Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Profesor din Olt, premiat de Comisia Europeană, la Bruxelles

În 10-12 septembrie 2014

Profesor din Olt, premiat de Comisia Europeană, la Bruxelles

Profesorul Iuliana TRAȘCĂ, de la Școala Gimnazială ,,Gh. Popescu" din Mărgineni, județul Olt, a fost premiată de Comisia Europeană, la Bruxelles, urmare a participării la Campania Națională „Europa - Casa noastră", organizată de Reprezentanța Comisiei Europene la București și Ministerul Educației Naționale, în anul școlar 2013 -2014.

La campanie s-au înscris peste 5.000 de cadre didactice din 400 de școli, pe activități specifice cu teme europene. Au fost încărcate pe website-ul campaniei și trimise 229 de rapoarte. Ȋn urma evaluării acestor rapoarte, 25 de profesori din România, au vizitat, în perioada 10-12 septembrie 2014, Comisia Europeană de la Bruxelles, unde s-a organizat și un curs de formare pe teme privind ocuparea forței de muncă în rândul tinerilor, la nivelul UE, politicile europene regionale în domeniul educației, evaluarea competențelor-cheie la nivel european, prevenirea abandonului școlar, strategia europeană privind educația și formarea, fondurile structurale și de coeziune, în cadrul politicii regionale UE și Erasmus+, noul program al Uniunii Europene pentru educație, formare, tineret și sport, pentru perioada 2014-2020.
Este un premiu care mă onorează. Mă bucur că am reușit să reprezint județul Olt, la Comisia Europeană. M-am numărat printre „Ambasadorii Europa - Casa noastră", la Bruxelles, promovând și în acest fel activitățile proiectelor la care am fost coordonator. Dintre aceste activități amintesc:
* „Ziua numǎrului Pi" - în acest proiect au fost implicate 12 țări din 4 continente.
* „9 Mai - Ziua Europei" - proiect regional, înscris în CAER, avizat de MEN, în anul școlar 2012-2013, inclus în calendarul CCD, ISJ Olt, în 2013-2014.
Mulțumesc doamnei inspector Luminița Floricel (ISJ Olt), colegilor profesori: Maia Porombrica, Iuliana Ciubuc, Crina Bercovici, precum și tuturor partenerilor de proiect din țară și străinătate, pentru sprijinul acordat în realizarea activităților.
Închei cu îndemnul lui Constantin Brâncuși „Trebuie să încerci necontenit să urci foarte sus, dacă vrei să poți să vezi foarte departe".
Prof. Iuliana Trașcă
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Profesor din Olt, premiat de Comisia Europeană, la Bruxelles.  

Trimite email
duminică, 7 decembrie 2025 la 12:25:47 Ora standard a Europei de Est