Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Guvernul Ponta e rupt de realitate, trăiește în altă Românie!

Deputat Florica Cherecheș

Guvernul Ponta e rupt de realitate, trăiește în altă Românie!

Prin tot ceea ce face, Guvernul Ponta dovedește că este rupt de realitatea românească.

Membrii Guvernului și apropiații, cei care influențează destinele României în prezent, nu au timp să stea printre oamenii simpli, să vadă cum pot trăi ei din salarii mici, cum pot asigura cele necesare familiei. Amintiți-vă că în urmă cu doar câteva luni eram mințiți că România o duce foarte bine, e pe creștere economică, suntem tigrul Europei, iar la puțin timp, Europa ne-a mustrat că trimitem date eronate și că de fapt, suntem în recesiune. Am avut în această vară multe inundații și multe familii și-au pierdut agoniseala de o viață, dar dl Ponta, aflat într-o continuă campanie, s-a dus doar să constate și să îi bată pe umăr pe cei în cauză. Realitatea e că nu s-au făcut lucrările necesare la râuri, că s-au tăiat în mod necugetat pădurile, că nu s-au respectat adesea normele de construcție.
Faptul că, deși dl Ponta, la nivel declarativ, e mândru că e român, e rupt de realitatea României noastre, a tuturor, și ia decizii care ne costă pe noi, pe toți! Vă voi da câteva exemple care țin de domeniul învățământului.
*Ca mama a patru copii, am participat la multe începuturi de an școlar și îmi amintesc că în clasele primare, copiii de-abia așteptau să înceapă școala, se plictiseau în vacanță. Când au început clasa I, de-abia au așteptat să meargă să vadă cum e la școala, cum e să „fii mare". Punctul culminant al acelor zile era să își ia manualele în mână, să răsfoiască Abecedarul și să identifice cât mai multe litere. Îmi închipui marea dezamăgire a prichindeilor atunci când luni, în prima zi de școală, și-au găsit băncuțele goale sau cu niște foi pe ele, cu flori sau mai știu eu ce substitut de manual.
*Poate că lipsa manualelor pare un lucru lipsit de importanță, dar e un fapt nemaiîntâlnit în istoria recentă a României, care arată lipsa de responsabilitate, nepăsarea și incompetența Guvernului. Dați-mi voie să vin cu o comparație. Noi, femeile, suntem gospodine în casa noastră și suntem responsabile să asigurăm mâncarea pentru familia noastră, ca atunci când vin copiii de la școală și soțul de la serviciu, să aibă ce pune în farfurie. Gândiți-vă cum ar fi dacă atunci când ei vin acasă flămânzi, așteptând o mâncare gustoasă, pe masă să îi aștepte masa frumos împodobită, cu flori și lumânări, cu mesaje de dragoste, dar cu farfuriile goale. Chiar dacă apar situații neprevăzute, dacă gospodina constată în ultimul moment că îi lipsesc câteva din ingredientele de bază, ea improvizează pentru că ține la familia sa și își asumă întreaga responsabilitate pentru a-i asigura hrana. Dacă orice gospodină din România e în stare să facă asta, oare dl ministru Pricopie de ce nu a putut face ceva ca să salveze situația? EU înțeleg că de vină sunt contestațiile la licitația de manuale însă programa școlară a fost schimbată încă din iunie 2012, iar licitația a fost demarată, abia în primăvară, deci după doi ani. Adevărul este că au întârziat fără nicio scuză demararea procedurilor de licitație după finalizarea schimbării programei școlare.
*Proiectul ghiozdanului electronic a înghețat cu desăvârșire. Oricum, nu toți elevii au telefoane sau tablete pe care să poată să vizualizeze manualele și numai o parte dintre  școli beneficiază de internet astfel încât, nu este de mirare că nici manualele electronice nu sunt gata. Se pare că s-a răzgândit dl ministru si pe această temă și a anunțat ieri că renunță la Abecedarul digital. Ba mai mult, dl  ministru a anunțat aseară, la sugestia marelui strateg, dl Ponta, că va mai tipări niște manuale vechi și le va folosi pe acestea. Programă nouă și manuale vechi, interesantă combinație! Iată cum se cheltuiește banul public!
*De fapt,  inexistența manualelor este consecința faptului că grupul de afaceri clientelare PSD-ului, care acționează în proximitatea Ministerului Educației, în complicitate cu înalți funcționari ai acestei instituții, se războiesc între ei pentru a accesa uriașe fonduri din bani publici, pe calea unor licitații trucate și apoi, contestate. Corupția endemică este motivul real al inexistenței manualelor tipărite și electronice.
