Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Rectorul și „ghilotina angajării”

Ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 27 octombrie

Rectorul și „ghilotina angajării”

Comisia de Relații Interne și Internaționale vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 27 octombrie 2014.

Reforma Universității
În ședința sa de luni, 27.10.2014, Senatul universitar a luat cea mai importantă decizie structurală din existența sa, cea legată de aleșii Senatului în comisia de lucru privind optimizarea funcționării universității.
În prealabil s-a convenit cu Consiliul de Administrație să se constituie o comisie paritară alcătuită din câte 4 membri reprezentând, fiecare câte o parte a conducerii universității, respectiv, cea „normativă", Senatul și cea „executivă", Rectoratul, Comisia de promovare a optimizării activității Universității, începând cu mandatul următor.
Cei aleși în Senat pentru această misiune, au fost președintele Comisiei pentru Strategie și reformă conf. univ. dr. Radu Breja și alți trei președinți de comisii ai Senatului universitar, prof. univ. dr. Cristian Grava, conf. univ. dr. Simona Bodog și conf. univ. dr. Ioan Țarcă. Ei au fost aprobați cu doar două voturi „contra".
Informarea rectorului
Invitat la reuniunea Senatului, rectorul Universității din Oradea, prof. univ. dr. ing. Constantin Bungău a transmis spre adunare rezultatele întâlnirii Consiliului Național al Rectorilor. Dintre acestea de mare impact au fost cele cu privire la aplicarea fermă a LEN, cum a declarat Ministrul Delegat pentru Învățământul Superior, prezent la întâlnirea rectorilor. Conform d-lui rector, prof. univ. dr. ing. Constantin Bungău este de reținut angajamentul guvernului de a aplica legea, nu doar în litera, ci și în spiritul său, arătând că guvernul socotește educația prioritate nu doar în declarații, ci și  prin alocare de fonduri, prin fonduri suplimentare. Pentru Universitatea din Oradea, alocațiile bugetare (de bază) au crescut de la 39.7 milioane la 41,5 milioane lei. Au crescut și fondurile pentru cercetare astfel că mai multe proiecte depuse de Universitate au șanse să fie finanțate. Pentru membrii corpului universitar se vor aloca în plus bani pentru achiziție carte de specialitate, și, respectiv, bani de burse, atât pentru bursele speciale, cât și pentru bursele de doctorat.
Acestea au fost veștile bune, cea mai puțin bună a  fost cea pe care rectorul a numit-o „ghilotina angajării". Este vorba de aplicarea cerinței LEN de a avea angajați în Învățământul Superior, exclusiv absolvenți de studii doctorale.
Rectorul a mai informat Senatul că va redacta, cât de curând posibil, un Comunicat privind recentele întrebări pe care i le-a adresat presa locală.
Tonul îl dau studenții
Începând din acest an universitar studenții s-au manifestat ca o forță care modelează deciziile Senatului.
În ședința de luni, ședință care avea pe ordinea de zi și completarea locurilor vacante din Senat, cu membrii aleși deja la ultimele alegeri, studenții au stârnit o vie dezbatere în jurul unui nume: Marius Chipurici.
Studenții au adus în discuție dreptul comunității studenților de a stabili cine îi reprezintă, fără amestecul facultăților. Este un semn de maturitate, de care Senatul a luat act, deși opoziția studenților în acest caz, nu avea toate argumentele procedurale.
Dincolo de nume și de situație, studenții pun o problemă majoră: aceea privind calitatea reprezentării.
Va fi una din sarcinile menționatei Comisii de Optimizare să găsească instrumentele electorale potrivite ca în Senat să fie cei mai reprezentativi membri ai comunității universitare, cei mai devotați dezvoltării universității, cei mai buni cunoscători ai funcționării unui organism decizional și, nu în ultimul rând, și poate chiar un segment în care să se poată asculta vocile  unui grup de înțelepți, înainte  de a lua decizii strategice.
Prof. univ. dr. Lia Pop,
președinte al Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:05:33 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).