Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

„Micul matematician” și „Evaluare în educație, la matematică”

Sâmbătă și duminică, în centrul de la Școala cu clasele I-VIII „Dacia”

„Micul matematician” și „Evaluare în educație, la matematică”

Sâmbătă și duminică (10 și 11 mai 2008), în centrul de la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea, s-au desfășurat, simultan, dar în săli diferite, concursurile naționale „Micul matematician” și „Evaluare în educație, la matematică”, sub coordonarea inst. Florica Hava, și, respectiv, prof. Erzse Zoltan, director adjunct al școlii, ambii, administratori de test la nivelul centrului de concurs.

„Micul matematician”
În municipiul Oradea, concursul național „Micul matematician” s-a desfășurat în trei centre: la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” (pentru cei 325 de elevi înscriși din clasele a IV-a), la Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna” (pentru elevii claselor a III-a) și la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” (pentru elevii claselor a II-a), după cum ne-a precizat inst. Florica Hava.
„Evaluare în educație, la matematică”
Acest concurs (național), aflat la etapa a III-a, este organizat de Fundația de evaluare în educație, în parteneriat cu M.E.C.T., sub egida Academiei Române, după cum a ținut să sublinieze prof. Erzse Zoltan.
La nivelul municipiului Oradea, competiția s-a desfășurat în trei centre: la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” și Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” (pentru elevii din clasele II-VIII) și la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” (pentru elevii din clasele IX-XII).
Primele două etape, s-au ținut în 17 noiembrie 2007 și 16 februarie 2008.
La etapa de sâmbătă, în centrul de la școala „Dacia” au concurat 200 de elevi (141 din clasele II-IV și 59 din clasele V-VIII).
Referindu-se la rezultatele deosebite obținute de elevii care au concurat în centrul de la școala „Dacia” la primele două etape, administratorul de test a ținut să-i nominalizeze pe Radu Cora, din clasa a V-a F de la „Dacia” (premiul I) și Almășan David, elev al Liceului Pedagogic „Iosif Vulcan”, care la prima etapă a obținut maximum de puncte, iar la a doua etapă, premiul I.
Trebuie să mai spunem faptul că la finalul acestui concurs național de evaluare externă, se acordă foarte multe premii și mențiuni (fiind premiați toți elevii care s-au situat pe primele zece locuri). Elevii clasați pe locurile I-III primesc medalii, cei de pe locurile IV și V, mențiuni (care constau tot în medalii), iar cei de pe locurile VI-X, diplome și premii constând în culegeri de matematică.
Analizând subiectele celei de-a treia etape de evaluare, dl profesor Erzse Zoltan s-a arătat optimist: „la primele două părți, cam toți elevii buni puteau obține 70 de puncte (60+10-din oficiu): 20 de puncte la testul tip grilă și 40 de puncte la cele zece întrebări, de la partea a II-a. Următoarele două părți au avut subiecte cu un grad sporit de dificultate, la fiecare acordându-se câte 15 puncte. Una peste alta, copiii foarte bine pregătiți pot obține rezultate deosebite, dacă au fost atenți și cu mintea la examen. Problemele le solicita, în special, atenția, judecata și logica.” (Ovidiu DAN) 
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Micul matematician” și  „Evaluare în educație, la matematică” . 

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

vineri, 22 februarie 2019