Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Model de analiză, de profesionalism şi onestitate intelectuală”

Sorin Şipoş: Cartea „Istoria, adevărul şi miturile”

„Model de analiză, de profesionalism şi onestitate intelectuală”

În contextul manifestărilor aniversare cu titlul „50 de ani de la începuturile învăţământului istoric universitar la Oradea 1964-2014", organizate de Departamentul de Istorie din cadrul Facultăţii de Istorie, Relaţii Internaţionale, Ştiinţe Politice şi Ştiinţele Comunicării a Universităţii din Oradea, marţi 25 noiembrie 2014, în Aula Magna a Universităţii din Oradea, avut loc lansarea cărţii „Istoria, adevărul şi miturile", a d-lui acad. Ioan-Aurel Pop, rectorul Universităţii „Babeş-Bolyai" din Cluj-Napoca.

În deschiderea evenimentului, dl rector Constantin Bungău a mulţumit d-lui academician Ioan-Aurel Pop pentru tot sprijinul acordat Universităţii din Oradea de-a lungul anilor, pentru bunele relaţii statornicite între Universitatea din Oradea şi Universitatea „Babeş-Bolyai" din Cluj-Napoca.
„Astăzi dorim să fie un regal al istoriei"
Despre cartea distinsului academician clujean  a vorbit dl prof. univ. dr. Sorin Şipoş.
„Astăzi dorim să fie un regal al istoriei şi îi mulţumesc şi eu d-lui rector pentru onoarea pe care ne-a făcut-o de a fi prezent astăzi, aşa cum a fost şi în urmă cu 12 ani, în 2002, când în această Aulă, şi-a lansat şi prima ediţie a lucrării „Istoria, adevărul şi miturile".
Aşa după cum spuneam, ne propunem un regal al istoriei, scrise onest, profesionist, un model de analiză. În acest caz, lucrarea istoricului Lucian Boia („Istorie şi mit în conştiinţa românească") a generat numeroase discuţii în istoriografia română, şi cu deosebire în rândul intelectualilor români. Problema este că lucrarea d-lui Lucian Boia este mai mult decât o lucrare de analiză istoriografică este o carte mai aproape de o lucrare de eseistică, prin maniera ei de alcătuire şi argumentare... Alt fel, lucrarea este frumos scrisă, într-un limbaj accesibil publicului larg. Aşa se explică într-un fel şi succesul de piaţă. Dar marea problemă a acestei lucrări este că ea condamnă două lucruri; este o carte care pune sub semnul întrebării toate temele, relativizează totul în scrisul istoric românesc. Tocmai pentru că analiza făcută nu are nicio regulă şi metodă de cercetare".
În continuare, dl Sorin Şipoş ne prezintă raţiunile (motivele) pentru care dl academician Ioan-Aurel Pop a simţit nevoia să vină într-o nouă ediţie, în care să analizeze cu maximă atenţie lucrarea lui Lucian Boia, adăugând  faptul că „lucrarea academicianului Ioan-Aurel Pop s-a născut din această negare, a cunoaşterii trecutului, a statutului istoriei şi a istoricului, din a condamna generaţii de istorici şi scriitori, intelectualii, în general, reprezentaţii bisericilor pentru instaurarea comunismului şi falsificarea scrisului istoric...
Problema principală este că istoricul trebuie să caute adevărul!
Să nu înceapă o cercetare având deja concluziile prestabilite, să nu se pună niciodată în slujba factorului politic.
Dl academician Ioan-Aurel Pop ne îndeamnă la o analiză profundă, critică şi onestă a trecutului. Trecutul românilor trebuie în mod obligatoriu legat de contextul vremii. Cartea distinsului academician Ioan-Aurel Pop este un model de analiză critică, un adevărat atelier de lucru al istoricului care trebuie să-şi probeze pe surse afirmaţiile, supoziţiile şi cu atât mai mult concluziile. Este o lucrare scrisă onest, fără ură şi părtinire şi care relevă şi părţile pozitive ale demersului lui Lucian Boia. Este o adevărată pledoarie pentru istoria scrisă bine şi profesionistă, indiferent de curentul căruia îi aparţine specialistul, iar pentru tânăra generaţie, este un model de analiză, de profesionalism şi onestitate intelectuală", a conchis dl prof. univ. dr. Sorin Şipoş.
În numărul următor, vom publica punctul de vedere al autorului cărţii, academicianul Ioan-Aurel Pop.
Ovidiu Dan

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 15:39:08 Ora de vară a Europei de Est