*Ministrul Educației, Remus Pricopie, a tratat cu indiferență și situația diplomelor de BAC - rezultatul este faptul că absolvenții de liceu, promoția 2014, nu au primit nici în acest moment diplomele! Se pare că motivul se leagă din nou de anumite interese care trebuie satisfăcute, pentru care DNA a început o anchetă încă din 2002, legat de  monopolul de tipărire și distribuire a tuturor diplomelor școlare și universitare.
*Cele câteva zeci de microbuze oferite, propagandistic și electoral, unor școli, nu pot fi utilizate din lipsă de combustibil și de șoferi necuprinși de schema de salariați ai unităților. Este un alt exemplu de rupere de realitate, de incompetență organizatorică, de lipsa unei bune organizări și a perspectivei, a privirii de ansamblu. Oare cine va plăti ca microbuzele să poată transporta copiii la școală?
*Dincolo de problemele legate de începutul noului an școlar, în domeniul educației sunt o serie de alte probleme care se adâncesc inclusiv din cauza modificărilor legislative făcute de Guvernul Ponta.
*Astfel, Guvernul Ponta condamnă jumătate din generația de tineri 2014 la sărăcie, șomaj și mizerie. Dacă adunăm numărul elevilor picați în prima și a doua sesiune a examenelor de Bacalaureat din anul acesta, cifra este catastrofală: peste 100.000 de tineri.
*Urmările dezastruoase - atât ale Evaluării Naționale cât și ale Bacalaureatului - se vor resimți în special pe piața muncii. Inevitabil, diplomele fără valoare vor aduce doar deservicii, va scădea competitivitatea în România, se vor decredibiliza nu doar unele universități, ci întregul sistem educațional.
*Nu înțeleg care a fost urgența care a dus la emiterea OUG 49, cu 97 de modificări, a doua zi după ce am terminat sesiunea parlamentară în vară. Potrivit Art. 115 din Constituție, ordonanțele de urgență pot fi adoptate „numai în situații extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată".
*Pe de altă parte, majoritatea guvernamentală dispune de voturile necesare pentru ca un proiect de lege, propus de către Guvern sau de către parlamentarii puterii, să primească caracter de urgență și să fie trecut prin ambele Camere într-un timp rezonabil.
*Din păcate, această Ordonanță recentralizează și politizează excesiv educația, vulnerabilizează sistemul de doctorate, permite universităților particulare să eludeze legea.
*OUG prevede, printre altele, organizarea unei a treia sesiuni de BAC, pregătirea elevilor fără bacalaureat la facultate,  organizarea învățământului postliceal în cadrul facultăților. Aceste modificări par să favorizeze universitățile prin faptul că există o presupoziție conform căreia orice copil din țara asta trebuie să termine liceul, să ia bacul și să facă o facultate, chiar dacă după aceea, are dificultăți în a-și găsi un loc de muncă. Organizarea celei de-a III-a sesiuni de bac este concludentă în acest sens, fapt ce se întâmplă pentru prima oară în istorie. Iată că 2014 este anul unor premiere triste în învățământul românesc!
*Ministerul a hotărât ca universitățile să admită liceeni fără Bacalaureat în colegii universitare. În cazul în care vor promova examenul de bacalaureat, vor putea intra direct în anul II de facultate.
Această măsură înseamnă: taxe plătite către anumite universități pentru programe care nu sunt evaluate de nimeni, de asemenea, măsura, va mai avea drept consecință dispariția școlilor postliceale și a școlilor profesionale, astfel, se va adânci tot mai mult decalajul între educație și piața muncii.
Dispare, prin această măsură, motivația elevilor pentru a promova examenele de bacalaureat.
NU vedem nicăieri o preocupare pentru dezvoltarea învățământului profesional, ceea ce denotă din nou faptul că dl Ponta nu cunoaște realitatea. Companiile care au capacitatea de a crea locuri de muncă cer muncitori calificați, dar în loc să ne adaptăm rapid sistemul de învățământ la această nevoie, ca să le asigurăm un viitor în România copiilor noștri, noi vrem să îi facem mai departe pe toți absolvenți de facultate.
*PNL condamnă această practică legislativă, prin care legi organice, legi esențiale pentru societatea românească, sunt modificate discreționar prin Ordonanțe de Urgență.
