Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Un viitor mai bun pentru femeile din judetul Bihor”

Astazi, Casa de Cultură a Sindicatelor Oradea va implementa proiectul

„Un viitor mai bun pentru femeile din judetul Bihor”

Astazi, joi (11 septembrie 2014), la ora 10.30, la Casa de Cultură a Sindicatelor (în sala de protocol), va avea loc Conferința de lansare a proiectului POSDRU/150/6.3/G/135033 intitulat „Un viitor mai bun pentru femeile din județul Bihor".

Proiectul,  în valoare totală de 1.979.056 lei,  este finanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane Nord-Vest și se va derula pe o perioadă de 18 luni.
Obiectivul general al proiectului constă în cresterea oportunitătilor de ocupare si de construire a unei cariere profesionale pentru femeile din judetul Bihor prin promovarea si constientizarea principiilor incluziunii sociale si egalitătii de sanse, respectiv prin măsuri de crestere a încrederii în sine si de calificare a femeilor. Obiectivul general se va realiza prin organizarea campaniilor de sensibilizare si schimb de bune practici pentru combaterea stereotipurilor, promovarea nevoii reconcilierii vietii profesionale cu cea de familie, programe de calificare si recalificare pentru dezvoltarea competentelor profesionale ale femeilor si programe de sprijin pentru initierea unei afaceri si dezvoltarea carierei.
Implementarea proiectului va produce rezultate de tip output (obtinute la finalul activitătilor planificate) si indicatori de rezultat care contribuie la atingerea obiectivelor asumate. Se estimează că numărul total al participantilor din grupul tintă, 350 de femei, va avea următoarea distributie: 92 de persoane din sistemul autoritătilor publice locale, 10 din organizatii ale societătii civile. Toate cele 350 de femei vor beneficia în mod direct de sprijin prin intermediul celorlaltor activităti, 280 dintre ele urmând să fie selectate la cursuri de calificare.
În cadrul  activității de formare profesională vor fi furnizate următoarele cursuri de calificare: cameristă, lucrător hotelier, administrator pensiune turistică, brutar, patiser, operator introducere, validare si prelucrare date, lucrător în comert, confectioner-ansamblor articole textile, frizer-coafor, manichiurist-pedichiurist, infirmieră, ingrijitor bătrâni la domiciliu.
Proiectul se aliază Strategiei Europene de Ocupare de la Lisabona întrucât contribuie la dezvoltarea pietei muncii prin formare profesională si încadrare a femeilor, stimulând dezvoltarea economică generală ca premiză a ocupării depline.
Proiectul va promova principiul egalitătii de sanse atât în cadrul materialelor de informare cât si în cadrul seminariilor de informare a evenimentelor la care vor fi invitati reprezentantii grupului tintă si alti factori interesati, unde vor fi abordate aspecte privind dreptul la nediscriminare si tratament egal, combaterea stereotipurilor si sublinierea importantei rolului bărbatilor în promovarea egalitătii de sanse între femei si bărbati, organizarea muncii în vederea concilierii activitătii profesionale cu viata familială.
Marius Crețu

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 03:07:25 Ora de vară a Europei de Est