Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Pe primul loc - echipajele liceelor „L. Blaga” și ”I. Vulcan”

Joi, în finala concursului „Cel mai bun câștigă”

Pe primul loc - echipajele liceelor „L. Blaga” și ”I. Vulcan”

În finala celei de-a VIII-a ediții a concursului interliceal „Cel mai bun câștigă”, desfășurată, astăzi (joi, 22 mai 2008), la Casa de Cultură a municipiului Oradea, s-au întâlnit echipajele Colegiului Național „Emanuil Gojdu”, Colegiului Economic „Partenie Cosma”, Liceului de Artă, Liceului Teoretic „Lucian Blaga” și Liceului Pedagogic „Iosif Vulcan”. Concursul este organizat de Casa de Cultură a municipiului Oradea și Inspectoratul Școlar.

Pentru prima oară, în cele opt ediții ale concursului, pe primul loc s-au situat două echipaje, la egalitate de puncte (92 de puncte): Liceul Teoretic „Lucian Blaga” și Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan”, a ținut să sublinieze prof. Alexandru Pop, directorul Casei de Cultură a municipiului, președintele juriului. Pe locul III, s-a clasat echipajul Liceului de Artă (cu 91, 5 puncte), urmat de cel al C. E. „Partenie Cosma” (cu 91 de puncte) – locul IV, și echipajul C.N. „Emanuil Gojdu” (cu 86 de puncte) – locul V.
Egalitate la proba teoretică
În deschiderea competiției, echipajele au luat loc la masă pentru proba teoretică ( de recunoaștere a unei imagini din albumul municipiului reprezentând clădiri monument importante ale urbei de pe Crișul Repede, precum și de răspuns la o întrebare). La această probă, toate echipajele au luat maximum de puncte, pornind cu șanse egale în escaladarea „Everestului”.
Meda Horjan (moderatorul concursului) a invitat apoi pe scenă reprezentanții echipajelor pentru proba artistică (interpretare live a unei piese muzicale la alegere, recitarea unei poezii, pregătite de concurent, probele de dans și de mimică).
Rezultatele probei literare au fost comunicate de poetul Lucian Scurtu, membru al juriului. Pentru această probă fiecare echipaj a avut de trimis organizatorilor un eseu pe tema „Cât de dreaptă și nedreaptă este societatea în care trăiești”. Lucrările au fost notate cu 3  puncte (Lic. de Artă, Lic. Pedagogic și C.N. „E.Gojdu”) și respectiv, 4 puncte (C.E. „P. Cosma” și Lic. T. „L. Blaga”). Așa încât, la final, clasamentul a arătat așa cum l-am prezentat în deschiderea articolului: locul I – Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” și Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, locul III – Liceul de Artă, locul IV – Colegiul Economic „Partenie Cosma”, locul V – Colegiul Național „Emanuil Gojdu”. Echipajele de pe locul I urmau să primească din partea dlui prof. Alexandru Pop, directorul C.C.M., câte 400 de lei fiecare echipaj, iar reprezentanții Liceului de Artă, 200 de lei, pentru locul III.
Spectacolul a fost frumos, iar „vina” pentru concepție și realizarea artistică o poartă artiștii și îndrumătorii celor cinci școli concurente.
Nemulțumiți de prestația juriului au fost și vor fi la orișice concurs (notele acordate mai cu seamă la proba de dans au lăsat un gust amar și au ridicat multe semne de întrebare, vizavi de modul cum au fost cotate tema, mesajul și realizarea artistică).  
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Pe primul loc  - echipajele liceelor „L. Blaga” și ”I. Vulcan”.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 02:21:39 Ora de vară a Europei de Est