Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Inaugurarea Centrului de Artă Digitală din Stockholm

Curatoarea Tincuța Heinzel la

Inaugurarea Centrului de Artă Digitală din Stockholm

Joi, 13 noiembrie 2014, curatoarea Tincuța Heinzel va susține o prezentare a proiectului de expoziție Haptosonics la Centrul de Artă Digitală din Stockholm.

Inițiat în colaborare cu curatoarea norvegiană Hillevi Munthe, proiectul Haptosonics a fost prezentat în 2013 la Atelier Nord din Oslo, cu sprijinul ICR Stockholm, și explorează potențialul artistic al textilelor electronice.
Prezentarea susținută de curatoarea de origine română va avea loc în contextul inaugurării, de către Universitatea Stockholm, a Centrului de artă digitală DAC Gallery, un spațiu dedicat proiectelor interdisciplinare, care îmbină arta și știința. ICR Stockholm susține de asemenea această colaborare, numărându-se printre primele instituții partenere ale acestui nou centru de artă.
Proiectul expozițional Haptosonics  investighează relația dintre formele de experiență tactilă și acustică. Interesat de potențialul artistic al combinației dintre tehnologiile digitale și materialele textile, proiectul prezintă câteva din cele mai relevante abordări în domeniul esteticii computerizate din domeniul textil și impactul pe care acestea îl au asupra spectatorului. În prezent, curatoarea Tincuța Heinzel lucrează la o continuare a proiectului prezentat în 2013 în Norvegia, lucrările ce vor fi incluse în proiectul de anul viitor urmărind aceeași linie a „fibrelor poetice", produse prin îmbinarea tehnicii digitale cu materialitatea țesăturilor.
Tincuța Heinzel este artist și curator, membru al Asociației 2580 (Cluj, Romania) și al Institutului Paidia (Köln, Germania). După studii de artă și antropologie culturală la Cluj-Napoca, și-a susținut teza de doctorat în estetică și științele artei la Universitatea Paris 1 Panthéon-Sorbonne. Domeniul său de cercetare este relația dintre artă și tehno-științe, cu o atenție specială acordată textilelor electronice și tehnologiilor portabile. Producția sa artistică se concentrează asupra textilelor, textilelor electronice, instalațiilor video și interactive. Ea a inițiat și curatoriat mai multe proiecte, printre care „Arii de conflu(x)ențe" și „Artiști în industrie". Ca editor a publicat Artă, spațiu și memorie în era digitală la editura Paideia (București, 2010) și a coordonat numărul dedicat „Fenomenologiei tehnologiilor digitale" al revistei Studia Philosophia (no.3/2010). 
Ioana Leca,
coordonator de proiect

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 01:20:06 Ora de vară a Europei de Est