Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiect Școlar Multilateral Comenius, „INTERCULTURAL COMPETENCE IN BUSINESS”

În perioada 22 - 26 sept., cea de-a treia reuniune, la Oradea

Proiect Școlar Multilateral Comenius, „INTERCULTURAL COMPETENCE IN BUSINESS”

În perioada 22 - 26.09.2014, s-a desfășurat cea de-a treia reuniune din cadrul Proiectului Multilateral Comenius „INTERCULTURAL COMPETENCE IN BUSINESS" la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea.

Alături de gazde, au luat parte reprezentanți din celelalte 5 școli implicate în proiect: Berufskolleg der Stadt Bottrop,  Germany; YBC - Young Business Creatives, Sweden; Obchodná akadémia, Nevädzová  3, Slovakia; Kirimli Fazilet Olcay Anadolu Lisesi, Istanbul, Turkey;  Zespó³ Sko³ Ponadgimnazjalnych, Technicum im. gen. Józefa Hallera, Poland.
Întâlnirea de proiect a fost dedicată, în principal, evaluării activităților desfășurate în primul an de derulare a proiectului și întocmirii calendarului pentru cel de-al doilea an. Activitățile din cadrul întâlnirii s-au desfășurat conform programului propus de echipa școlii gazdă și au fost considerate de către participanți, ca fiind relevante pentru obiectivele proiectului.
Programul s-a derulat pe parcursul celor 4 zile și a cuprins activități desfășurate în școală și în afara acesteia. Prima zi a început cu ceremonia de primire a participanților, realizată într-un cadru festiv, cu sprijinul Consiliului Județean Bihor prin Serviciul „Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Bihor", locație în cadrul căreia invitații au fost întâmpinați de  coordonatorul local al proiectului, dna prof. Camelia Pop, de directorul adjunct al Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul", prof. ec. Simona Ardelean, și din partea Inspectoratului Școlar Județean Bihor, de dl  inspector școlar pentru proiecte educaționale Florin Negruțiu. După  discursurile gazdelor, participanții au vizionat un film de prezentare a specificului istoric și cultural al orașului și județului Bihor, activitate integrată în obiectivele proiectului de cunoaștere a diferențelor interculturale, precum și un program artistic oferit cu drag de către un grup de tineri artiști din cadrul Ansamblului „Florile Bihorului" în cadrul căruia activează și elevi din școala noastră. Activitățile au continuat în cadrul școlii unde gazde au fost dl director, prof. dr. Ruben Filimon, iar din partea IȘJ Bihor ne-a onorat cu prezența dl inspector școlar general, prof. Nicolae Avram, care a salutat participanții la proiectul internațional organizat în școala noastră.  Astfel de experiențe reprezintă un foarte bun prilej de a ne cunoaște specificul istoric și cultural într-un cadru care ne dă posibilitatea de a întări relațiile de prietenie și colaborare.  Programul  a continuat cu vizitarea obiectivelor turistice din central istoric al Oradei: Turnul Primăriei, Catedrala Romano-Catolică, Catedrala Greco-Catolică, Biserica cu Lună, Pasajul Vulturul Negru, Teatrul de Stat. Musafirii noștri au fost deosebit de impresionați de orașul nostru, mai cu seamă de bijuteriile arhitecturale.
În zilele următoare, activitățile au continuat cu  analiza și evaluarea rezultatelor obținute de către fiecare școală până în prezent, programarea  activităților și mobilităților profesorilor și elevilor în cadrul celui de-al doilea an de proiect.
Partenerii noștri au fost invitați apoi să viziteze Cetatea Oradea, prilej cu care dorim să-i mulțumim dlui Dumitru Noane, din cadrul Primăriei Municipiului Oradea - șef serviciu Administrația Cetății, Oradea, pentru sprijinul acordat. Vizita s-a încheiat cu un periplu în Þara Beiușului, cu vizitarea Peșterii Urșilor, obiectiv turistic care dă culoare oricărei activități la care participă echipe internaționale.
Participarea la această experiență internațională a fost benefică din punct de vedere profesional deoarece a permis cunoașterea și înțelegerea diversității culturale, sociale și lingvistice a partenerilor de proiect, dobândirea unor competențe și abilități personale și de comunicare, precum și lărgirea orizonturilor culturale.
Suntem deosebit de recunoscători și unii și alții, pentru că putem trăi întâmplări europene atât de frumoase...
Proiectul este finanțat cu sprijinul Comisiei Europene.
Această comunicare (diseminare) reflectă numai punctul de vedere al autorilor, iar Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informațiilor pe care le conține.
Informații și imagini mai multe despre proiect se pot vedea pe site, la adresa http://www.comeniusproject.eu.
prof. Camelia Pop, responsabil proiect
dir. adjunct, prof. ec. Simona Ardelean
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiect Școlar Multilateral Comenius, INTERCULTURAL COMPETENCE IN BUSINESS”.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 11:40:21 Ora de vară a Europei de Est