Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Târgul de Cariere revine la Oradea în 30 octombrie, la Lotus Center

Târgul se adresează în principal tinerilor cu studii superioare absolvite sau în curs

Târgul de Cariere revine la Oradea în 30 octombrie, la Lotus Center

Peste 1.500 de tineri orădeni sunt așteptați săptămâna viitoare la Lotus Center, la o nouă ediție a Târgului de Cariere, cea mai mare rețea de evenimente de acest tip din România și Republica Moldova. Cei peste 20 de participanți prezenți la târg oferă oportunități de carieră variate în industria auto și a componentelor auto, logistică și transport, domeniul hotelier și industria ospitalității, industria mobilei, IT și software.

Târgul se adresează în principal tinerilor cu studii superioare absolvite sau în curs. Evenimentul se va desfășura în 30 octombrie, între orele 10 și 16, iar accesul este gratuit. Organizatorii au pregătit și o tombolă, cu sprijinul partenerului eJobs: vizitatorii care vin la târg cu CV-ul eJobs completat minim 90% intră în cursa pentru un laptop și un smartphone. De altfel, la standul de consiliere în carieră vizitatorii își vor putea îmbunătăți CV-ul.
„Ediția din această toamnă a Târgului de Cariere se centrează pe interacțiunea directă între tinerii care își caută noi oportunități de carieră și potențialii angajatori. Pe de o parte, vizitatorii au ocazia de a discuta direct cu reprezentanții companiilor unde și-ar dori să lucreze, iar, pe de altă parte, aceștia din urmă au ocazia să recruteze și, totodată, să ia pulsul pieței muncii", a declarat Louisa Olar, project manager-ul Târgului de Cariere.
Partenerii premium ai evenimentului sunt Active Job Consulting, Celestica și Xerox. Active Job Consulting oferă o gamă variată de servicii de resurse umane pentru buna dezvoltare organizațională și a resurselor umane în cadrul companiilor-client. La rândul său, Celestica este unul dintre liderii pieței de producție de electronice prin miile de ingineri angajați, echipa de producție înalt calificată și grupul de servicii eficient. Xerox este liderul mondial al pieței de managementul documentelor și procese de afaceri și oferă servicii diverse, de la procesarea informației la soluții de transport și managementul relației cu clienții, precum și celebra gamă de birotică ce-i poartă numele.
Alături de aceștia, partenerii Târgului de Cariere Oradea sunt eJobs, cel mai mare portal de joburi din România, Faist Mekatronic, furnizor de componente pentru infrastructura telecon și industria auto, și Visma Software, care recrutează în cadrul departamentului de cercetare-dezvoltare, unde 800 de specialiști creează soluții de afaceri automatizate și cu eficiență crescută. Mai vin la târg angajatori precum: Astor Mueller, Class Furn, Connect Group, Dräxlmaier Group, H. Essers, Isrom Implex, Jobs4Hotels, Lugera, PGS Sofa, Russmedia Tech, T-Systems. Trenkwalder, Vernicolor și VPK Packaging. Mai multe informații despre participanții la Târgul de Cariere Oradea se găsesc pe pagina dedicată: www.targuldecariere.ro/oradea.
Potrivit unui studiu realizat la edițiile din această primăvară de la Iași, Cluj-Napoca, Sibiu și Brașov ale Târgului de Cariere, tinerii români în căutarea unui loc de muncă sunt interesați mai mult de atmosfera de lucru din cadrul unei companii și de siguranța locului de muncă decât de pachetul salarial oferit. Ieșenii sunt cel mai interesați de antreprenoriat, peste trei sferturi declarând că intenționează să-și deschidă propria afacere în următorii doi ani. Clujenii pun mai mult accent pe existența programelor de dezvoltare a angajaților și pe posibilitatea de a promova, iar candidații sibieni sunt mai interesați de calitatea condițiilor de muncă decât colegii lor din celelalte orașe.
Târgul de Cariere este cea mai mare rețea de evenimente de carieră din România și Republica Moldova și aduce împreună sute de angajatori și mii de candidați. Proiectul, demarat în 2006 de Fapte, este organizat în fiecare primăvară și toamnă în mari orașe din România și se adresează atât angajatorilor din domenii diverse, cât și tinerilor talentați interesați de oportunități de carieră.
www.targuldecariere.ro
https://www.facebook.com/targuldecariere
Popa Luminița

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 10:57:49 Ora standard a Europei de Est