Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Activitate educativă la Școala din Balc

Suflete mici, fapte mari!

Activitate educativă la Școala din Balc

În perioada 10-14 noiembrie.2014, la Școala din Balc s-a derulat un program educativ inițiat de fundația FICE România, numit „19 zile de activism în scopul prevenirii abuzului și violenței față de copii și tineri", coordonat de prof. consilier educativ, Crăciun Diana.

Școala noastră a ales să participe la acest program pentru a-i informa pe elevi  și pentru a-i forma ca viitori cetățeni responsabili ai României, capabili să înlăture din viața lor și a celorlalți violența. Consider că acest program a avut un impact pozitiv asupra elevilor, implicându-se cu o foarte mare seriozitate în proiectele derulate în școala noastră. Pe parcursul acestei campanii, elevii au pregătit diverse activități pe care le-au prezentat celorlalți. Desigur, profesorul organizator le-a pregătit diverse materiale informative, de exemplu materiale PPT, filmulețe. Elevii din școala noastră s-au implicat activ cu 5 teme  impresionante. Am realizat faptul că elevii au rămas profund îndurerați la filmulețele prezentate, și au recunoscut că această campanie este pentru ei o lecție de viață de la care au învățat foarte multe. Temele derulate în școala noastră au fost: Copiii fără etichete, Violența este durere, Dăruiește dragoste și primești respect, Fără violență, fără victime, Implică-te, tu ești important! La finalul derulării acestui proiect, elevii au realizat diverse planșe, în care au scris diverse mesaje pentru copiii supuși violenței. Chiar dacă sunt elevi de gimnaziu, au demonstrat încă o dată că se pot implica fără dificultate în proiecte emoționante și pot face fapte mari.
Violența reprezintă utilizarea forței și a constrângerii de către un individ, un grup sau o clasă socială. În fiecare zi auzim de copii bătuți, abuzați, dar există foarte multe cazuri despre care nu știm nimic, de aceea prin acest proiect dorim să încurajăm copiii abuzați să apeleze fără teamă la organele de competență, pentru că  pedepsele corporale aplicate copiilor nu sunt o soluție! 
Noi spunem Stop violenței infantile, deoarece toți copiii au dreptul la fericire și la copilărie!
Prof. Crăciun Diana,
consilier educativ
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Activitate educativă la Școala din Balc.

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 08:28:46 Ora standard a Europei de Est