Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Mesajul domnului rector Ioan Dzițac

„Acces la succes!” (Motto-ul Universității Agora)

Mesajul domnului rector Ioan Dzițac

Universitatea Agora din municipiul Oradea este o instituție de învățământ superior de drept privat și utilitate publică, fondată în anul 2000 de către Fundația Agora, acreditată în 2010 de către ARACIS și validată de Parlamentul României, prin Legea 59/2012, ca fiind parte integrantă a sistemului național de învățământ superior din România.

La data de 24.04.2012 am fost ales rector de către toate cadrele didactice și studenții Universității Agora, pentru legislatura 2012-2016. Prin Ordinul de Ministru nr. 3887 din 02.05.2012, am fost confirmat în funcția de rector, calitate prin care am fost îndrituit să reprezint legal Universitatea Agora în raport cu ministerul și părțile terțe și să girez legalitatea și recunoașterea diplomelor emise de Universitatea Agora din municipiul Oradea, sub egida Ministerul Educației Naționale, în România, Uniunea Europeană și țările terțe cu care România are acorduri în acest sens.
Deși tânără și mică, cu o singură facultate (Facultatea de Drept și Științe Economice) și un singur departament (Departamentul de Științe Sociale), Universitatea Agora este extrem de dinamică și activă.
În loc de o dezvoltare cantitativă preferăm una calitativă.
Facultatea de Drept și Științe Economice gestionează:
Programe de studii universitare de licență (pentru posesorii unei diplome de bacalaureat):
Domeniul Științe Juridice: specializarea Drept (4 ani, diplomă de licențiat în drept);
Domeniul Științe Economice: specializările Management (3 ani, diplomă de licențiat în științe economice) și Contabilitate și informatică de gestiune (3 ani, diplomă de licențiat în științe economice);
Domeniul Științe Administrative: Poliție locală (3 ani, diplomă de licențiat în științe administrative).
Programe de studii universitare de master (pentru posesorii unei diplome de licență):
Domeniul Drept: specializarea Științe penale și criminalistică (1 an);
Domeniul Management: Managementul resurselor umane (2 ani).
MBA - în colaborare cu Southeastern University din Florida, SUA 9, 12, 16 sau 24 luni).
Programe de studii postuniversitare și formare continuă (pentru posesorii unei diplome de licență sau de master):
Științe penale și criminalistică,
Instituții de dreptul muncii,
Instituții de drept privat,
Managementul resurselor umane,
Audit financiar contabil.
Fără falsă modestie, Universitatea Agora se poate lăuda cu unele performanțe greu de atins chiar de unele instituții academice cu tradiție și de dimensiuni mai mari: 4 centre de cercetare (din care unul internațional), o editură și o tipografie, 5 reviste științifice internaționale în limba engleză (din care una ISI și două BDI), 3 conferințe internaționale în limba engleză, un laborator de informatică, un laborator de criminalistică, 3 săli cu table smart pentru cursuri, videoconferințe, 3 amfiteatre cu peste 100 de locuri, platformă de e-learning funcțională, 5 proiecte POS-DRU în desfășurare ș.a.
Pe planul relațiilor internaționale, în ultimii doi ani Universitatea Agora din Oradea (UAO) a stabilit legături trainice cu mari universități din SUA, India, Rusia și China. S-au efectuat vizite reciproce la nivel de conducere, cadre didactice și studenți, precum și colaborări la nivel științific și didactic (MBA american la UAO, curs de limba română în India, școală de vară pentru studenții UAO în China, conferințe invitate în SUA, India, China și Rusia etc.).
Dacă agreați o educație temeinică, de calitate, prin tehnologii didactice moderne, în deplină transparență și legalitate, Universitatea Agora este alegerea potrivită.
 
În spiritul transparenței totale, la care m-am angajat încă în timpul candidaturii la funcția de rector, vă invit la un dialog via e-mail, la adresa rector@univagora.ro, sau direct la biroul meu, în fiecare luni între orele 11-16.
Universitatea Agora consideră că vechea paradigma „magister dixit” este una total depășită în era hiperinformațională și dorește ca studenții săi și cadrele didactice să fie parteneri reali în procesul activ și creativ de educație, o educație potrivită pentru secolul XXI. Dorim ca studenții noștri să învețe, mai ales, cum să învețe în condițiile exploziei informaționale, iar absolvenții noștri să iasă din facultate, nu cu mintea plină de informații, ci cu una deschisă, formată și pregătită pentru autoeducație.
Urez un cald bun venit studenților din anul I și mult succes tuturor studenților și cadrelor didactice Agora în noul an universitar, 2014-2015, pe care îl declar în mod oficial deschis!
Rector,
prof. univ. dr. Ioan Dzițac

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 16:03:00 Ora de vară a Europei de Est