Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Curriculum Internațional Primar Agora International School

IPC - International Primary Curriculum

Curriculum Internațional Primar Agora International School

My identity was a big issue when I was a teenager, and I had a lot of questions, like ,,Who am I?”

„Who do I belong to?” But when I was still quite young, I  decided that belonging is a tough process in life, and I’d better say I belonged to myseself and the world rather than belonging to one nationality or another.
Identitatea mea a fost o problemă majoră în perioada adolescenței și am avut o mulțime de întrebări „Cine sunt eu?”,  „Cui aparțin?” Dar când eram doar un copil, am decis că a aparține cuiva este un proces dificil în viață și că ar fi mai bine să spun că aparțin doar mie însumi decât să aparțin unei naționalități sau oricărui altcuiva. (Hiam Abbass)
S-a scurs și timpul alocat pentru unit-ul WHO AM I? OUSELVES, iar elevii Școlii Gimnaziale Internaționale Agora, încadrați în curriculum-ul internațional-Milepost1, filtrat prin Societate, Artă, Educație Fizică, Știință, Geografie și teme internaționale, au reușit să se cunoască mai bine, aflând informații despre ceea ce înseamnă familie, prieteni, țară de proveniență, ce le place și ce nu le place, de la a schița o grimasă până la metode de „dezamorsare” a furiei sau de aplanare a unei stări conflictuale.
Prin capacitatea de a recunoaște unele semne de avertizare, au învățat să evite pericolul sau, în caz contrar, să  efectueze un apel de urgență. (Societate)
Au încercat să memoreze numele marelui artist Pablo Picasso, în care nu există nici mai  mult nici mai puțin de 103 caractere. S-au așezat unul în fața celuilalt și au încercat să redea în detaliu trăsăturile colegului din fața lor. (Artă)
Li s-a verificat viteza de reacție și li s-a dat libertatea de a-și pune în practică abilitățile fizice, nu înainte de a afla câteva noțiuni despre sistemul respirator și inima care găzduiește cele patru cămăruțe, ce au un rol important pentru fiecare dintre noi.
Au înțeles că un minut are 60 de secunde, și că degetul arătător și cel mijlociu ne pot ajuta să aflăm pulsul în 15 secunde, secunde care pot fi fatale, sau pot readuce la viață un membru al familiei, un prieten, un om. (Educație fizică)
Au înțeles că tot, ce se află la baza piramidei alimentare dă mai multă energie organismului lor și că tot ce se află în vârful piramidei alimentare poate fi dăunător pentru organismul lor.
Conștienți de ceea ce înseamnă farfuria alimentară, elevii au realizat că o barcă se poate aduce la mal, doar vâslind cu multă energie, asemenea marelui canoist român Ivan Patzaichin. Sau, dacă doresc să alerge un șoricel, asemenea unei pisici, au nevoie de niște picioare energice, asemenea marelui atlet, Emil Zatopek. (Științe)
Fiecare copil provine dintr-o familie, fiecare familie trăiește într-un oraș, fiecare oraș aparține unui județ (district), iar acele județe (districte) formează o țară. Elevii au învățat că nu suntem o singură țară pe pământ, ci că avem vecini și că aparținem unui continent, iar căile de legătură pot fi aeriene, terestre și navale. (Geografie).
Deși putem trăi în țări diferite, noi, toți, avem nevoie de un adăpost, de mâncare, de haine, de dragoste familială, de un loc în societate.
Dar atunci când vine vorba de copilărie și este povestită de fiecare elev în parte, totul parcă este redat prin cântec, joc și voie bună - o trăire de basm. Și dacă copilăria am putea-o închide într-o capsulă a timpului, oare am dori să o redeschidem vreodată? Poate că da. Poate că nu. (Teme  Internaționale)
Profesori coordonatori
Miere Crina & Maria Agape
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Curriculum Internațional Primar Agora International School.

Trimite email
marți, 9 decembrie 2025 la 17:33:28 Ora standard a Europei de Est