Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Ajuta-mă să ajut!”

Eveniment realizat în scopul construirii Centrului Respiro „Piticot”

„Ajuta-mă să ajut!”

Sala de evenimente „Florica Ungur" a găzduit vineri, 21 noiembrie 2014, Gala Caritabilă „Ajută-mă să ajut!", organizată de Asociţia Piticot din Oradea.

Scopul acestui eveniment a fost strângerea de fonduri pentru a pune bazele primului centru de servicii sociale de tip respiro din regiunea de Nord-Vest a României, pentru copii cu dizabilităţi grave, „Piticot".
Participarea la această gala a fost posibilă pe baza unei invitaţii oferite de către Asociaţia Piticot, personalităţilor din administraţia publică locală, managerilor şi administratorilor de firme din judeţul Bihor. 
Invitaţii au fost întâmpinaţi cu un pahar de sampanie, fiind conduşi de hostess la mesele din sală. Amfitrionul galei, actorul Rin Tripa, a destins atmosfera cu muzică şi voie bună, implicându-se pro bono în această activitate.
Aşa cum este cunoscut de orădeni, ca un artist desăvârşit, domnul Rin, a animat publicul, deschizând gala cu piesa muzicală „Îmi acordaţi un dans".
Dansul i-a fost acordat de către domnişoara director a Asociaţiei Piticot, psiholog Denisa Hora, căreia i-a dat cuvântul pentru a prezenta invitaţilor activitatea şi realizările ONG-ului, dar şi proiectul Centrul Respiro „Piticot". 
Programul artistic alcătuit de către decanul Facultăţii de Arte, din cadrul Universităţii din Oradea, d-na prof. dr. Agneta Marcu, a încântat publicul prezent.
S-au implicat pro bono, atât dumneaei, cât şi artiştii performeri: Csordas Brigitta, Zaha Roxana, Raţiu Ramona, formaţia camerală Stadler, alcătuită din prof. Szekeley Istvan, Gabor Melinda, Lukacs Zsolt, Kovacs Annamaria şi Korodi Erik, şi noua formaţie înfiinţată recent, al cărei debut a avut loc chiar în cadrul galei, cei trei tenori Bede Laszlo, Bede Robert, Bejan Nicuşor şi bas-baritonul Tasnadi Ferencz.
Pe scenă a luat cuvântul şi specialistul antidrog, domnul Bogdan Axinte, care a spus câteva cuvinte despre colaborarea dintre Asociaţia Piticot şi Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog al Judeţului Bihor.
La finalul evenimentului, personalităţile prezente au fost invitate de către domnul Rin Tripa să sprijine proiectul Centrul Respiro „Piticot" prin donaţii şi sponsorizări. De asemenea, invitaţii au închinat un pahar de vin şi au servit bucate alese ale bufetului suedez, care a cuprins şi produse raw vegan.
Un număr de 64 de persoane din 115 confirmate, au fost prezente la gală, printre care s-au numărat: invitaţi, artişti, o parte din voluntari şi organizatori.
Întreaga gală a fost organizată cu ajutorul sponsorilor, partenerilor şi colaboratorilor, cărora Asociaţia Piticot le aduce mulţumiri: doamna prof. dr. Agneta Marcu şi artiştii, Primăria Municipiului Oradea, Primăria Sîntandrei, Public Euroconsulting, AdVolution Advertising, Cofetăria Cidor, Point event, Hotel Ramada, Ideart, Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog al judeţului Bihor, Professional Advertising & Events, Noren Prod Impex, Camiser Events and Flowers, RaDoArt, Pepsi, Astrid Art, Millesime, Lodenfrey, Teatrul „Regina Maria" Oradea, PFA domnul Matei Paul, Trei G şi 20 de voluntari.
Scopul evenimentului a fost acela de a face cunoscut proiectul Centru Respiro „Piticot" printre personalităţile cu potenţă financiară, de a strânge fonduri pentru acesta şi de a stabili noi colaborări pe viitor.
Suma strânsă a fost în jur de 3.000 de lei. Centrul Respiro „Piticot" va găzdui copii cu dizabilităţi fizice şi psihice, pe perioada în care asistentul personal sau cel maternal îşi ia un moment de „respiro". Primăria Comunei Mădăras a oferit Asociaţiei Piticot o clădire şi un teren aferent de aproximativ 1.700 de mp, ce urmează a fi reabilitate pentru funcţionare din primăvara anului 2015. Partener în proiect este şi DGASPC Bihor. Serviciile centrului vor fi special create pentru a putea fi implementate de beneficiari. Centrul va avea o capacitate de 20 de locuri, iar cu o medie de 17 copii pe lună, acesta va găzdui un număr de 204 copii cu dizabilităţi pe an.
Cheltuielile estimate doar pentru renovări se ridică la suma de 300.000 de euro. Celor doritori să sprijine Asociaţia Piticot în realizarea acestui proiect, le stau la dispoziţie următoarele date de contact: telefon 0728. 572.881 asistent manager - Anca Morar sau 0728. 572.879 director - Denisa Hora şi e-mail director@piticot.org
Iulia OPREAN
marketing manager
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: „Ajuta-mă să ajut!”

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 16:21:27 Ora de vară a Europei de Est