Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Au depus Jurământul militar

Vineri, la Şcoala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu”

Au depus Jurământul militar

Vineri, 7 noiembrie 2014, în cadrul Şcolii de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu" din Oradea a avut loc festivitatea de depunere a Jurământului militar de către cea de a 25-a serie de elevi declaraţi admişi în urma susţinerii examenului din sesiunea august - 2014.

Ziua depunerii jurământului militar este o zi importantă atât pentru noi, personalul permanent al şcolii, cât şi pentru tinerii elevi care trăiesc cu vizibilă emoţie acest înălţătorul moment, împărtăşit, deopotrivă, cu cei dragi, prezenţi la eveniment, rude şi prieteni.
Cei şaizeci de elevi care au depus vineri Jurământul militar, dintre care paisprezece fete şi patruzeci şi şase de băieţi, au fost declaraţi admişi în urma unui examen de admitere care s-a desfăşurat în două etape:  A) Testul de evaluare a cunoştinţelor care s-a desfăşurat sub forma unui test grilă la Limba şi literatura română şi o limbă străină la alegere (engleză, franceză)
B) Probe eliminatorii: pregătire fizică, testare psihologică şi vizită medical. Durata studiilor este de doi ani, elevii fiind pregătiţi pentru a deveni agenţi ai Poliţiei de Frontieră la frontierele externe ale UE. Curricula de învăţământ este reactualizată permanent în baza experienţei acumulate din parteneriatele pe care instituţia noastră le are încheiate cu Şcoala similară din Eschwege - Germania, Şcoala Medie de Ordine Publică din Miskolc şi Şcoala Medie de Ordine Publică din Szeged ambele din Ungaria. Elevii şcolii noastre parcurg în aceşti doi ani de studii un proces de învăţământ modern, centrat pe formarea unor competenţe din standardul de pregătire profesională (Competenţe cheie, care permit transferul formării iniţiale pe piaţa muncii, prin următoarele module: comunicare profesională, comunicare profesională într-o limbă străină, utilizarea tehnicii de calcul şi comunicaţii; Competenţe generale, care permit pregătirea comună a elevilor pentru domeniul ordinii şi siguranţei publice: pregătire comună a poliţiştilor, jandarmilor şi pompierilor prin următoarele module: asigurarea sănătăţii şi securităţii muncii, utilizarea noţiunilor generale de drept, conducerea autovehiculelor şi instruire militară general; Competenţe speciale, care rezultă din misiunea specifică a poliţiei de frontieră prin următoarele module: asigurarea supravegherii frontierei de stat, realizarea controlului frontierei de stat, constatarea contravenţiilor şi infracţiunilor de frontier, combaterea infracţionalităţii transfrontaliere şi realizarea intervenţiei poliţieneşti).
Pentru a-şi forma toate aceste competenţe, elevii au alături un corp de cadre didactice competente şi dispun de o bază material-didactică completă în continuă modernizare, au la dispoziţie laboratoare de specialitate, o zonă de simulări tactice, laborator de limbi străine şi de informatică moderne cu acces permanent la Internet. Toate acestea au fost realizate cu sprijinul Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră şi al unor proiecte cu finanţare europeană prin fonduri PHARE.
Festivitatea
La festivitate au fost invitaţi: dl chestor de poliţie VASILE GUŞATU - directorul Direcţiei Management Resurse Umane din IGPF, prefectul judeţului Bihor, domnul CLAUDIU POP, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, domnul CORNEL POPA, dl comisar de poliţie DONCU CRISTIAN - reprezentantul Direcţiei Generale Management Resurse Umane din Ministerul Afacerilor Interne, reprezentanţi ai altor instituţii publice din municipiul Oradea, comandanţi şi şefi ai structurilor M.A.I.şi M.Ap.N din garnizoana Oradea, veterani de război, înalte feţe bisericeşti ale Episcopiei Ortodoxe Oradea, şefi şi directori ai instituţiilor cu care şcoala cooperează, părinţi, rude şi prieteni ai tinerilor elevi. Am salutat prezenţa la festivitate a delegaţiei Şcolii Medii de Ordine Publică din Misckolc - Ungaria, condusă  de colonel de poliţie ISTVAN DOBAK.
În cuvântul rostit, dl chestor de poliţie VASILE GUŞATU a transmis mesajul inspectorului general al Poliţiei de Frontieră Române, chestor general de poliţie IOAN BUDA.
Ceremonialul s-a încheiat cu defilarea efectivului şcolii, sub privirile tuturor celor prezenţi. Momentul mult aşteptat al întâlnirii elevilor de anul I cu cei dragi a continuat cu vizitarea spaţiilor de învăţământ şi de cazare din cadrul instituţiei noastre.
Comisar de poliţie,
MICHEŞ EUGEN
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Au depus Jurământul militar.

Trimite email
marți, 17 iunie 2025, 01:08:32 Ora de vară a Europei de Est