Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Proiectul „Ascultând șoaptele slovei”

La Școala Gimnazială „Georgiu Popa” din Cîmpani

Proiectul „Ascultând șoaptele slovei”

Necesitatea păstrării unei relații strânse între elevi și cultură este foarte mare deoarece tehnologia avansează fulgerător în toate domeniile, câștigând tot mai mult teren în defavoarea cărților ce își pierd tot mai mult interesul în fața copiilor.

Aceștia sunt tot mai interesați de ceea ce le oferă nou tehnologia, decât de cărți și lecturarea acestora. Astfel, dorind a-i stimula, a le trezi apetitul pentru cultură și a distruge bariera dintre copil și carte, făcând din ele adevărați amici ai lor, Școala Gimnazială „Georgiu Popa" din Cîmpani a realizat proiectul „Ascultând șoaptele slovei". Proiectul a fost depus în luna august la Fundația „Mereu Aproape" (http://fundatiamereuaproape.ro/) în cadrul programului de granturi de carte BOOKS 4 YOUTH de către d-na profesor de Limba română, Boldor Alexandra Anca. În urma selecției a peste 500 de proiecte, proiectul nostru s-a numărat printre câștigători, primind unul din pachetele de 1000 de volume de carte - autori clasici ai literaturii române de care vor beneficia elevii școlii noastre, precum și cadrele didactice.
Proiectul se va derula pe parcursul anului școlar 2014-2015 și a debutat deja cu înscrierea participanților la activitățile ce urmează a fi desfășurate.
Toate activitățile proiectului pun în valoare importanța și necesitatea lecturii în viața elevilor, ei participând la Cercul de lectură „Slova de foc" care se va desfășura pe tot parcursul anului școlar prin întâlniri speciale, în decoruri speciale. În cadrul cercului, elevii vor avea posibilitatea de a se exprima liber, de a-și prezenta propriile creații și de a se transpune în minunata lume a cărților. La concursul „Micii scriitori", copiii își vor prezenta propriile creații, iar în cadrul trupei de teatru „Micul actor" își vor pune în scenă talentele actoricești.
Proiectul se va finaliza cu un program artistic în cadrul serbării de sfârșit de an școlar unde toți elevii implicați în proiect vor interpreta scenic piese de teatru și mimică și vor participa cu creații proprii.
Alături de școala gimnazială, partenerii implicați în proiect sunt școlile primare aparținătoare și Fundația Europrietenia din comună, fiind bineînțeles sprijiniți și de Primăria din Cîmpani.
Prof. Boldor Alexandra Anca

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:17:07 Ora standard a Europei de Est