Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Universitatea Agora nu va organiza colegii non-universitare

Admitere doar cu bacalaureatul

Universitatea Agora nu va organiza colegii non-universitare

Am citit cu mare atenție Ordinul nr. 4542, publicat în M.Of. nr. 663 din 9.09.2014, pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind organizarea și funcționarea învățământului terțiar nonuniversitar, organizat la nivelul colegiilor din cadrul instituțiilor de învățământ superior acreditate, în anul școlar 2014-2015, coroborat cu Legea 1/2011 modificată ulterior, inclusiv de Ordonanța de urgență a Guvernului, OUG nr.49/2014, privind instituirea unor măsuri în domeniul educației, cercetării științifice și pentru modificarea unor acte normative.

În urma unei analize SWOT, efectuată pe cazul  Universității Agora, am ajuns la următoarele concluzii:
S. Puncte tari
Universitatea Agora este acreditată prin Legea 59/2012 și are specializări acreditate/autorizate (licență - nivel 6 și master - nivel 7) în domeniile:
1.Drept;
2.Management;
3.Contabilitate;
4.Poliție locală.
W.Puncte slabe
1. Imagine: Este o contradicție logică să ai colegii nonuniversitare la o universitate. Am risca un deficit de imagine, adică să fim asimilați cu o non-universitate (sau „fabrică de diplome" - în limbaj jurnalistic). Și așa suferim că media pecetluiește, pe nedrept și cu prea mare ușurință, toate universitățile particulare cu această sintagmă.
2.Calitate și imagine: Legislația permite accesul, la aceste studii nonuniversitare din universități, pentru orice absolvent de liceu, chiar dacă n-a obținut bacalaureatul. Este adevărat că printre cei care n-au promovat bacalaureatul, din diverse motive, pot fi și candidați capabili, iar universitatea are posibilitatea să facă un triaj printr-un examen de admitere propriu, dar problema rămâne la nivel de percepție publică și imagine.
O. Oportunități
Universitatea Agora are posibilitatea și capacitatea de a înființa următoarele specializări de învățământ terțiar (nivel 5), care ar putea fi atractive:
1.Agent comercial;
2.Asistent manager;
3.Grefier;
4.Detectiv particular.
T. Pericole
1.În anul universitar 2014-2015 școlarizarea la colegiile nonuniversitare se va face numai cu taxă, inclusiv la universitățile de stat. Din anul universitar următor, însă, universitățile de stat vor primi locuri finanțate de la buget, iar universitățile particulare nu (veșnica discriminare, deși evaluarea universităților private se face după exact aceleași standarde ca și a celor de stat, mai mult, universitățile private trebuie să aibă asigurată baza materială și umană din resurse proprii). În situația în care vor apărea locuri bugetate la stat, universitățile private nu vor mai fi atractive pentru candidați (exact cum se întâmplă și la învățământul universitar de licență și master).
2.Mai există posibilitatea, deși foarte puțin probabilă, ca Parlamentul să respingă OUG nr.49/2014 și astfel colegiile nonuniversitare din universități să intre în lichidare.
Concluzia finală. Analiza SWOT arată că înființarea unui colegiu nonuniversitar la Universitatea Agora, în anul universitar 2014-2015, NU ESTE ACCEPTABILĂ. Concluzia a fost votată în unanimitate de către membrii Consiliului de administrație și membrii Senatului universitar.
 
ADMITEREA DE TOAMNĂ la Universitatea Agora continuă:
Facultatea de Drept și Științe Economice
Sesiunea a II-a de admitere (taxa 500 euro/an):
a) 24 iulie - 26 septembrie: înscrierea candidaților;
b) 29 septembrie: selecția dosarelor și afișarea rezultatelor
c) 30 septembrie: - afișarea rezultatelor finale ale admiterii.
Admiterea la studiile de licență/master se face pe baza mediei de la examenul de bacalaureat/licență.
Admiterea la studii universitare de LICENÞĂ (Ciclul1)
1. Drept - 4 ani;
2.Management - 3 ani;
3.Contabilitate și informatică de gestiune -3 ani,
4.Poliție locală - 3 ani, pentru posesorii de diplome de bacalaureat sau adeverințe pentru promoția 2014)
 Admiterea la studii universitare de MASTER (Ciclul 2):
1.Managementul resurselor umane - 2 ani;
2.Științe penale și criminalistică -1 an, pentru posesorii de diplome de licență sau adeverințe (pentru promoția 2014)
Admiterea la studii POSTUNIVERSITARE (1 semestru în domeniile Drept, Management și Contabilitate, pentru posesorii de diplome de licență sau master sau adeverințe (pentru promoția 2014)
Înscrieri: Piața Tineretului, nr. 8, Oradea, Tel: +40 259 427 398, +40 259 472 513, secretariat@univagora.ro
BURSE
Bursa socială
Pe lângă Bursele Agora, universitatea mai oferă studenților care provin din familii cu venituri modeste, dar cu rezultate bune, câte 20 de burse sociale la începutul fiecărui an universitar.
Bursele sociale sunt repartizate în urma analizării dosarelor de bursă socială de către Senatul Universității Agora și a situației școlare a solicitanților (aceștia trebuie să aibă media generală șapte, cel mult două restanțe și nici o re-examinare). Dosarele depuse trebuie să cuprindă toate actele care „pledează" în favoarea solicitantului/studentului și care să ateste situația materială precară a acestuia. Dosarele pentru anul universitar 2014-2015 se depun până la 1 octombrie 2014.
Bursa de merit
Pentru a încuraja spiritul de competitivitate, Senatul Universității Agora a hotărât acordarea unor burse de merit pentru studenții cei mai merituoși, care acoperă integral taxele de școlarizare.
După o atentă analiză a situației școlare a studenților care au obținut minimum media 9 (nouă) la sfârșitul anului universitar, Senatul Universității Agora acordă burse de merit acelora dintre studenți care au obținut cea mai mare medie.
Alternative de cazare pentru studenții Universității Agora:
În Băile Felix, la Hotelul Padiș, în camere cu baie proprie și televizor.
Preț: între 150 și 200 lei/lună, în regim de două persoane în cameră.
Transport:
de la Universitatea Agora până la ieșirea din oraș (Cartier Nufărul), 35 lei/lună (abonament cu reducere pentru studenți);
din „Nufărul" până în Felix, la hotel, abonament 62 lei/lună.
În Oradea, la căminul Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul", Str. Poieniței nr. 25.
Preț: 150 lei/lună fără cartelă de masă și 300 lei/lună cu cartelă de masă la cantina liceului.
Regimul de cazare este de patru persoane în cameră, cu baie comună
Prof.univ.dr. Ioan DZIȚAC,
rector al Universității Agora din Oradea

Trimite email
vineri, 2 mai 2025, 06:40:14 Ora de vară a Europei de Est