profesor dr. Florian Hava.
În anul școlar care tocmai a început, la Școala Gimnazială „Dacia" vor învăța peste 1.140 de elevi, repartizați în 41 de clase (18 la ciclul primar și 23 la gimnaziu). De instruirea și educarea lor se vor ocupa 60 de cadre didactice; unele sunt noi, repartizate în această toamnă, la religie ortodoxă, istorie, chimie-fizică (pe catedra rezervată) și biologie. Vizitând sălile de clasă, aveam să găsim profesori în prima ședință metodică pe clase, dar și elevi, în clasa a II-a B, pe Ana Rotar, Denisa Avram și Diana Bănică, jucându-se cu brățările elastice. „Ne jucăm și recapitulăm", ne-a spus Denisa.
În vară, s-a desfășurat, în premieră, școala de vară
La solicitarea părinților, în perioada 1-31 iulie, doamna prof. Teodora Sîncelean a desfășurat, în premieră, o școală de vară cu copiii ai căror părinți fiind ocupați și neavând cu cine să-i lase, au preferat să-i trimită la școală, între orele 9 și 15, unde au și luat masa. În cele șase ore de program, „cu un impact deosebit, am desfășurat activități de vacanță, mult mai destinse, instructiv-educative, lecturi de vacanță, și activități recreative cu profesor de specialitate, activități practice, desen și multe ieșiri pentru cunoașterea orașului, a monumentelor, instituțiilor și obiectivelor turistice".
Tot într-un asemenea regim a lucrat și doamna prof. Diana Zlibuț, în perioada 7-18 iulie, desfășurând activități distractiv-recreative cu elevi ai clasei pregătitoare B.
„Programul a fost inițiat la sugestia părinților care au un program de lucru prelungit și care se află în imposibilitatea de a oferi pe parcursul verii timpul de joacă pe care fiecare copil și-l dorește. Iar Școala Gimnazială „Dacia", prin baza sportivă de excepție de care dispune, la care se adaugă parcul de joacă amenajat special pentru cei mici, oferă un cadru prielnic de recreere și de joacă pentru copii. Activitățile desfășurate au vizat atât latura instructiv-educativă, cât și cea creativă, sportivă și ludică. Din punctul meu de vedere, acest program a fost inedit, captivant și fructuos. Copiii participanți s-au dovedit a fi extrem de receptivi și fericiți, veseli și puși pe șotii", ne-a spus dna profesor Diana Zlibuț.
Aflăm, însă, că nu numai copiii din clasele doamnelor prof. Teodora Sîncelean și Diana Zlibuț au venit la școală în vacanță să se joace și să recapituleze materia, ci și alții, din clasele doamnelor prof. Florica Hava și Paula Vidican. Prin urmare, copiii nu fug de școală, ci vin cu plăcere chiar și în vacanță, unde pot să se joace (cu folos) mai bine ca acasă, în fața blocului sau încuiați în casă!
Cursuri pentru cadrele care predau la clasa pregătitoare
În această toamnă, în cinci școli orădene, se desfășoară cursuri pentru profesorii care în acest an școlar vor avea clasă pregătitoare.
Cu 25 de cursanți într-o serie, „profesorii se pregătesc pentru abilitare curriculară prin abordarea integrată a curricumului la clasa pregăritoare pentru formarea competențelor cheie la școlarii mici; proiectul este derulat de CCD Bihor prin intermediul formatorilor", ne-a explicat doamna prof. Teodora Sîncelean, formatorul la Școala Gimnazială „Dacia".  La „Oltea Doamna", cursurile sunt ținute de dna prof. Monica Scorțe, la CN „Iosif Vulcan", de dna prof. dr. Maria Donca, la Școala Gimnazială Nr. 11, de dna prof. Angela Nuță, iar la „Dimitrie Cantemir", cursurile sunt coordonate de prof. Simona Lucaciu și Doina Lung. La absolvirea cursului, cadrele didactice primesc adeverințe cu credite.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „S-au constitui comisiile și s-au repartizat sarcinile pe comisii și catedre”.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 09:21:00 Ora de vară a Europei de Est