Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Sesiune de comunicări şi târg de carte

Miercuri, la Casa Corpului Didactic a Judeţului Bihor

Sesiune de comunicări şi târg de carte

Miercuri, 26.11. 2014, la Casa Corpului Didactic a Judeţului Bihor a avut loc sesiunea de comunicări ştiinţifice cu tema „Perspective ale politicilor privind parteneriatul şcoală - familie - comunitate".

 În deschiderea sesiunii, d-na director a Casei Corpului Didactic, prof. Carmen Bodiu a subliniat importanţa parteneriatului într-o comunitate aliniată standardelor europene, evidenţiind faptul că această pleiadă reprezintă tripticul de aur necesar dezvoltării integrale şi armonioase a fiinţei umane în devenire. Din partea Universităţii din Oradea a fost invitată d-na asistent universitar, drd. Brihan Alina, de la Facultatea de Istorie, Ştiinţe Politice şi Ştiinţele  Comunicării, care a susţinut o prelegere pe tema cetăţeniei active în rândul tinerilor.
D-na prof. dr. metodist Popa Rodica a moderat activitatea, ilustrând conceptul de parteneriat cu un scurt istoric, evidenţiind faptul că fenomenul de parteneriat nu este unul nou, întrucât lucrările filozofilor antici atestă elemente conturate cu privire la colaborarea instituţiilor sociale. Comunicarea cu şcola şi cu agenţii comunitari necesită redefinirea optimizarea şi fundamentarea pedagogică a parteneriatului. Surpriza oferită participanţilor, cadre didactice din învăţământul preuniversitar bihorean, a constat în organizarea unui Târg de carte, la care şi-au dat concursul atât edituri, cât şi papetării din Oradea, dornici să ofere celor interesaţi informaţii asupra ultimelor apariţii în domeniu.   
Parafrazându-l pe scriitorul Carlos Ruiz Zafon în viziunea căruia „cărţile sunt oglinzi, vezi în ele doar ceea ce ai deja în tine", d-na director Carmen Bodiu a evidenţiat rolul cărţilor în viaţa cadrelor didactice  şi a elevilor. Cu acest prilej, cadrele didactice au fost invitate să vizioneze exponatele, din cadrul târgului organizat de Editura „Didactica Militans" Casa Corpului Didactic Oradea, cărţile fiind prezentate de d-na prof. metodist Popa Diana, responsabilul editurii.
La eveniment a participat un număr de 66 de cadre didactice de la unităţile şcolare din Oradea şi din judeţ. Lucrările abordate au particularizat aria semantică largă a parteneriatului, tematica făcând parte din programul actual de guvernare. Unele au tratat parteneriatul ca un angajament într-o acţiune comună: şcoală - familie - actori comunitari sau ca un acord de colaborare mutuală între parteneri egali, altele s-au axat pe parteneriat ca şi cadru instituţional de rezolvare a problemelor şcolii.
Toate lucrările au ilustrat şi au evidenţiat exemple concrete, de bună practică utilizate în activitatea dascălilor bihoreni, dar şi preocuparea acestora pentru cunoaştere, cercetare şi progres.
Prof. metodist Popa Diana
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Sesiune de comunicări şi târg de carte.

Trimite email
sâmbătă, 8 noiembrie 2025, 21:13:30 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Smiley la Hard Rock Café, București
duminică, 23 noiembrie 2025, ora 21.00