Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Joi, la „Oltea Doamna” au sosit manualele

„Suntem în grafic cu pregătirile

Joi, la „Oltea Doamna” au sosit manualele

Joi, 4 septembrie 2014, la ora vizitei noastre la Școala Gimnazială „Oltea Doamna" din Oradea, în curte, se descărcau manuale.

În mare (75 la sută), după cum remarca dl director Mircea Mitran, școala este pregătită pentru a-și primi elevii în noul an școlar, chiar dacă pe holul de la intrare, în corpul din spatele curții și într-o sală de clasă se zugrăvea, iar în corpul B, s-a spart un perete și se amenaja un vestiar pentru femeile de serviciu de pe sector.
„Suntem în grafic cu pregătirile, cam 75 la sută; cu șanse reale ca pe 12 septembrie, să încheiem. După 15 septembrie, vor începe lucrările la sala de sport. Din păcate, numai așa se poate rezolva situația. Dar, să sperăm că vremea va ține cu noi și ne vom descurca în curte. În vară, s-au igienizat 10 săli de clasă, 8 grupuri sanitare, în 10 săli și în sala comisiei metodice de la mate-info s-a rașchetat și lăcuit parchetul. Am pregătit corespunzător cinci săli pentru clasele pregătitoare, dotate inclusiv cu mobilier adecvat vârstei celor mai mici școlari", ne-a spus dl director.
Vizitând școala, în două săli am găsit manuale pe bănci, la doamna prof. Romelia Ciarnău și activitate de curs. Dna prof. Monica Scorțe (din Aleșd), formator județean, coordona activitatea de curs cu o serie de profesori care vor avea în acest an școlar clasă pregătitoare. Așa după am mai scris, asemenea cursuri s-au desfășurat în cinci școli orădene: la „Oltea Doamna" (curs condus de prof. Monica Scorțe), la Școala Gimnazială „Dacia" (coordonator, prof. Teodora Sîncelean), la CN „Iosif Vulcan" (coordonator, prof. dr. Maria Donca), la Școala Gimnazială Nr. 11 (coordonator, prof. Angela Nuță) și la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir" (coordonatori, prof. Simona Lucaciu și Doina Lung).
Noi muncim... nu gândim!
Întâmplarea a făcut să asistăm și la intervenția celor de la Apă-Canal pentru remedierea unei avarii survenite la conducta de apă care alimentează școala. Administratorul școlii era nemulțumit (chiar revoltat) de faptul că muncitorii care au intervenit la fața locului au înlocuit conducta de 2 țoli cu una de 1 țol. Lucrătorii însă au dat vina pe alții. „Noi am venit să executăm lucrarea. Nu de noi depinde. Noi punem ca avem, ceea ce ni se dă, ce primim", s-au scuzat muncitorii... Și uite așa, s-au spălat pe mâini și au mai bifat o lucrare, iar directorul și administratorul au înghițit în sec! Nu știm cât va afecta această înlocuire nefericită debitul de apă de la Școala Gimnazială „Oltea Doamna"; cu siguranță, nu va fi același (volumul de apă și presiunea, în pauze, când consumul e la maximum). Este totuși deranjant: când te gândești cu câtă seninătate și lipsă de responsabilitate se fac intervențiile pe străzi, coborându-se ștacheta. Dacă era invers, să se fi înlocuit o conductă de 1 țol cu una de 2 țoli, am fi salutat și am fi felicitat echipa, apreciind că tot răul este spre bine! Dar așa... am rămas cu un gust amar!
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Joi, la „Oltea Doamna” au sosit manualele.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 07:21:35 Ora de vară a Europei de Est