Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Dl primar ne-a asigurat de asfaltarea curții și de un (alt) gard la stradă

„Încurajez părinții să-și lase copiii aici în cartier, la această școală modernizată

„Dl primar ne-a asigurat de asfaltarea curții și de un (alt) gard la stradă

În 27 august 2014, dl viceprimar Ovidiu Mureșan și dna Benyovszki Tunde, director general adjunct al Administrației Imobiliare Oradea au organizat o conferință de presă pe teren pentru a prezenta stadiul lucrărilor de reparații curente și capitale care se efectuează în unitățile de învățământ, dar nu numai.

Cu acest prilej, am fost invitați la Grădiniță Nr. 23, aparținătoare Liceului Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu", la Școala Gimnazială Nr. 16 și Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu", vizita încheindu-se pe Independenței, la Palatul Vulturul Negru.
„Reparații de anvergură" la Școala Gimnazială Nr. 16
La Școala Gimnazială Nr. 16 am fost întâmpinați de directorul școlii, dl prof. Mircea Gârba. „La școala fără nume, dar cu renume", vorba dlui director, s-au efectuat, în timp, cele mai importante și mai consistente reparații capitale din tot învățământul orădean, „reparații de anvergură" la toate cele trei corpuri de clădire și la sala de sport, ca să o cităm pe doamna director general adjunct Benyovszki Tunde: „Înlocuirea învelitorii din țiglă la corpurile A și C, înlocuirea tâmplăriei din lemn (interioară și exterioară), uși și ferestre cu tâmplărie din PVC, izolarea termică și refacerea fațadelor, înlocuirea pardoselilor din sălile de clasă și laboratoare (cu parchet laminat și gresie), iar în sala de sport cu pardosea poliuretanică. Înlocuirea instalației electrice (a tubulaturii, conductorilor electrici, a corpurilor de iluminat și a tablourilor electrice), zugrăveli în cele trei corpuri de clădire, refacerea canalizării pluviale și refacerea trotuarului de protecție în jurul clădirilor". „Valoarea contractului este de 1.597.924,76 lei din care s-au decontat până la ora actuală 1.237.556,90 lei", a precizat dl viceprimar Ovidiu Mureșan.
„Generală 16 este o școală foarte importantă pentru acest cartier; este o școală care reușește prin calitatea actului educativ și prin poziționare să atragă exact copiii care, în mod normal, unii dintre ei, am vrea noi ca părinți sau părinții lor să-i regăsim la școlile din centru. Din punct de vedere al calității actului educativ este similar cu școlile din centru și din această cauză încurajez părinții să-și lase copiii aici în cartier, la această școală modernizată, unde după ce reușim și partea de asfaltare a curții, eu zic că am făcut tot ce era de făcut la Generală 16", a adăugat dl viceprimar Ovidiu Mureșan.
„În prima zi de școală, am fost onorați de vizita dlui primar Ilie Bolojan"
Chiar în 15 septembrie 2014, în prima zi de școală a noului an școlar, primarul Oradiei, dl ing. Ilie Bolojan, a ținut să fie prezent în mijlocul colectivului de elevi și cadre didactice de la Școala Gimnazială Nr. 16, după cum aveam să aflăm de la dl director Mircea Gârba.
„Din cauza ploii, nu ne-am mai putut desfășura festivitățile în curte. Prin urmare, diriginții și învățătorii și-au primit elevii și părinții, în cazul elevilor de la clase pregătitoare, în sălile de clasă. În cele cinci clase pregătitoare avem 152 de copii, un adevărat record pe municipiu. Surpriza zilei a fost mare! Chiar în prima zi de școală, am fost onorați de vizita dlui primar Ilie Bolojan, care a dorit să verifice calitatea lucrărilor efectuate de constructori. Domnul primar ne-a asigurat de asfaltarea curții și de un (alt) gard la stradă. A vizitat școala, a intrat prin săli și a stat de vorbă cu elevii, profesorii și părinții".
Am ajuns și noi în sălile „boboceilor" din cele cinci clase pregătitoare, îndrumate de doamnele prof. Otilia Luca, Florica Torjoc, Mariana Hirțe, Ioana Micle și Krsznai Tunde. În pauze, unii ascultă muzică (din repertoriul copiilor), alții desenează, mănâncă sau discută în grup, dar nimeni nu plânge; pe coridoare ies la nevoie, iar în curte, doar în mod organizat, fiind prea mici pentru un război atât de mare.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Dl primar ne-a asigurat de asfaltarea curții și de un (alt) gard la stradă. 

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 03:23:54 Ora standard a Europei de Est