Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Şedinţa Senatului universitar de luni, 24 noiembrie

Pentru o totală transparenţă

Şedinţa Senatului universitar de luni, 24 noiembrie

Comisia de Relaţii Interne şi Internaţionale vă informează despre subiectele discutate în şedinţa Senatului Universităţii din Oradea de luni, 24 noiembrie 2014.

Senatul universitar, consultat în vederea numirii noului prorector
Reunit în şedinţă ordinară, Senatul Universităţii din Oradea a fost consultat luni cu privire la desemnarea noului prorector pentru managementul cercetării şi relaţiile internaţionale. Membrii Senatului universitar au analizat şi aprobat apoi un pachet de regulamente şi proceduri privind achiziţiile publice, contractele de cercetare, managementul paginilor web ale instituţiei şi ale structurilor sale, organigrama şi funcţionarea Biroului de Audit Public Intern, a Biroului de Prevenire şi Stingere a Incendiilor - Protecţia Muncii, desfăşurarea activităţii în cadrul fondului cinegetic Pietroasa ş.a. Totodată, legislativul universitar a examinat solicitarea de adoptare a unei Hotărâri de Guvern pentru închirierea unor spaţii aflate în administrarea Universităţii din Oradea, situaţia financiară la finele a trei trimestre din 2014, a aprobat afilierea unor cadre didactice la şcoli doctorale din universitate, organigrame şi normative pentru unele entităţi din instituţie, o seamă de posturi scoase la concurs pentru diverse categorii de personal didactic auxiliar şi nedidactic, precum şi rezultatele unor alegeri parţiale în consiliile unor facultăţi şi comisii ale Senatului.
Noul prorector  este prof. univ. dr. Eugen Macocean
Noul prorector al Universităţii din Oradea pentru managementul cercetării şi relaţiile internaţionale este prof. univ. dr. Eugen Victor Macocean, de la Facultatea de Ştiinţe. În prezentarea pe care i-a făcut-o în şedinţa de luni a Senatului universitar, rectorul Constantin Bungău a apreciat activitatea ştiinţifică deosebită a noului prorector (10 cărţi cu caracter didactic, 22 articole ISI, participarea la proiecte naţionale şi internaţionale ş.a.), precum şi experienţa sa managerială în calitate de director al Departamentului de Fizică. Între priorităţile pe care şi le va asuma, noul prorector a menţionat finalizarea bazei de date privind rezultatele cercetării ştiinţifice la nivel de universitate, resuscitarea editurii instituţiei, amplificarea colaborării cu universităţi din străinătate. Numirea noului prorector survine în urma demisiei din această funcţie a prof. univ. dr. Sorin Şipoş, a cărui activitate a fost apreciată în acelaşi cadru academic de către rectorul Constantin Bungău.
Venituri suplimentare din închirieri de spaţii
Consiliul de Administraţie al Universităţii din Oradea  a cerut aprobarea Senatului pentru a solicita emiterea unui act normativ de către Guvernul României menit să permită închirierea a mici părți din unele spaţii aflate în proprietatea publică a Statului Român şi administrarea instituţiei de învăţământ superior orădene. Acestea se află în ansamblurile în care îşi desfăşoară activitatea Facultatea de Construcţii şi Arhitectură, Facultatea de Protecţia Mediului, Facultatea de Medicină şi Farmacie (spaţii din strada Nicolae Jiga nr. 29), Universitatea din Oradea (spaţii din campusurile A şi B), Baza Didactică din Carei, Staţiunea de Cercetare şi Dezvoltare Pomicolă din Oradea - Fermele 6 şi 10. Universitatea din Oradea apreciază că prin închirierea acestor spaţii vor spori veniturile proprii şi, pe această bază, ar putea susţine mai consistent cheltuielile cu lucrările de întreţinere şi reparaţii reclamate de patrimoniul imobiliar de care dispune.
Noi conducători de doctorat
Senatul Universităţii din Oradea a aprobat în şedinţa sa de luni cererile de afiliere la instituţia organizatoare a studiilor universitare de doctorat ale prof. univ. dr. Dorina Camelia Ilieş şi prof. univ. dr. Ovidiu Răzvan Gaceu pentru domeniul Geografie, respectiv prof. univ. dr. ing. Tiberiu Vesselenyi în domeniul Inginerie industrială. Cele trei cadre didactice au susţinut şi promovat cu rezultate deosebite examenul de abilitare, întrunind şi avizul şcolilor doctorale şi pe cel al Consiliului pentru Studiile Universitare de Doctorat.
Comisia de Relaţii Interne şi Internaţionale de pe lângă
Senatul Universităţii din Oradea
prof. univ. dr. Lia Maria Pop

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:04:21 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).