Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Şedinţa Senatului universitar de luni, 24 noiembrie

Pentru o totală transparenţă

Şedinţa Senatului universitar de luni, 24 noiembrie

Comisia de Relaţii Interne şi Internaţionale vă informează despre subiectele discutate în şedinţa Senatului Universităţii din Oradea de luni, 24 noiembrie 2014.

Senatul universitar, consultat în vederea numirii noului prorector
Reunit în şedinţă ordinară, Senatul Universităţii din Oradea a fost consultat luni cu privire la desemnarea noului prorector pentru managementul cercetării şi relaţiile internaţionale. Membrii Senatului universitar au analizat şi aprobat apoi un pachet de regulamente şi proceduri privind achiziţiile publice, contractele de cercetare, managementul paginilor web ale instituţiei şi ale structurilor sale, organigrama şi funcţionarea Biroului de Audit Public Intern, a Biroului de Prevenire şi Stingere a Incendiilor - Protecţia Muncii, desfăşurarea activităţii în cadrul fondului cinegetic Pietroasa ş.a. Totodată, legislativul universitar a examinat solicitarea de adoptare a unei Hotărâri de Guvern pentru închirierea unor spaţii aflate în administrarea Universităţii din Oradea, situaţia financiară la finele a trei trimestre din 2014, a aprobat afilierea unor cadre didactice la şcoli doctorale din universitate, organigrame şi normative pentru unele entităţi din instituţie, o seamă de posturi scoase la concurs pentru diverse categorii de personal didactic auxiliar şi nedidactic, precum şi rezultatele unor alegeri parţiale în consiliile unor facultăţi şi comisii ale Senatului.
Noul prorector  este prof. univ. dr. Eugen Macocean
Noul prorector al Universităţii din Oradea pentru managementul cercetării şi relaţiile internaţionale este prof. univ. dr. Eugen Victor Macocean, de la Facultatea de Ştiinţe. În prezentarea pe care i-a făcut-o în şedinţa de luni a Senatului universitar, rectorul Constantin Bungău a apreciat activitatea ştiinţifică deosebită a noului prorector (10 cărţi cu caracter didactic, 22 articole ISI, participarea la proiecte naţionale şi internaţionale ş.a.), precum şi experienţa sa managerială în calitate de director al Departamentului de Fizică. Între priorităţile pe care şi le va asuma, noul prorector a menţionat finalizarea bazei de date privind rezultatele cercetării ştiinţifice la nivel de universitate, resuscitarea editurii instituţiei, amplificarea colaborării cu universităţi din străinătate. Numirea noului prorector survine în urma demisiei din această funcţie a prof. univ. dr. Sorin Şipoş, a cărui activitate a fost apreciată în acelaşi cadru academic de către rectorul Constantin Bungău.
Venituri suplimentare din închirieri de spaţii
Consiliul de Administraţie al Universităţii din Oradea  a cerut aprobarea Senatului pentru a solicita emiterea unui act normativ de către Guvernul României menit să permită închirierea a mici părți din unele spaţii aflate în proprietatea publică a Statului Român şi administrarea instituţiei de învăţământ superior orădene. Acestea se află în ansamblurile în care îşi desfăşoară activitatea Facultatea de Construcţii şi Arhitectură, Facultatea de Protecţia Mediului, Facultatea de Medicină şi Farmacie (spaţii din strada Nicolae Jiga nr. 29), Universitatea din Oradea (spaţii din campusurile A şi B), Baza Didactică din Carei, Staţiunea de Cercetare şi Dezvoltare Pomicolă din Oradea - Fermele 6 şi 10. Universitatea din Oradea apreciază că prin închirierea acestor spaţii vor spori veniturile proprii şi, pe această bază, ar putea susţine mai consistent cheltuielile cu lucrările de întreţinere şi reparaţii reclamate de patrimoniul imobiliar de care dispune.
Noi conducători de doctorat
Senatul Universităţii din Oradea a aprobat în şedinţa sa de luni cererile de afiliere la instituţia organizatoare a studiilor universitare de doctorat ale prof. univ. dr. Dorina Camelia Ilieş şi prof. univ. dr. Ovidiu Răzvan Gaceu pentru domeniul Geografie, respectiv prof. univ. dr. ing. Tiberiu Vesselenyi în domeniul Inginerie industrială. Cele trei cadre didactice au susţinut şi promovat cu rezultate deosebite examenul de abilitare, întrunind şi avizul şcolilor doctorale şi pe cel al Consiliului pentru Studiile Universitare de Doctorat.
Comisia de Relaţii Interne şi Internaţionale de pe lângă
Senatul Universităţii din Oradea
prof. univ. dr. Lia Maria Pop

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 11:08:07 Ora de vară a Europei de Est