Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Proiectul internaționa Nurture School

La Școala Gimnazială Nr. 1 Tărian a fost implementat

Proiectul internaționa Nurture School

La Școala Gimnazială Nr. 1 Tărian a fost implementat proiect internațional Nurture School (Centru de prevenție a abadonului școlar), în colaborare cu Fundația RO-MAN-AID din Insle of Man (fondatoare d-na Rosa Drown) și Primăria Girișu de Criș.

În acest proiect sunt cuprinși copiii de la Școala Primară Nr.1 Girișu de Criș, de etnie romă și nu numai, cu risc de abandon școlar.
Centru de zi pentru copiii dezavantajați oferă ajutor școlar, grup de Nurture și de asemenea program de after school.
Proiectul este compus din trei părți:
1.Ajutorul academic (între orele 8.00 şi 10.00);
2 Grupul Nurture - Ghindele (10.00- 11,50);
3.After school - rezolvarea temelor și activități (inclusiv masa de prânz) între12.15 şi 14.30.
Ajutorul academic este oferit de un profesor, angajat de fundație, pentru achiziționarea abilităților de bază (scris-citit-socotit), în funcție de nevoile copiilor, menținând permanent legătura cu învățătorul de la clasă.
Metoda Nurture are  avantajul de a scoate din mediul clasei copiii cu dificultăți, permițând astfel ca ceilalți elevi să progreseze și să nu fie deranjați.
„Dacă la noi este implementat ca și proiect, în Marea Britanie, respectiv în Insle of Man - Nurture School - există în sistemul de învățământ, iar riscul de abandon școlar este zero.
Proiectul este unic în județul Bihor, iar la nivel național se încearcă implementarea unui astfel de proiect în judeţul Cluj", ne-a spus doamna director, prof. Adriana Paul, care, în vară a fost, împreună cu domnul primar Pașca Ioan, într-un schimb de experiență în Insle of Man, vizitând un astfel de centru. Ceea ce este foarte important este că acolo nu există copii neșcolarizați și nici copii care abandonează școala. (P.L.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Proiectul internațional Nurture School.

Trimite email
miercuri, 26 noiembrie 2025, 07:50:52 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Bucovina, la 25 de ani:
Tradiționalul concert de iarnă,
la Arenele Romane din București,
sâmbătă, 13 decembrie 2025, ora 19.00;
 acces de la ora 18.00