Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Lansarea proiectului „Lumina din lectură”

La Colegiul Național „Avram Iancu” din Ștei, a avut loc

Lansarea proiectului „Lumina din lectură”

„O carte este un dar, pe care îl poți des­chide iar și iar". (pro­verb)

Miercuri, 5 noiembrie 2014, a avut loc, în Sala de festivități a Colegiului Național „Avram Iancu", lansarea proiectului „Lumina din lectură", proiect premiat la Concursul promovat de Fundația „Mereu aproape" prin programul de granturi de cărți „BOOKS 4 YOUTH" II, din perioada iunie-septembrie 2014.
În cadrul programului s-au oferit 50 de pachete a câte 1.000 de volume de carte, literatură școlară, autori clasici români. Scopul programului este de a susține activitățile de promovare și încurajare a lecturii în rândul copiilor și tinerilor, în special din mediul rural și mic urban. 
La eveniment au participat domnul profesor Cristian Andru, director al colegiului, domnul profesor Viorel Lucaciu, consilier educativ, doamna profesoară Codruța Tulvan, coordonator al proiectului, doamna Cristina Epurean, bibliotecar și numeroși profesori și elevi ai școlii. Discursurile de întâmpinare au fost rostite de domnul director, domnul consilier educativ, doamna bibliotecară și unul dintre coordonatorii proiectului, care au subliniat semnificația proiectului și importanța volumelor care au ajuns în școală. Domnul director, vădit emoționat, mulțumește coordonatorilor proiectului și vorbește despre valoarea cărții în formarea unei personalități. Doamna profesoară Codruța Tulvan evidențiază nevoia de lectură și-și mărturisește bucuria de a face „ceva util pentru școala pe care a absolvit-o". În continuare, domnul profesor Viorel Lucaciu, după ce-și exprimă speranța că acest proiect îi va apropia pe elevi mai mult de carte, face o recomandare de lectură „451˚ Fahrenheit" de Ray Bradbury. Un moment important al evenimentului a fost punerea în scenă a schiței lui Caragiale, „Bacalaureat" de către elevii claselor a VII-a și a VIII-a, coordonați de doamna profesoară Codruța Tulvan.
Proiectul „Lumina din lectură", coordonat de doamnele profesoare Codruța Tulvan, profesor de limba și literatura română și Adela Bara, profesor de informatică, se desfășoară în colegiul nostru pe parcursul anului școlar 2014 - 2015 și se adresează unui grup țintă format din 450 de elevi și 35 de profesori. Coordonatorii acestui proiect și-au fixat ca obiective: să îndemne elevii spre lectură și să le găsească alte preocupări într-o comunitate mică, ce nu oferă prea multe în plan cultural,  să dezvolte elevilor gustul pentru lectură, să ridice nivelul de cultură al comunității și să-i facă pe elevi conștienți că doar prin ei înșiși, prin ce știu ei pot să devină profesioniști și oameni de valoare.
Activitățile proiectului vor fi diverse: cerc de lectură, concurs de creație artistică, punerea în scenă a unei piese de teatru, excursie, realizarea unei reviste școlare. Produsele proiectului vor fi în primul rând, creații ale elevilor noștri realizate în atelierul de lucru amenajat în interiorul școlii: creații literar-artistice, pornind de la modele literare, planșe cu periodizarea literaturii, biografii ale scriitorilor clasici, albume foto cu activitățile realizate, dar și cu imagini din casele memoriale vizitate și portofolii care să cuprindă eseuri, fișe de lectură, fișe cu citate. De asemenea, se va realiza un panou cu cele mai bune creații literar-artistice și o revistă, care vor reprezenta o oglindă a școlii noastre pentru comunitatea locală și pentru viitorii noștri elevi, un autentic instrument de promovare.
Evenimentul de ieri s-a încheiat prin inaugurarea bannerului cu datele proiectului „Lumina din lectură".
Prof. Alina Niculae
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Lansarea proiectului „Lumina din lectură”.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 14:19:22 Ora de vară a Europei de Est