Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Curriculum Internațional Primar Agora International School

IPC - International Primary Curriculum

Curriculum Internațional Primar Agora International School

My identity was a big issue when I was a teenager, and I had a lot of questions, like ,,Who am I?”

„Who do I belong to?” But when I was still quite young, I  decided that belonging is a tough process in life, and I’d better say I belonged to myseself and the world rather than belonging to one nationality or another.
Identitatea mea a fost o problemă majoră în perioada adolescenței și am avut o mulțime de întrebări „Cine sunt eu?”,  „Cui aparțin?” Dar când eram doar un copil, am decis că a aparține cuiva este un proces dificil în viață și că ar fi mai bine să spun că aparțin doar mie însumi decât să aparțin unei naționalități sau oricărui altcuiva. (Hiam Abbass)
S-a scurs și timpul alocat pentru unit-ul WHO AM I? OUSELVES, iar elevii Școlii Gimnaziale Internaționale Agora, încadrați în curriculum-ul internațional-Milepost1, filtrat prin Societate, Artă, Educație Fizică, Știință, Geografie și teme internaționale, au reușit să se cunoască mai bine, aflând informații despre ceea ce înseamnă familie, prieteni, țară de proveniență, ce le place și ce nu le place, de la a schița o grimasă până la metode de „dezamorsare” a furiei sau de aplanare a unei stări conflictuale.
Prin capacitatea de a recunoaște unele semne de avertizare, au învățat să evite pericolul sau, în caz contrar, să  efectueze un apel de urgență. (Societate)
Au încercat să memoreze numele marelui artist Pablo Picasso, în care nu există nici mai  mult nici mai puțin de 103 caractere. S-au așezat unul în fața celuilalt și au încercat să redea în detaliu trăsăturile colegului din fața lor. (Artă)
Li s-a verificat viteza de reacție și li s-a dat libertatea de a-și pune în practică abilitățile fizice, nu înainte de a afla câteva noțiuni despre sistemul respirator și inima care găzduiește cele patru cămăruțe, ce au un rol important pentru fiecare dintre noi.
Au înțeles că un minut are 60 de secunde, și că degetul arătător și cel mijlociu ne pot ajuta să aflăm pulsul în 15 secunde, secunde care pot fi fatale, sau pot readuce la viață un membru al familiei, un prieten, un om. (Educație fizică)
Au înțeles că tot, ce se află la baza piramidei alimentare dă mai multă energie organismului lor și că tot ce se află în vârful piramidei alimentare poate fi dăunător pentru organismul lor.
Conștienți de ceea ce înseamnă farfuria alimentară, elevii au realizat că o barcă se poate aduce la mal, doar vâslind cu multă energie, asemenea marelui canoist român Ivan Patzaichin. Sau, dacă doresc să alerge un șoricel, asemenea unei pisici, au nevoie de niște picioare energice, asemenea marelui atlet, Emil Zatopek. (Științe)
Fiecare copil provine dintr-o familie, fiecare familie trăiește într-un oraș, fiecare oraș aparține unui județ (district), iar acele județe (districte) formează o țară. Elevii au învățat că nu suntem o singură țară pe pământ, ci că avem vecini și că aparținem unui continent, iar căile de legătură pot fi aeriene, terestre și navale. (Geografie).
Deși putem trăi în țări diferite, noi, toți, avem nevoie de un adăpost, de mâncare, de haine, de dragoste familială, de un loc în societate.
Dar atunci când vine vorba de copilărie și este povestită de fiecare elev în parte, totul parcă este redat prin cântec, joc și voie bună - o trăire de basm. Și dacă copilăria am putea-o închide într-o capsulă a timpului, oare am dori să o redeschidem vreodată? Poate că da. Poate că nu. (Teme  Internaționale)
Profesori coordonatori
Miere Crina & Maria Agape
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Curriculum Internațional Primar Agora International School.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 20:21:32 Ora de vară a Europei de Est