Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” din București și Universitatea din Oradea

Parteneriat de succes în arhitectură

Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” din București și Universitatea din Oradea

În perioada 10-12 octombrie 2014, în cadrul Facultății de Construcții și Arhitectură, s-a desfășurat examenul de diplomă pentru programul Arhitectură – promoția 2014.

Comisia de examinare a avut în componență trei cadre didactice de la Universitatea de Arhitectură „Ion Mincu" din București și două cadre didactice de la Universitatea din Oradea - Facultatea de Construcții și Arhitectură, conform Protocolului de colaborare încheiat între cele două instituții.
S-au prezentat 40 de absolvenți. Mediile finale au fost între 6 și 8,90 și gradul de promovabilitate a fost de 100%.
Proiectele care au obținut cele mai mari note sunt:
1.„Centru al identității slovacilor din Bihor", absolvent Blajec Ioana, nota 8,90
2.„Penitenciar cu regim de maximă siguranță în Oradea", absolvent Peredercu Adrian, nota 8,71
3.„Academie culinară în Oradea", absolvent Indrie Marius, nota 8,25
3.„Reactor urban. Nexus cultural și planetarium", absolvent Zsak Ivett Greta, nota 8,25
3.„Centru de tip familial pentru copii abandonați", absolvent Huszar Norbert, nota 8,25
În urma discuțiilor de la Oradea avute între delegațiile celor două universități, conduse de rector prof. dr. arh. Zeno Bogdănescu (Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu"), respectiv rector prof. dr. ing. Constantin Bungău, s-a convenit ca în viitor, pe lângă examenul de diplomă, colaborarea între cele două universități să mai cuprindă și:
1.compatibilizarea planurilor de învățământ și schimburi de cadre didactice;
2.elaborarea unor proiecte comune cu grupe mixte de cadre didactice și studenți;
3.participarea la practici studențești comune;
4.organizarea de sesiuni și concursuri studențești pe teme de arhitectură;
5.alte activități comune, specifice programelor de arhitectură.
Olimpia Popoviciu

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:38:04 Ora standard a Europei de Est