Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

„Ajuta-mă să ajut!”

Eveniment realizat în scopul construirii Centrului Respiro „Piticot”

„Ajuta-mă să ajut!”

Sala de evenimente „Florica Ungur" a găzduit vineri, 21 noiembrie 2014, Gala Caritabilă „Ajută-mă să ajut!", organizată de Asociţia Piticot din Oradea.

Scopul acestui eveniment a fost strângerea de fonduri pentru a pune bazele primului centru de servicii sociale de tip respiro din regiunea de Nord-Vest a României, pentru copii cu dizabilităţi grave, „Piticot".
Participarea la această gala a fost posibilă pe baza unei invitaţii oferite de către Asociaţia Piticot, personalităţilor din administraţia publică locală, managerilor şi administratorilor de firme din judeţul Bihor. 
Invitaţii au fost întâmpinaţi cu un pahar de sampanie, fiind conduşi de hostess la mesele din sală. Amfitrionul galei, actorul Rin Tripa, a destins atmosfera cu muzică şi voie bună, implicându-se pro bono în această activitate.
Aşa cum este cunoscut de orădeni, ca un artist desăvârşit, domnul Rin, a animat publicul, deschizând gala cu piesa muzicală „Îmi acordaţi un dans".
Dansul i-a fost acordat de către domnişoara director a Asociaţiei Piticot, psiholog Denisa Hora, căreia i-a dat cuvântul pentru a prezenta invitaţilor activitatea şi realizările ONG-ului, dar şi proiectul Centrul Respiro „Piticot". 
Programul artistic alcătuit de către decanul Facultăţii de Arte, din cadrul Universităţii din Oradea, d-na prof. dr. Agneta Marcu, a încântat publicul prezent.
S-au implicat pro bono, atât dumneaei, cât şi artiştii performeri: Csordas Brigitta, Zaha Roxana, Raţiu Ramona, formaţia camerală Stadler, alcătuită din prof. Szekeley Istvan, Gabor Melinda, Lukacs Zsolt, Kovacs Annamaria şi Korodi Erik, şi noua formaţie înfiinţată recent, al cărei debut a avut loc chiar în cadrul galei, cei trei tenori Bede Laszlo, Bede Robert, Bejan Nicuşor şi bas-baritonul Tasnadi Ferencz.
Pe scenă a luat cuvântul şi specialistul antidrog, domnul Bogdan Axinte, care a spus câteva cuvinte despre colaborarea dintre Asociaţia Piticot şi Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog al Judeţului Bihor.
La finalul evenimentului, personalităţile prezente au fost invitate de către domnul Rin Tripa să sprijine proiectul Centrul Respiro „Piticot" prin donaţii şi sponsorizări. De asemenea, invitaţii au închinat un pahar de vin şi au servit bucate alese ale bufetului suedez, care a cuprins şi produse raw vegan.
Un număr de 64 de persoane din 115 confirmate, au fost prezente la gală, printre care s-au numărat: invitaţi, artişti, o parte din voluntari şi organizatori.
Întreaga gală a fost organizată cu ajutorul sponsorilor, partenerilor şi colaboratorilor, cărora Asociaţia Piticot le aduce mulţumiri: doamna prof. dr. Agneta Marcu şi artiştii, Primăria Municipiului Oradea, Primăria Sîntandrei, Public Euroconsulting, AdVolution Advertising, Cofetăria Cidor, Point event, Hotel Ramada, Ideart, Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog al judeţului Bihor, Professional Advertising & Events, Noren Prod Impex, Camiser Events and Flowers, RaDoArt, Pepsi, Astrid Art, Millesime, Lodenfrey, Teatrul „Regina Maria" Oradea, PFA domnul Matei Paul, Trei G şi 20 de voluntari.
Scopul evenimentului a fost acela de a face cunoscut proiectul Centru Respiro „Piticot" printre personalităţile cu potenţă financiară, de a strânge fonduri pentru acesta şi de a stabili noi colaborări pe viitor.
Suma strânsă a fost în jur de 3.000 de lei. Centrul Respiro „Piticot" va găzdui copii cu dizabilităţi fizice şi psihice, pe perioada în care asistentul personal sau cel maternal îşi ia un moment de „respiro". Primăria Comunei Mădăras a oferit Asociaţiei Piticot o clădire şi un teren aferent de aproximativ 1.700 de mp, ce urmează a fi reabilitate pentru funcţionare din primăvara anului 2015. Partener în proiect este şi DGASPC Bihor. Serviciile centrului vor fi special create pentru a putea fi implementate de beneficiari. Centrul va avea o capacitate de 20 de locuri, iar cu o medie de 17 copii pe lună, acesta va găzdui un număr de 204 copii cu dizabilităţi pe an.
Cheltuielile estimate doar pentru renovări se ridică la suma de 300.000 de euro. Celor doritori să sprijine Asociaţia Piticot în realizarea acestui proiect, le stau la dispoziţie următoarele date de contact: telefon 0728. 572.881 asistent manager - Anca Morar sau 0728. 572.879 director - Denisa Hora şi e-mail director@piticot.org
Iulia OPREAN
marketing manager
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: „Ajuta-mă să ajut!”

Trimite email
duminică, 6 iulie 2025, 06:50:00 Ora de vară a Europei de Est