Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ședințe publice de repartizare a cadrelor didactice pe posturi

Luni și marți, la ISJ Bihor

Ședințe publice de repartizare a cadrelor didactice pe posturi

Luni și marți (8 și 9 septembrie 2014), la sala de ședințe a Inspectoratului Școlar Județean Bihor, au avut loc ședințe publice pentru repartizarea cadrelor didactice pe posturi (catedre sau fracțiuni).

Activitatea a fost coordonată de inspectorii școlari Novac-Iuhas Alin Florin și Abrudan Horea Florian, inspectori în cadrul departamentului de management resurse umane, împreună cu inspectorii școlari de specialitate, „monitorizați" fiind de inspectorul școlar general, dl prof. Nicolae Avram, inspectorii școlari generali adjuncți Codruța-Maria Bogdan și Hajnal Kery, precum și reprezentantul Sindicatului Liber din Învățământ.
Ambele ședințe au început la ora 9.00 și s-au încheiat în jurul orei 18.00.
Potrivit normelor metodologice în vigoare, candidații care au participat la ședințe au fost repartizați în funcție de nota obținută la concursul național unic de titularizare din 2014, 2013 sau 2012, în funcție de disciplina de concurs și specializarea cerută de fișa postului.
Manifestând multă răbdare, solicitudine și înțelegere, membrii comisiei au încercat să soluționeze toate cazurile în litera și spiritul legii, cu maximă transparență și corectitudine. În cele două ședințe, din cele 705 posturi și fracțiuni cuprinse pe lista posturilor vacantate, 260 au fost repartizate. Restul urmează să fie distribuite vineri, 12 septembrie, la ultima ședință publică planificată în această toamnă, la care vor putea participa și candidați care au susținut concursul național unic de titularizare în 2011, după care vor fi soluționate cazurile cadrelor didactice pensionate și cadrele didactice asociate, pentru plata cu ora.
De remarcat este faptul că la concursul național unic de titularizare din acest an, din totalul candidaților 294 au  absolvit facultatea în 2014.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ședințe publice de repartizare a cadrelor didactice pe posturi.  

Trimite email
luni, 8 decembrie 2025 la 03:48:28 Ora standard a Europei de Est