Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Proiectul național „Viața” – raport final

Vineri, la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea

Proiectul național „Viața” – raport final

În timp, v-am prezentat nenumărate activități desfășurate în cadrul proiectului național „Viața", implementat atât în școli și grădinițe din Municipiul Oradea, cât și din județ, din Municipiul Beiuș, spre exemplu.

Pregătirea salatelor de fructe sau prepararea micului dejun sunt activități care îi încântă atât pe școlarii mici, cât și pe preșcolari, ca să ne referim doar la două dintre cele mai gustate activități practice.
Vineri, 3 octombrie 2014, reprezentanții Direcției de Sănătate Publică (directorul executiv dr. Zoia Bitea, dr. Călin Sonea, biolog Carmen Dinescu, sociolog Adina Lazăr) și ai Inspectoratului Școlar Județean (inspectorii școlari Florin Negruțiu și Daniela Duma) au convocat coordonatorii de proiect de la nivelul unităților de învățământ implicate în proiect, dar nu numai, pentru prezentarea concluziilor, a bunelor practici și a unui raport final la sfârșitul anului școlar 2013-2014.
„Vă mărturisim că apreciem deschiderea pe care ați avut-o spre acest proiect. Suntem județul din țară care am continuat proiectul „Viața" și după ce finanțarea s-a încheiat, iar pentru aceasta dumneavoastră meritați aplauzele, a spus doamna dr. Zoia Bitea. Finanțarea a durat un an școlar, iar noi suntem în al treilea an de sustenabilitate. Ne susținem și ne bucurăm că de la cele 12 școli care au fost antrenate inițial în proiect, am ajuns la 81, cu sute de profesori și mii de elevi", a mai adăugat directorul executiv al Direcției de Sănătate Publică.
Proiectul național „Viața", parte a Planului-cadru județean pentru anii 2011-2015 privind alimentația sănătoasă și activitatea fizică în rândul copiilor și adolescenților, urmărește formarea unor deprinderi și comportamente sănătoase: servirea zilnică a micului dejun, creșterea consumului zilnic de legume și fructe, optimizarea și încurajarea consumului de apă, creșterea implicării în activități fizice, minimum 60 de minute pe zi.  
Din prezentarea (în PowerPoint) a rezultatelor de către dna biolog Carmen Dinescu, aveam să aflăm datele de bilanț la zi în derularea proiectului la nivelul celor 81 de unități de învățământ (35 în mediul urban și 46 în mediul rural, antrenând 1.039 de cadre didactice, majoritatea din ciclul preșcolar (477) și primar (513), precum și 14.688 de copii (5.854 de copii preșcolari) și elevi (8.808), dar și 14.474 de părinți. În continuare, doamna biolog a vorbit despre cele 17 întâlniri din cadrul proiectului, cu 343 de cadre didactice, în care 46 de unități de învățământ și-au dat acordul de implementare a proiectului. „De la cele 46 de unități s-a ajuns la 86, care au semnat un acord de parteneriat, din care 81 de instituții au raportat că au derulat activități. Mai mare bucurie decât asta nu putem să avem", a conchis doamna biolog Carmen Dinescu.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul național „Viața” – raport final.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 00:27:22 Ora standard a Europei de Est