Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Proiect cu implementare națională „Zâmbete pentru viitor

De Ziua Educației, activități la Școala Gimnazială „Nicolae Popoviciu

Proiect cu implementare națională „Zâmbete pentru viitor

În perioada 3-5 octombrie 2014, Școala Gimnazială „Nicolae Popoviciu" din Beiuș, județul Bihor, a fost gazda cursului de formare pentru lideri de tineret din cadrul poiectului cu implementare națională „Zâmbete pentru viitor", a cărui școală inițiatoare este Școala Gimnazială Nr.18 „Jean Bart" din Constanța.

Ca școală parteneră, ne-am bucurat de formarea a 25 de elevi (10 de la Liceul Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș" Beiuș și 15 din școala noastră) pentru acțiuni de voluntariat. Trainerii, elevi de liceu din Beiuș și Constanța, au susținut, timp de 3 zile, un curs motivant, folosind metoda experiențială „Învăț făcând"; s-au bucurat împreună de jocuri de încredere, de echipă, dinamice etc., dezvoltând comunicarea asertivă la participanți și învătându-i să planifice, să realizeze, să evalueze o activitate de voluntariat, fie din sfera ludicului sau din domenii precum: ecologizarea, creația, acțiuni comunitare etc.
Acțiunea a fost inițiată de doamna director, prof. Nemeș Mihaela-Viorica și doamna consilier educativ, prof. Manda Fulga-Crina, bucurându-se și de sprijinul părinților și al Asociației  Părinților din Școala Gimnazială „Nicolae Popoviciu" Beiuș.
În 5 octombrie, ultima zi de curs, de Ziua Educației, în școală s-au realizat activități ludice, de voluntariat, pentru 30 de copii ai instituției noastre. Au participat elevi, cadre didactice, părinți, presă, autorități locale, admirând capacitatea elevilor voluntari în a realiza astfel de activități.
Ne propunem ca in viitor să devenim școală de dezvoltare regională a proiectului „Zâmbete pentru viitor" și să fim promotori în dezvoltarea de Centre Locale de Tineret, în care copiii să poată avea o copilărie și o adolescență frumoasă, sanogenă, cu o largă perspectivă în dezvoltarea comportamentelor civice și a inteligenței emoționale.
Prof. Mihaela-Viorica Nemeș

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 08:27:07 Ora standard a Europei de Est