Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Campionul grădiniței” – evaluarea proiectului „Kalokagathia”

Astăzi, la Grădinița nr. 20 din Oradea

„Campionul grădiniței” – evaluarea proiectului „Kalokagathia”

Dna Rodica Toda, directoarea Grădiniței nr. 20 din Oradea ne-a invitat, astăzi (vineri, 16 mai 2008), la evaluarea proiectului „Kalokagathia”, la nivelul grădiniței pe care o conduce, o competiție între copiii a trei grupe mari și pregătitoare (grupa mare B, îndrumată de inst. Andrada Șulea și ed. Corina Crăciunaș, grupa pregătitoare A, inst. Lidia Bortoș și Marcela Deac, grupa pregătitoare B, ed. Gabriela Jurcă și Palczert Gyongyi.

Spectacolul micilor vedete
În deschiderea manifestării, echipa de majorete și dansatorii gradiniței, instruiți de profesoara de educație fizică și sport, Mihaela Marișcaș, au încălzit spiritele, și au bine dispus micii spectatori, întrega suflare a unității, inclusiv copiii din grupele speciale, cu toții prezenți la marea competiție sportivă.
De la microfon, inst. Andrada Șulea, cordonatorul de proiect, a organizat totul în careul „magic” din curtea grădiniței.
De la biciclete la ... role!
La startul întrecerii, s-au aliniat mai întâi îndemânaticii fiecărei echipe care au plimbat „oul” în lingură, printre jaloane („oul” în cazul de față a fost de fapt o biluță din plastic). „Campionul” acestei probe s-a dovedit a fi Rebeca.
Dintre jocurile sportive de mare efect, organizatorii s-au oprit la alergarea în sac. Cu doar un singur rateu, pe lista campionilor la acest joc i-am notat pe Marian, Andrada, Sergiu, Iulia, Samira și Ilinca.
A urmat cursa de „urmărire” a bicicliștilor, la care s-au încărcat de glorie: Cristi, David, Tudor, Andrei, Bogdan, Samira, Sebi și Iulia. Trotinetele ne-au părut desuete, dar s-au dovedit a fi atractive, și mult râvnite. Cei mai încercați „piloți” ai trotinetelor au fost, astăzi: Carina, Andrada, Alexandra, Mirela, Victor, Moise, Felix și Răzvan.
La triciclete, a câștigat, detașat, Anamaria, cu „Honda” ei, iar Ilinca Ghemiș, mândră și suverană, ne-a încântat cu o demonstrație de „acrobație” pe role.  
La final, toți câștigătorii au primit premii, constând în diplome. Organizatorii însă au decis ca toți concurenții să primească diplome de participare. Între reprize și la final, toți copiii Grădiniței nr. 20 au făcut mișcare în ritmurile dansante dictate de muzica ce răzbătea de la difuzoare.
Dincolo de motivul evaluării, a fost o activitate cu adevărat reușită, ce se înscrie perfect în rândul manifestărilor desfășurate în cadrul proiectului educațional național „Kalokagathia” în scopul determinării copiilor să facă mișcare, să iubească sportul și să  practice orice gen de mișcare pentru o dezvoltare armonioasă, pentru sănătate și viață activă.
Următoarele manifestări ale proiectului, așteptate cu mare interes de cei mici, vor fi orientarea turistică și excursia. (Ov. Dan) 
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Campionul grădiniței” – evaluarea proiectului „Kalokagathia” .    

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 22:49:42 Ora de vară a Europei de Est