Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Universitatea Agora nu va organiza colegii non-universitare

Admitere doar cu bacalaureatul

Universitatea Agora nu va organiza colegii non-universitare

Am citit cu mare atenție Ordinul nr. 4542, publicat în M.Of. nr. 663 din 9.09.2014, pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind organizarea și funcționarea învățământului terțiar nonuniversitar, organizat la nivelul colegiilor din cadrul instituțiilor de învățământ superior acreditate, în anul școlar 2014-2015, coroborat cu Legea 1/2011 modificată ulterior, inclusiv de Ordonanța de urgență a Guvernului, OUG nr.49/2014, privind instituirea unor măsuri în domeniul educației, cercetării științifice și pentru modificarea unor acte normative.

În urma unei analize SWOT, efectuată pe cazul  Universității Agora, am ajuns la următoarele concluzii:
S. Puncte tari
Universitatea Agora este acreditată prin Legea 59/2012 și are specializări acreditate/autorizate (licență - nivel 6 și master - nivel 7) în domeniile:
1.Drept;
2.Management;
3.Contabilitate;
4.Poliție locală.
W.Puncte slabe
1. Imagine: Este o contradicție logică să ai colegii nonuniversitare la o universitate. Am risca un deficit de imagine, adică să fim asimilați cu o non-universitate (sau „fabrică de diplome" - în limbaj jurnalistic). Și așa suferim că media pecetluiește, pe nedrept și cu prea mare ușurință, toate universitățile particulare cu această sintagmă.
2.Calitate și imagine: Legislația permite accesul, la aceste studii nonuniversitare din universități, pentru orice absolvent de liceu, chiar dacă n-a obținut bacalaureatul. Este adevărat că printre cei care n-au promovat bacalaureatul, din diverse motive, pot fi și candidați capabili, iar universitatea are posibilitatea să facă un triaj printr-un examen de admitere propriu, dar problema rămâne la nivel de percepție publică și imagine.
O. Oportunități
Universitatea Agora are posibilitatea și capacitatea de a înființa următoarele specializări de învățământ terțiar (nivel 5), care ar putea fi atractive:
1.Agent comercial;
2.Asistent manager;
3.Grefier;
4.Detectiv particular.
T. Pericole
1.În anul universitar 2014-2015 școlarizarea la colegiile nonuniversitare se va face numai cu taxă, inclusiv la universitățile de stat. Din anul universitar următor, însă, universitățile de stat vor primi locuri finanțate de la buget, iar universitățile particulare nu (veșnica discriminare, deși evaluarea universităților private se face după exact aceleași standarde ca și a celor de stat, mai mult, universitățile private trebuie să aibă asigurată baza materială și umană din resurse proprii). În situația în care vor apărea locuri bugetate la stat, universitățile private nu vor mai fi atractive pentru candidați (exact cum se întâmplă și la învățământul universitar de licență și master).
2.Mai există posibilitatea, deși foarte puțin probabilă, ca Parlamentul să respingă OUG nr.49/2014 și astfel colegiile nonuniversitare din universități să intre în lichidare.
Concluzia finală. Analiza SWOT arată că înființarea unui colegiu nonuniversitar la Universitatea Agora, în anul universitar 2014-2015, NU ESTE ACCEPTABILĂ. Concluzia a fost votată în unanimitate de către membrii Consiliului de administrație și membrii Senatului universitar.
 
ADMITEREA DE TOAMNĂ la Universitatea Agora continuă:
Facultatea de Drept și Științe Economice
Sesiunea a II-a de admitere (taxa 500 euro/an):
a) 24 iulie - 26 septembrie: înscrierea candidaților;
b) 29 septembrie: selecția dosarelor și afișarea rezultatelor
c) 30 septembrie: - afișarea rezultatelor finale ale admiterii.
Admiterea la studiile de licență/master se face pe baza mediei de la examenul de bacalaureat/licență.
Admiterea la studii universitare de LICENÞĂ (Ciclul1)
1. Drept - 4 ani;
2.Management - 3 ani;
3.Contabilitate și informatică de gestiune -3 ani,
4.Poliție locală - 3 ani, pentru posesorii de diplome de bacalaureat sau adeverințe pentru promoția 2014)
 Admiterea la studii universitare de MASTER (Ciclul 2):
1.Managementul resurselor umane - 2 ani;
2.Științe penale și criminalistică -1 an, pentru posesorii de diplome de licență sau adeverințe (pentru promoția 2014)
Admiterea la studii POSTUNIVERSITARE (1 semestru în domeniile Drept, Management și Contabilitate, pentru posesorii de diplome de licență sau master sau adeverințe (pentru promoția 2014)
Înscrieri: Piața Tineretului, nr. 8, Oradea, Tel: +40 259 427 398, +40 259 472 513, secretariat@univagora.ro
BURSE
Bursa socială
Pe lângă Bursele Agora, universitatea mai oferă studenților care provin din familii cu venituri modeste, dar cu rezultate bune, câte 20 de burse sociale la începutul fiecărui an universitar.
Bursele sociale sunt repartizate în urma analizării dosarelor de bursă socială de către Senatul Universității Agora și a situației școlare a solicitanților (aceștia trebuie să aibă media generală șapte, cel mult două restanțe și nici o re-examinare). Dosarele depuse trebuie să cuprindă toate actele care „pledează" în favoarea solicitantului/studentului și care să ateste situația materială precară a acestuia. Dosarele pentru anul universitar 2014-2015 se depun până la 1 octombrie 2014.
Bursa de merit
Pentru a încuraja spiritul de competitivitate, Senatul Universității Agora a hotărât acordarea unor burse de merit pentru studenții cei mai merituoși, care acoperă integral taxele de școlarizare.
După o atentă analiză a situației școlare a studenților care au obținut minimum media 9 (nouă) la sfârșitul anului universitar, Senatul Universității Agora acordă burse de merit acelora dintre studenți care au obținut cea mai mare medie.
Alternative de cazare pentru studenții Universității Agora:
În Băile Felix, la Hotelul Padiș, în camere cu baie proprie și televizor.
Preț: între 150 și 200 lei/lună, în regim de două persoane în cameră.
Transport:
de la Universitatea Agora până la ieșirea din oraș (Cartier Nufărul), 35 lei/lună (abonament cu reducere pentru studenți);
din „Nufărul" până în Felix, la hotel, abonament 62 lei/lună.
În Oradea, la căminul Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul", Str. Poieniței nr. 25.
Preț: 150 lei/lună fără cartelă de masă și 300 lei/lună cu cartelă de masă la cantina liceului.
Regimul de cazare este de patru persoane în cameră, cu baie comună
Prof.univ.dr. Ioan DZIȚAC,
rector al Universității Agora din Oradea

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 15:58:51 Ora standard a Europei de Est