Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Dl primar ne-a asigurat de asfaltarea curții și de un (alt) gard la stradă

„Încurajez părinții să-și lase copiii aici în cartier, la această școală modernizată

„Dl primar ne-a asigurat de asfaltarea curții și de un (alt) gard la stradă

În 27 august 2014, dl viceprimar Ovidiu Mureșan și dna Benyovszki Tunde, director general adjunct al Administrației Imobiliare Oradea au organizat o conferință de presă pe teren pentru a prezenta stadiul lucrărilor de reparații curente și capitale care se efectuează în unitățile de învățământ, dar nu numai.

Cu acest prilej, am fost invitați la Grădiniță Nr. 23, aparținătoare Liceului Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu", la Școala Gimnazială Nr. 16 și Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu", vizita încheindu-se pe Independenței, la Palatul Vulturul Negru.
„Reparații de anvergură" la Școala Gimnazială Nr. 16
La Școala Gimnazială Nr. 16 am fost întâmpinați de directorul școlii, dl prof. Mircea Gârba. „La școala fără nume, dar cu renume", vorba dlui director, s-au efectuat, în timp, cele mai importante și mai consistente reparații capitale din tot învățământul orădean, „reparații de anvergură" la toate cele trei corpuri de clădire și la sala de sport, ca să o cităm pe doamna director general adjunct Benyovszki Tunde: „Înlocuirea învelitorii din țiglă la corpurile A și C, înlocuirea tâmplăriei din lemn (interioară și exterioară), uși și ferestre cu tâmplărie din PVC, izolarea termică și refacerea fațadelor, înlocuirea pardoselilor din sălile de clasă și laboratoare (cu parchet laminat și gresie), iar în sala de sport cu pardosea poliuretanică. Înlocuirea instalației electrice (a tubulaturii, conductorilor electrici, a corpurilor de iluminat și a tablourilor electrice), zugrăveli în cele trei corpuri de clădire, refacerea canalizării pluviale și refacerea trotuarului de protecție în jurul clădirilor". „Valoarea contractului este de 1.597.924,76 lei din care s-au decontat până la ora actuală 1.237.556,90 lei", a precizat dl viceprimar Ovidiu Mureșan.
„Generală 16 este o școală foarte importantă pentru acest cartier; este o școală care reușește prin calitatea actului educativ și prin poziționare să atragă exact copiii care, în mod normal, unii dintre ei, am vrea noi ca părinți sau părinții lor să-i regăsim la școlile din centru. Din punct de vedere al calității actului educativ este similar cu școlile din centru și din această cauză încurajez părinții să-și lase copiii aici în cartier, la această școală modernizată, unde după ce reușim și partea de asfaltare a curții, eu zic că am făcut tot ce era de făcut la Generală 16", a adăugat dl viceprimar Ovidiu Mureșan.
„În prima zi de școală, am fost onorați de vizita dlui primar Ilie Bolojan"
Chiar în 15 septembrie 2014, în prima zi de școală a noului an școlar, primarul Oradiei, dl ing. Ilie Bolojan, a ținut să fie prezent în mijlocul colectivului de elevi și cadre didactice de la Școala Gimnazială Nr. 16, după cum aveam să aflăm de la dl director Mircea Gârba.
„Din cauza ploii, nu ne-am mai putut desfășura festivitățile în curte. Prin urmare, diriginții și învățătorii și-au primit elevii și părinții, în cazul elevilor de la clase pregătitoare, în sălile de clasă. În cele cinci clase pregătitoare avem 152 de copii, un adevărat record pe municipiu. Surpriza zilei a fost mare! Chiar în prima zi de școală, am fost onorați de vizita dlui primar Ilie Bolojan, care a dorit să verifice calitatea lucrărilor efectuate de constructori. Domnul primar ne-a asigurat de asfaltarea curții și de un (alt) gard la stradă. A vizitat școala, a intrat prin săli și a stat de vorbă cu elevii, profesorii și părinții".
Am ajuns și noi în sălile „boboceilor" din cele cinci clase pregătitoare, îndrumate de doamnele prof. Otilia Luca, Florica Torjoc, Mariana Hirțe, Ioana Micle și Krsznai Tunde. În pauze, unii ascultă muzică (din repertoriul copiilor), alții desenează, mănâncă sau discută în grup, dar nimeni nu plânge; pe coridoare ies la nevoie, iar în curte, doar în mod organizat, fiind prea mici pentru un război atât de mare.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Dl primar ne-a asigurat de asfaltarea curții și de un (alt) gard la stradă. 

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 23:59:55 Ora de vară a Europei de Est