Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Proiectul „Ziua europeană a limbilor moderne”

Vineri, la Școala Gimnazială Internațională Agora din Oradea

Proiectul „Ziua europeană a limbilor moderne”

If you talk to a man in a language he understands, that goes to his head. If you talk to him in his language, that goes to his heart.
Atunci când vorbești cu un om într-o limbă pe care o înțelege, atunci vorbele tale ajung la mintea lui. Dacă, însă, îi vorbești în limba lui natală, atunci cuvintele tale ajung la inima lui. Nelson Mandela

Mare entuziasm, multă forfotă și sete de cunoaștere la clasele participante la proiectul ”Ziua europeană a limbilor moderne”. Activitatea desfășurată în data de 26 septembrie 2014, în cadrul Școlii Gimnaziale Internaționale Agora din Oradea, a constituit un bun prilej de a insufla copiilor sentimente de dragoste și respect pentru: limbile moderne, țările natale ale acestora și țara gazdă, România, obiceiurile și tradițiile țărilor din lume. În condițiile în care influențele exterioare ne marchează negativ sistemul de valori spirituale, este necesară și binevenită organizarea activităților extracurriculare ce promovează tot ceea ce este valoros pe plan internațional.
Copiii au fost nerăbdători să afle informații despre obiectivele turistice din țările natale ale colegilor lor. Au fost curioși să afle semnificația celor 18 turnuri ale monumentului La Sagrada Familia, ce se înalță semețe spre cer. Și-au ascuțit urechile să audă câteva partituri ale Orchestrei filarmonice din Viena și și-au fixat privirea spre penițele neobosite ale grandiosului Big Ben. S-au bucurat de spațiul din jurul castelului din Praga și au simțit briza aerului maltez. Au fost fascinați de priveliștea oferită din Turnul Eiffel și de imaginea panoramică oferită de orașul luminilor. Au reușit să iasă în doar câteva minute prin numeroasele porți ale grandiosului Amfiteatru Flavian și s-au închinat în fața bisericii din Cracovia, sub sunetele inconfundabile ale marelui clopot.
Profesori coordonatori: Crina Miere, Maria Agape

Trimite email
marți, 9 decembrie 2025 la 17:33:28 Ora standard a Europei de Est