*Toate legile ce privesc educația și sistemul de învățământ trebuie în mod obligatoriu să beneficieze de o dezbatere parlamentară solidă, iar promovarea lor prin ordonanțe ne face să suspectăm că există interese ascunse pentru care a fost inițiat acest demers prin OUG.
*Avem peste 100.000 de șomeri licențiați; o pătrime dintre absolvenții învățământului românesc ajung de pe băncile școlii direct în șomaj. Rezultatele la testele PISA ne plasează pe ultimele locuri din Europa.
*În fața tuturor acestor abuzuri, Alianța Creștin Liberală a fost obligată să depună săptămâna aceasta, o moțiune simplă pe tema educației, intitulată „PSD amanetează educația pentru a achiziționa voturi!" Ea nu are un caracter formal și nu este de conjunctură. Adoptarea ei reprezintă un semnal clar din partea Parlamentului că Educația trebuie să fie cu adevărat o prioritate națională.
Menirea moțiunii este să atragă atenția asupra pericolului în care se găsește învățământul românesc, care va afecta negativ viitorul tinerilor. Se vorbește de nevoia de reformă în educație, nevoia de a moderniza învățământul, de a-l aduce mai aproape de cerințele de pe piața de muncă. E nevoie de două ingrediente de bază pentru a realiza acest lucru: viziune și voință politică. Din păcate, lipsesc amândouă. La conducerea unui minister atât de important ca MEN, ar trebui promovați oameni competenți, cu o viziune largă asupra educației, care să pună interesul copiilor mai presus de  ale unor căpușe politice, care să vină cu propuneri clare de schimbare, fără să le fie teamă că vor fi schimbați din funcție. Dar, degeaba există viziune, dacă nu se poate aplica nicio schimbare radicală pentru că deranjează interesele unora.
ACL constată că PSD a dat lovitura de grație educației românești prin:
*împrăștierea puținilor bani pe nenumărate sesiuni de bacalaureat sau pregătiri fără finalitate în detrimentul orientării și educării pe parcursul anilor de studiu;
*politizarea excesivă a sistemului educațional, atât la nivel preuniversitar cât și universitar;
*scăderea calității actului de educație prin dubla măsură între prestatorii de servicii educaționale privați și de stat sau prin accesul tinerilor care nu au promovat examenul de bacalaureat în colegiile din cadrul unor universități - banii se vor duce cu siguranță spre clientela politică;
*neadecvarea învățământului în general la cerințele pieței de muncă;
*re-centralizarea sistemului școlar; Actuala Ordonanță blochează complet descentralizarea sistemului școlar. Legea Educației Naționale stipulează că școala era instituția care organiza concursurile pe post, angaja și concedia personalul didactic. Școala era autonomă și putea concedia un profesor neperformant, dacă un părinte sesiza Consiliul de administrație sau lipsa de performanță reieșea în urma analizei rezultatelor unor evaluări interne. Concursul de angajare a profesorilor era la școală - tot școala îi putea demite. În acest moment, concursul se organizează la nivel național și apoi se face repartiția la școală. De acum încolo se reinstalează oficial factorul politic în școala românească. Directorii de școli erau aleși de Consiliul de administrație pe baza unui concurs, iar școala era cea care organiza concursul. Acum, Inspectoratul Școlar Județean organizează concursul. Un inspector numit politic selectează un director. Totul este sub control politic la inspectoratele școlare!
Domnul ministru, în loc să facă strategii coerente pentru a avea un învățământ de calitate, a aplicat o singură strategie: să utilizeze ineficient resursele financiare publice prin mărirea numărului de asistați sociali. Prin introducerea anului pregătitor în facultăți sau a celei de a treia sesiuni de BAC, tinerii sunt menținuți captivi în sistemul de ajutor social.
Prin moțiunea simplă, ACL cere guvernului Ponta:
1.Abrogarea de urgență a OUG nr. 49/2014 pentru a stopa ca aceasta să-și mai producă efectele dezastruoase asupra școlii românești;
2.Finanțarea corectă a educației românești - nu modificări ale legii în avantajul grupurilor căpușă de pe lângă PSD;
3.Descentralizarea reală și depolitizarea școlii românești;
4.Renunțarea la a treia sesiune de bacalaureat;
5.Rezolvarea de urgență a problemei manualelor școlare.
Deputat Florica Cherecheș

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 22:37:37 Ora standard a Europei de Est